5 nejhorších chyb při dietě, kterých byste se měla v prosinci vyvarovat | Jak zhubnout | Blesk.cz

5 nejhorších chyb při dietě, kterých byste se měla v prosinci vyvarovat

  • (iStock.com)
    29. listopadu  2019 
     06:00

    Opět se blíží období, kdy na vás budou číhat kalorie na každém rohu. Předvánoční večeře s přáteli, firemní večírky a vycházky "na svařák" vám mohou hubnutí pěkně překazit, a to jste si plánovala, že se těch pár kilogramů navíc ještě před Vánoci zbavíte. Které nejčastější chyby při dietě mohou za to, že se vám nedaří v prosinci zhubnout?

    Obzvlášť v předvánočním období je shazování kil opravdovou výzvou. Na co si dát pozor?

  • Vynecháváte jídla, abyste ušetřila kalorie

    Autor: iStock.com

    S dobrým úmyslem si celý den odpíráte, abyste si mohla na firemním večírku dopřát? Celodenním hladověním si ale můžete pěkně zavařit! Kvůli ušetření pár kalorií své tělo zbytečně vystavíte stresu, který vyústí ve vlčí hlad, a vy tak sníte, na co přijdete.

    Snažte se jíst během dne střídmě, ale rozhodně jídlo úplně nevynechávejte. Večer pak budete schopna nad občerstvením racionálně uvažovat a už po první jednohubce se nevrhnete na celý catering jako hladový pes. Každá kalorie se počítá, a tak jídlo vybírejte s rozmyslem.

  • Myslíte, že se zdravé kalorie nepočítají

    Autor: istock.com

    Jelikož se v posledních letech stala zdravá strava poměrně populární, součástí cateringů na vánočních večírcích už nemusí být jen bramborový salát, řízky a cukroví. Najdete tam také obložené mísy s kvalitními sýry, uzeninami, pomazánkami, jako je hummus, nejrůznější dipy, zeleninu a oříšky.

    Dejte si však pozor, aby se vám nestalo, že se budete celý večer ládovat zdravým občerstvením v domnění, že tohle jídlo vaší postavě nijak neublíží. Spousta zdravých jídel je plná tuků, a tak je jejich kalorická hodnota poměrně vysoká. Například k přípravě hummusu je zapotřebí poměrně velkého množství olivového oleje. Naservírujte si tak jídlo na malý talíř a držte se střídmé velikosti porcí, ať už se jedná o cokoli.

  • Jíte hlavně ve večerních hodinách

    Autor: iStock.com

    Plánujete předvánoční setkání s přáteli vždy na večer? Není se čemu divit. Vánoční výzdoba ve městě má mnohem větší kouzlo a v předvánočním shonu by si jen těžko někdo našel čas v poledne. Avšak směřovat převážnou část kalorií do doby před spánkem nebude mít pozitivní vliv na vaše trávení ani hubnutí. 

    Snažte se proto pár naplánovaných večeří vyměnit za snídaně, které mají také své kouzlo! Přivstaňte si a zajděte do vyhlášené kavárny, objednejte si vejce nebo teplou ovesnou kaši a můžete si užít zdravé jídlo bez výčitek. Navíc budete mít večer prostor pro cvičení, a tak si nenarušíte svůj dietní režim.

  • Oslavujete vždy se skleničkou v ruce

    Autor: istock.com

    Jedna až dvě skleničky svařáku nebo punče vám navodí příjemnou vánoční atmosféru. Během prosince se však s alkoholem dostanete do styku hned několikrát, a to jak na firemních večírcích, tak i v rámci dalších předvánočních oslav se svými blízkými. Jak ukočírovat počet skleniček vzhledem k vysokému počtu nadcházejících akcí?

    Pokud víte, že nemáte pevnou vůli a že už u první skleničky ztrácíte zábrany, které by vás udržely dál od dalších tří sklenic, dejte si raději nealkoholický drink. Při výběru alkoholu se zcela snažte vyhýbat se vaječným likérům a jiným vysokokalorickým nápojům a raději si dopřejte kvalitní víno. To náležitě prokládejte dostatkem vody! 

  • Spoléháte na to, že vše vycvičíte

    Autor: iStock.com

    Běžná výmluva, když si před ostatními v dietě dopřáváte, může znít: "Však já to vycvičím!" Pravidelný pohyb je rozhodně skvělý způsob, jak se udržet v kondici a spálit nadbytečné kalorie. Ale je také důležité si uvědomit, kolik času budete muset strávit např. na běžícím pásu, abyste eliminovala škody z předchozího večera. 

    Pro představu: jeden malý kousek dortíku obsahuje přibližně pět set kalorií, což odpovídá hodinovému běhu. Když sečtete dortík, jeden až dva drinky a další menší prohřešky, strávila byste v posilovně bezmála půl dne. Mějte tak přijaté kalorie pod kontrolou a nespoléhejte jen na cvičení. 

/
Autor: Veronika Duží

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji