Pátek 29. března 2024
Dnes je Velký pátek / Taťána, zítra Arnošt
Oblačno 18°C

Lucie Jandová: Nadměrná kritika a žárlivost matek mohou zcela zničit život dcer

Nejsi v tom sama: Matky milují i ničí
18. března 2021 | 10:02

V Blesku pro ženy se chceme věnovat i palčivým otázkám v životě žen, které si samy mnohdy velmi nerady pokládáme. Opravdu upřímné odpovědi nás totiž zraňují nebo je nám nepříjemné na to téma mluvit či se stydíme jisté věci nahlas vyslovit. Přitom mnohdy je to právě to, co nám pomůže jít dál. Jsme také ženy a víme, že svět žen není procházka růžovým sadem, může mít mnoho temných stránek. Na ně si právě v rámci projektu Nejsi v tom sama chceme posvítit a chceme ukázat, že v té temnotě se nás nachází víc a že z ní existuje cesta ven. Být jiná než ostatní není nic špatného!

Vztahy jsou jedna velká komplikovaná věc. Jsou v našich životech nepostradatelné a dokážeme díky nim vyrůst jako osobnosti, nebo nás naopak mohou poznamenat velmi negativně, a to na celý život. První vztahy, které navazujeme, jsou samozřejmě v rodině. Vztah s matkou je velice specifický a vztah matka-dcera, to je kapitola sama pro sebe.

Velmi intenzivně se vztahu matek s dcerami věnovala spisovatelka a novinářka Lucie Jandová, která na toto téma napsala knihu společně s Danou Kaplanovou. V ní se odhaluje několik příběhů žen, jež vyrůstaly s matkami, které jim nedokázaly dát lásku, a to, jak je to poznamenalo na celý život. Právě Lucii jsem si pozvala, abychom si popovídaly na toto citlivé téma, a ona mi vysvětlila, co jsou to temné matky, jak se to stane, že nemohou dát dcerám lásku, a jak se jejich pokřivená výchova podepisuje na další ženské generaci. Podívejte se na video, ve kterém se dozvíte mnohem víc!

Náš tip: V aktuálním čísle magazínu Blesk pro ženy najdete článek Matky, které milují i ničí. Přečtěte si další příběhy žen, jimiž otvíráme téma, které trápí řadu žen a jemuž se budeme i nadále věnovat. Čtěte Blesk pro ženy, který můžete koupit v novinových stáncích nebo v tištěné či elektronické podobě v našem iKiosku ZDE, a sledujte náš web i projekt Nejsi v tom sama!