Které svaly posilovat, když běháte, jak často a proč?

1080p720p360p

Různé pohledy na posilování v rámci běžeckého tréninku

10. března  2018 
 06:00

Pokud jste si dala, stejně tak jako my tady v redakci Blesku pro ženy, cíl překonat sama sebe a uběhnout například půlmaraton, gratulujeme! Samozřejmě i všem ostatním, které zatím mají nižší cíle. V případě, že hodně běháte, je potřeba to každopádně skloubit s posilováním. Jak často a které svaly trénovat?

Poradily jsme se s odborníkem z Running Mall na Letné trenérem Martinem Levým. „Jsou různé přístupy k tréninku. Někdo říká, že když to bolí, tak to roste, ale k tomu já se nepřikláním. Samozřejmě je ale třeba, abyste svaly cítili.“

Při běžeckém tréninku se nesmí zapomínat na posilování středu těla, také se mu říká core, a rukou. „Ramena jsou důležitá, protože při běhu otevírají hrudník. Střed těla nám drží tělo vzpřímené,“ vysvětluje Martin.

Posilovat by se mělo tak hodinu týdně. Hodina se dá rozdělit do dvou půlhodin – a k tomu samozřejmě třikrát týdně běh. Posiluje se vždy v den, kdy si nejdeme zaběhat, a pokud to přeženeme a bolí nás celé tělo, potom se na běhání druhý den nevykašleme! Jak nám Martin vysvětlil, během se právě bolavé svaly vyklepou a uvolní a budou bolet mnohem méně!

Podívejte se, co ještě Martin radí: posilujte nohy a ruce a hlavně střed těla:

1080p 720p 360p
Posilujte nohy a ruce a hlavně střed těla • VIDEO: 

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji