Čtvrtek 21. listopadu 2024
Svátek slaví Albert, zítra Cecílie
Oblačno, sněžení 2°C

Pamatujete na legendární reklamu Milana Šteindlera? Kvůli cynismu schytala anticenu!

Pamatujete na legendární reklamu Milana Šteindlera? Kvůli cynismu schytala anticenu!
28. listopadu 2023 | 06:00

Počátky české reklamy v novodobé historii se nepotýkaly s přílišnou korektností, díky čemuž vznikaly jednoduché, avšak úderné a snadno zapamatovatelné reklamy s jistou dávkou cynismu. Jednou z nich byla i legendární reklama z počátku nového milénia pod taktovkou herce, režiséra a scenáristy Milana Šteindlera. Jakou hláškou s ostrým důvtipem si reklama vysloužila anticenu?

"Maminko, vy už tady nebudete..."

Dlouhý plot, který se táhne před rodinným domkem uprostřed velké zahrady, si vzal do parády Jaroslav. Dává mu totiž nový kabát v podobě čerstvého nátěru červenou barvou. Ta se však nesetkala s úspěchem u jeho tchyně, a ta se úporně dožaduje modré barvy: „Jaroslave, až to budeš natírat příště, musíš to vzít modrou!“ S dychtivým náporem apeluje na svého zetě, a jakmile v tom chce pokračovat, zastaví ji svou neprůbojnou hláškou: „Maminko. Až to budu natírat příště, vy už tady nebudete.“ To zaznělo z jeho úst s důrazem na slovo vy! Slogan AntiRezinu ve znění „chytrá barva žije nejdéle“ pak uhodil příslovečný hřebíček na hlavičku.

Touto legendární hláškou si Milan Šteindler vysloužil salvu nadšení, ale i značné opovržení. Výrok totiž znevažoval společenské postavení seniorů, čímž se následně zabývala Rada pro reklamu. Ačkoliv reklamě neudělila pokutu ani určitý zákaz, jak se tomu stalo kupříkladu u reklamy na Fidorku, bez úhony reklama nezůstala. Česká alzheimerovská společnost jí totiž v roce 2007 udělila anticenu Vážkomol za poškozování českých seniorů.

I přes to se doteď těší u mnohých diváků neutuchající oblibě, jak je zřejmé i z nespočtu komentářů pod videem na serveru YouTube.Spolu s vánočním prasátkem na Kofolu a s reklamou na Bóbika je bezkonkurenčně nejlepší reklamou, jaká kdy běžela v našich TV,“ zní jeden z názorů a další se připojuje se slovy: „Škoda, že už se takový reklamy nedělají.“ A tak sami diváci upozornili na to, že současná hyperkorektnost pohřbívá jistou dávku kreativity i cynického humoru, po kterém jsme vždycky prahli.  

Autor: Žaneta Podlahová, Prostě fenomén