Čtvrtek 1. říjen 2020
Svátek slaví Igor, zítra Olívie
Oblačno, déšť 15°C
Premium

5 chyb, které vám brání mít super břicho: Co musíte změnit, abyste viděla výsledky?

6. září 2020 | 06:00

Co si budeme povídat, po pevném a plochém břiše touží snad každá žena. Ale spousta z nás se na cestě za ním občas dopustí nějakého toho přešlapu. Zeptali jsme se proto odbornice, jaké nejčastější chyby děláme a jak se jim vyhnout.

Oblast břicha je věčné téma. Buď proto, že se nám jeho vzhled nelíbí, anebo proto, že nás třeba bolí záda a slyšeli jsme, že je to tím, že je břicho slabé. Cesta za dokonale plochým břichem bývá často trnitá a člověk během ní napáchá spoustu chyb. Na otázku, které to jsou a jak se jich vyvarovat, jsme se ptaly Bc. Olgy V. Strakové, instruktorky pilates, www.pilates4u.cz

Chyba č. 1: Zaměřujeme se pouze na přímý břišní sval

Cviky na břicho známe již z dob tělesné výchovy, vrhneme se na kolo, nůžky, prkno a sedy lehy. Jenže tyto dobře známé cviky zapojují zejména jeho povrchovou, nejsilnější vrstvu – přímý sval břišní, tolik známý jako six pack. Pokud vám jde jen o estetickou část, pravděpodobně si s takovými cviky vystačíte. Břicho ale umí mnohem víc a při správném zapojení získáte další benefity. Když nahlédnete do anatomie a odborných článků, zjistíte, že břišní svaly mají několik vrstev. Každá má trochu jinou funkci a také rozdílnou tendenci k „práci“ a „lenivění“. Dále, že spolupracují s bránicí, pánevním dnem a hlubokými vzpřimovači páteře. A že tento střed těla, tzv. core, a jeho kondice ovlivňuje celé držení těla. Když tedy dokážete všechny svalové skupiny motivovat ke spolupráci, máte vyhráno. Výsledkem bude lepší držení těla, správný dech, záda bez bolesti, funkční pánevní dno a ploché břicho po celý den. Ostatně, všimli jste si, že tato oblast vypadá ráno lépe než večer?

Přečtěte si pokračování článku s předplatným Premium
Získejte neomezený přístup již od 49 Kč měsíčně

Chci předplatné Premium
Autor: Linda Háková