Z romantiky horor
Herci Václav Rašilov a Barbora Halamová přicházejí na romantickou večeři do čínské restaurace, přičemž půvabná blondýnka se obrátí na obsluhu s prosbou, zda se postarají o jejího Bobíka, roztomilého mopslíka. Kuchař však žádost pochopí po svém a šok nastává v momentě, kdy přinese na honosném podnose pod pokličkou pokrm z jejího čtyřnohého mazlíčka s hláškou: „Bóbika.“ Spot je zakončen sloganem: „Běžte radši tam, kde vám rozumí. Centrum.cz s inteligentním vyhledávačem.“
Připomeňte si legendární reklamu:
Kult v reklamním světě
Reklama z dílny agentury Leo Burnett, která mimo jiné čítá ve svém portfoliu nespočet úspěšných i divácky oblíbených reklam, se těšila nebývalé popularitě. Pod reklamním spotem uloženým na platformě YouTube se doteď hemží pochvalné komentáře. „Nejlepší reklama na světě, úžasná, vtipná, úplná bomba. Ten, kdo ji vymyslel, tak je borec!!!“ zní od jednoho fanouška v komentářích. A v dalších se opakují slova jako "dílo génia", "legendární" či "vtipná reklama". Ano, vtip a příběh pohltily natolik, že baví po dvou dekádách doteď.
I přes oblibu velkým neúspěchem
Mnozí odborníci se však shodují, že přes oblibu diváků úspěšná nebyla. Samotnou značku Centrum.cz totiž předčil silný příběh a hláška „Bóbika“. Jen málokdo si totiž vzpomene, že jde o tento internetový vyhledávač, přičemž doteď, a to i při našem průzkumu z okolí, se mnozí domnívají, že se jednalo o jeho největší konkurenci – Seznam.cz. Server Lupa.cz před lety upozornil na to, že tyto informace potvrdil průzkum OMD Snapshot pro týdeník Marketing & Media. Pouze 20 % respondentů dokázalo ke značce Centrum.cz reklamu správně přiřadit. Dovětek s finálním sloganem byl totiž poněkud oddělen od celkového příběhu, a proto brand příliš neutkvěl v paměti – jako důvtip celé reklamy.