Pod rukama kostýmního výtvarníka Romana Šolce vzniká garderoba porotců, dohlíží nad výběrem úhledných modelů moderátora Marka Ebena a tvoří zejména taneční kostýmy letošních hvězdných soutěžících. Ačkoliv vznikne za celou letošní sérii bezmála 250 exkluzivních modelů, 3 z nich upoutaly nebývalou pozornost. Ať už svou pestrou barevnou tonalitou nebo osobním příběhem. O kterých tu vedeme řeč?
Žádná holka od plotny
Jedny z dosud nejvýraznějších šatů byly pestrobarevné s třásněmi a peřím. V nich se modelka a moderátorka Iva Kubelková protancovala na vrchol hodnoticího žebříčku. Zatancovala v nich rytmickou sambu, která měla u porotců nebývalý úspěch, jenž se promítl také ve známkování. Pár si vysloužil plný počet třiceti bodů.
Zpočátku byly ale smyslné šaty zahalené zástěrou. „Iva přišla s nápadem, že dostala na internetovou síť nějakou upomínku, že se má vrátit radši k plotně. Takže se vymyslel vlastně příběh k tomu, že Iva bude u plotny. Snažili jsme se splnit její zadání, takže jsme připravili kuchařskou nebo takovou domácí zástěru z osmdesátých let. Pozor, je to originál, který jsme doplnili jenom pár kamínky s tím, že byl záměr, že neprozradíme, co se bude dít dál. Vlastně pod tím byly schované šaty na sambu,“ vysvětlil kostýmní výtvarník Roman Šolc.
Zajímavostí pak je, že bohaté peří, které zdobilo zadní část šatů, se přišívalo z předchozího modelu. „V předchozím kole bylo použito na rukou peří, to jsme potom odpárali a přešili jsme ho do dalšího kostýmu, abychom trochu šetřili planetu,“ doplnil Roman Šolc.
Osobní příběh
Model, který nás však posadil do židle, byl taneční kostým snowboardistky Evy Adamczykové, ve kterém zatancovala rumbu. Model založený na delším topu a tureckých kalhotách s průstřihy s sebou nese silný osobní příběh.
Jelikož soutěžící s předstihem vědí, jaké budou mít písničky na konkrétní tance, mohou tak kostým dopředu konzultovat s kostýmním výtvarníkem. „Eva přišla s tím, že je to písnička od Ewy Farne Tělo, takže měla nápad, že by ráda skrytě do toho kostýmu zakomponovala místa, kde měla nějaká zranění, nějaké zlomeniny. Takže mi sepsala ta místa, kterých není málo, a vymýšleli jsme nějaký detail, kterým bychom vlastně upozornili na ta místa a zdůraznili vždy to místo, kde zranění nebo zlomenina byly. Tak mě napadlo právě udělat nějaké červené pásky, které bychom pojali výtvarně do toho kostýmu tak, aby to nebylo prvoplánové, ale aby to byl výtvarný vjem a byla to vlastně taková součást kostýmu. Původně to byly dlouhé šaty pod kolena,“ vysvětlil Roman Šolc.
Poté dodal, že následně přišel její taneční partner s tím, že chce do tance zakomponovat trik stínohry tak, aby se ukázalo tělo na počátku choreografie. Z šatů se tedy vymyslel dvojitý model, aby silueta vypadala jako chlapecká i dámská zároveň.
Které další šaty uhranuly svým příběhem i precizním zpracováním? To se dozvíte v úvodním videu!