5 jídel, která si můžete dát i večer, a nepřiberete ani deko!

  • ...
    ... (istock.com)
    14. srpna  2020 
     06:00

    Stále se držíte mýtu, že po sedmnácté hodině by se nemělo jíst? Nejenže tak v noci trpíte hlady, ale dokonce si tím můžete hubnutí i zastavit. Rozdělte si svůj kalorický příjem rovnoměrně do více jídel a nezapomeňte ani na večeři! Abyste se však vyhnuli žaludeční těžkosti, špatnému spánku a přibývání na váze, je důležité si své poslední jídlo dne správně poskládat. A samozřejmě nezapomeňte ani na rozumnou porci.

    K večeři si dopřejte dostatek bílkovin, ale nezapomeňte ani na syticí schopnost zdravých tuků. Sacharidů přidejte poskrovnu, ale nevynechávejte je!

  • Vaječná omeleta

    Vejce jsou jedním z nejkvalitnějších zdrojů bílkovin. Obsahují celé spektrum aminokyselin a díky tuku ze žloutků i dostatečně zasytí. V létě navíc oceníte, že nestrávíte hodinu u plotny, ale zároveň se nemusíte vzdát teplé večeře. Ačkoli nejjednodušší na přípravu jsou míchaná nebo vařená vejce, omeleta vám také při přípravě nezabere příliš času a její variabilita vás hned tak neomrzí.

    Tip redakce: Přidejte do omelety baby špenát a nějaký tučný sýr, jako jsou čedar nebo sýr feta. Díky tomu vás omeleta dostatečně zasytí a jako příloha už vám bude stačit pouze zelenina. Nebojte se však omeletu servírovat s plátkem žitného chleba.

  • Sýry s hroznovým vínem

    Nemáte chuť na příliš velké jídlo, ale zároveň byste si něco zobli? Ideální volbou je sýr. Menší porce o padesáti gramech středně tučného sýru obsahuje okolo sto padesáti kalorií. Vedle syticí schopnosti a lahodné chuti přináší výhody i ve formě tryptofanu a kaseinu. Ten se hodí konzumovat zejména večer, jelikož prospívá regeneraci svalů.

    Přestože byste se večer měli vyvarovat jednoduchých cukrů, pár kuliček hroznového vína vaši dietu nijak neohrozí. Jeho chuť se skvěle pojí se slaným sýrem, a navíc obsahuje přírodní melatonin, který podporuje tvorbu vlastního melatoninu. To vede k výraznému zkvalitnění spánku. 

  • Variace pomazánek

    V teplých měsících člověk hledá spoustu alternativ, jak se najíst chutně a zdravě bez toho, že by musel vyvařovat teplá jídla. Ideální jsou proto pomazánky, které můžete servírovat se zeleninou a kouskem celozrnného pečiva.

    V případě, že večer dbáte na větší množství bílkovin, je tou nejlepší variantou domácí tvarohová pomazánka. Stačí smíchat nízkotučný tvaroh s nastrouhanou zeleninou a dochutit kořením, solí, pepřem. Vhodnou veganskou alternativou jsou ale také luštěninové pomazánky, které jsou plné rostlinných bílkovin a vlákniny. Jednou z nich je hummus, který můžete servírovat i jako dip jen k zelenině.

    Baba ganoush. Svěží a pikantní dip z pečených lilků

     

  • Grilovaný losos

    Omega-3 mastné kyseliny přispívají k efektivnějšímu odbourávání tukových zásob a zároveň se jedná o tuk, takže vás večer dostatečně zasytí. Sáhněte proto po tučnějších mořských rybách, jako je losos. Toho stačí položit na nepřilnavou pánev nebo na gril a je hotový za pár minut. Upečenou rybu servírujte s grilovanou nebo čerstvou zeleninou a opečenými brambory. Pokrm můžete doplnit i domácími tzatziki, které osvěží a chuť ryby skvěle doplní.

    Jak zpracovat celý filet lososa na tři různé pokrmy?

     

  • Tortilla s uzeným lososem

    Líbí se vám tip na večeři s lososem, ale zároveň byste přivítali jednodušší jídlo bez tepelné úpravy? Vyzkoušejte plněné pšeničné tortilly s uzeným lososem a sýrem žervé. Jídlo skvěle doplní i chuť rukoly a červené cibule. Stačí všechny suroviny rozprostřít na tortillu, zabalit a můžete servírovat!

    Tento tip se hodí také jako rychlé zdravé občerstvení pro hosty. Tortillu totiž můžete nakrájet na tenká kolečka, propíchnout párátkem, a vytvoříte tak originální jednohubky.

/
Autor: Veronika Duží

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji