Návod, jak zhubnout navždy. Pět rad, které musíte dodržet! | Jak zhubnout | Blesk.cz

Návod, jak zhubnout navždy. Pět rad, které musíte dodržet!

  • 4. ledna  2019 
     06:00

    Začátkem roku začíná hubnout spousta lidí, ale jen hrstka to vydrží déle než pár dní. Neznalost a příliš velké očekávání totiž většinou vedou k rychlému selhání. Stanovte si reálné cíle a pusťte se do diety, která nebude mít jen krátkodobé trvání. S celkovou změnou životního stylu vás čeká nárůst energie i zlepšení fyzického a duševního zdraví. Zcela přirozeně tak dospějete ke spokojenosti a posílíte i své sebevědomí. 

    Nastavte si reálné cíle, obrňte se trpělivostí a ke štíhlé postavě se projezte. Už žádné hladovky a odříkání!

  • Hubněte max. o jedno kilo týdně

    Čeká vás redukce o dvacet kilogramů? Pak neočekávejte, že je shodíte za měsíc. Kila nahoru jdou většinou rychle, ale bohužel dolů jdou o poznání hůř. Hubnutí vás bohužel bude stát nějakou tu námahu. 

    Zdravá redukce se pohybuje okolo půl až kila týdně. Za tři měsíce tak reálně můžete zhubnout až o dvanáct kilogramů. Chce to ale pořádnou dávku odhodlání a trpělivosti.

    Zpočátku se tělo na zdravém jídelníčku začne odvodňovat, a tak úbytek na váze může být ještě větší, než jste očekávali. První měsíc tak pravděpodobně budete slavit krásné výsledky. Druhý měsíc už ale váha klesat tolik nebude. Tělo už nezadržuje nadbytečnou vodu a na nastavený kalorický příjem si pomalu zvyká. Neustále proto provádějte malé změny s ohledem na výši příjmu a výdeje.

  • Nespoléhejte se na zázraky a naučte se hřešit

    Vymezili jste si na hubnutí půl roku? Chcete do léta krásnou postavu do plavek? Šest měsíců je dlouhá doba, a tak neočekávejte, že vám bude váha klesat co týden, to kilo. Nejenže si tělo na nastavený příjem zvykne, a bude ho tím pádem třeba upravovat, ale taky se v takovém případě připravte na své vlastní chyby a hříchy.

    Oslava narozenin, špatná nálada nebo období menstruace dokážou s motivací pěkně zacloumat. Může se tak stát, že si dáte dortík, vynecháte trénink nebo doslova vymetete lednici. Chybovat je lidské, a tak se na své prohřešky už předem připravte.

    Tím nejlepším řešením je tyto situace už předem předvídat. Pokud víte, že vás čeká slavnostní událost, kde nebude lehké nezdravému jídlu odolat, pak si nějaký malý dortík povolte. Paretovo pravidlo dokonce potvrzuje, že pravidelné plánované hřešení v malé (dvacetiprocentní) míře dokáže hubnutí zefektivnit. 

  • Projezte se k úbytku na váze

    Vlastníte automobil? Pak do něj pravděpodobně čepujete kvalitní palivo, aby vám co nejdéle vůz bez poruch vydržel. Stejně byste měli přistupovat i ke svému tělu a zásobovat ho kvalitní čerstvou stravou. Nejezte nic, co má v popisu složení názvy, kterým ani trochu nerozumíte.

    Nezpracované potraviny mají pro tělo největší přínos. Alespoň dvakrát denně si dopřejte zeleninu, která obsahuje vlákninu, vitaminy a minerály. Ráno nebo dopoledne zařaďte do jídelníčku ovoce, díky kterému posilujete své zdraví a zároveň přijímáte cukr v jeho nejzdravější podobě. 

    Snažte se jíst dostatečně a nehladovět! Zdravé potraviny často obsahují menší množství kalorií, a tak se nemusíte bát udělat si velký salát nebo si upéct pořádný kus libového steaku. Opatrní buďte pouze s tuky, které sice přispívají ke správným funkcím v organismu, ale jejichž kalorická hodnota je oproti bílkovinám a cukrům dvojnásobná.

  • Nastavte si přiměřený výdej

    Na začátku roku fitcentra praskají ve švech. Každým měsícem však návštěvnost značně klesá. Proč se většinou motivace rychle vytratí?

    Dosud jste nesportovali – a nyní jste si naložili až příliš velké sousto. Z minimálního pohybu přejít na pět tréninků týdně je dlouhodobě neudržitelné. Pokud jste navíc na takovou zátěž nebyli zvyklí, můžete si přivodit i zdravotní problémy. Začněte proto cvičit zlehka, a to jak s ohledem na četnost tréninků, tak i na náročnost.

    Ze dvou cvičení doma a jedné procházky přejděte např. na tréninky v posilovně a běhání. Cvičení ve fitcentru ani běh ale nemusí být zrovna tou ideální pohybovou aktivitou pro každého, proto zkoušejte různé sporty a najděte si ten svůj.

  • Vložte se do rukou odborníka

    K tomu, abyste se vyvarovali co největšího počtu chyb, je nejrozumnější se vložit do rukou odborníka, a to jak v oblasti výživy, tak pohybu. Nestane se tak, že byste jedli příliš málo nebo cvičili špatně.

    Nejčastější chybou při redukci bez dozoru bývá až příliš nízký příjem. Mylného dojmu, že hubnout můžeme pouze při hladovění, nabývá spousta dietářů. Ve spojení s velkým výdejem tělo naopak zaujímá obranný postoj a kila neklesají. "Je to přirovnatelné k situaci, jako byste ztroskotali na opuštěném ostrově a tělo by se snažilo udržet si tukové zásoby co nejdéle, abyste přežili," vysvětluje výživová poradkyně Veronika Duží.

    Při cvičení si pro změnu můžete ublížit nebo si vytvořit svalové dysbalance. Nejčastěji k nim dochází při provádění špatné techniky cviku nebo při nepřiměřeném zatížení svalů. Snadno si tak můžete zadělat na dlouhodobé zdravotní problémy.

/
Autor: Veronika Duží

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji