Společnost Transform Hospital Group se nedávno zabývala vývojem trendů v oblasti krásy napříč celým stoletím. Zkoumala aspekty, které make-up dané doby ovlivňují. Zjistilo se mimo jiné, že ženy se vždy líčily podle oblíbených celebrit, v současné době se řídí podle trendů nastavených sociálními médii i dle aktuálních trendů v oblasti módy. Poté byla vytvořena společně s umělcem Janem Koudelou rozsáhlá vizualizace make-up trendů každého desetiletí.
Ve dvacátých letech byl populární perleťový vzhled pleti v kombinaci s výraznou rtěnkou a růžovými líčky. O deset let později se dámy inspirovaly líčením známých hereček, jako byla například Katherine Hepburn. Toto desetiletí se vyznačovalo tenkým obočím. Vypadalo prý lépe na filmovém plátně.
Červená rtěnka a hebká pleť. To byl znak krásné ženy ve čtyřicátých letech. Stejně tomu bylo i v padesátkách, kdy se tento trend ještě "vytunil" nepatrnou oční linkou. Velká změna přišla v šedesátých letech, kdy se hodně projevil vliv známé modelky a ikony Twiggy. Do popředí se tak dostaly zejména velké a výrazné oči se silně nalíčenými řasami.
Sedmdesátky odstartovaly barevné oční stíny. S barvami si ženy vyhrály i další desetiletí. V osmdesátých letech si tento trend oblíbila například zpěvačka Madonna. Pro její fanynky to byla tehdy jasná volba. Koncem desetiletí se na trh dostaly konečně krémy proti stárnutí pleti. Tento pokrok je určitě s povděkem kvitován miliony žen na celém světě.
Po roce 2000 byla ideálem krásy ta, která měla lesklé rty. O deset let později se na scénu dostaly naopak matná barva rtů, objemné řasy a zvýrazňování kontur obličeje. Dnešní dobu prý hodně ovlivnila pandemická situace. Fakt, že lidé zůstávají většinu času doma, ovlivňuje i trendy v líčení. Ženy se zaměřují spíše na přírodní krásu, menší vrstvy make-upu a péči o pleť. V dalším desetiletí se podle institutu THG bude stále dbát na mladistvý vzhled pleti. Líčení by mělo být ale o něco hravější, tak se snad máme, dámy, na co těšit.
A jak se v posledních sto letech měnila ženská móda? Na to se podívejte ve videu: