Jak zrychlit metabolismus i po čtyřicítce? Tohle vám zaručeně pomůže!

  • 30. září  2018 
     06:00

    Překročila jste čtyřicítku? Pak moc dobře víte, že vaše tělo nefunguje stejně jako ve dvaceti. Bohužel metabolismus se zpomaluje, tělo tedy nespaluje tak rychle a kilogramy můžou přibývat. Pokud tedy chcete, aby se váš metabolismus zrychlil, vyzkoušejte následující rady.

    Jakmile překročíte pomyslnou čtyřicítku, metabolismus se začne zpomalovat, a to zhruba o pět procent každých deset let. Co je příčinou?

     

  • Metabolismus po čtyřicítce

    Autor: iStock

     

    Může za to úbytek ženských hormonů estrogenů, což vede ke snížení hladiny inzulinu, který reguluje hladinu cukru v krvi, a taky ke snížení činnosti štítné žlázy. A štítná žláza je hlavním regulátorem metabolické rychlosti vašeho těla. Tyhle všechny změny způsobují, že budete mít více hlad a budete konzumovat více kalorií. Vedle toho ještě začnete ztrácet svalovou hmotu, jak říká certifikovaná odbornice na výživu Kimberley Snyder. Jak tedy zrychlit metabolismus?

     

  • Odlehčete trávicímu systému

    Autor: iStock

     

    Podle Kimberley Snyder je jedním z důvodů zpomalení metabolismu po 40 i to, že trávicí systém se „zanáší“ různými toxiny a nežádoucími zplodinami. To brání tomu, aby vaše orgány fungovaly na špičkové výkonnostní úrovni. „Jakmile odstraníte překážky v trávicím systému, všechno začne fungovat lépe, a to včetně eliminace, trávení a taky metabolismu,“ tvrdí odbornice. Chcete-li „vyčistit potrubí“, jezte více vlákniny a enzymů. Jezte méně mléčných výrobků, lepku a taky rafinovaných cukrů, které vás můžou snadno a rychle „ucpat“.

  • Pijte čaj rooibos s mátou

    Autor: iStock

     

    Pokud jde o zlepšení trávení, čaj rooibos s mátou je dalším skvělým nástrojem v boji se zpomaleným metabolismem. „Je to díky vysokému obsahu antioxidantů a flavonoidů, které podporují mladistvý vzhled nejen pleti, a máta je skvělým pomocníkem pro trávení,“ říká Kimberley Snyder.

     

  • Vsaďte vše na vodu

    Autor: iStock

     

    Odborníci zjistili, že vypití zhruba 1,3 litru vody denně může pomoct zrychlit metabolismus, a to až o 50 kalorií za den. Kimberley Snyder ale varuje před konzumací vody během jídla. „Někteří odborníci se domnívají, že pitná voda během jídla může zředit trávicí enzymy ve vašem systému, ale neexistují žádné stoprocentní vědecké důkazy, které by tenhle názor podpořily,“ dodává.

  • Tekutá zelená snídaně

    Autor: iStock

     

    Pokud milujete ke snídani smoothie, pak se radujte. Zapojte do práce váš mixér a dopřejte si zelené nápoje s citronovou šťávou nebo ovocem s vysokým obsahem vlákniny. Díky tomu dodáte tělu spoustu vitaminů, enzymů, minerálů, jako je železo, aminokyseliny a samozřejmě také vlákninu. „Zelená smoothies obsahují hodně vlákniny a v kombinaci s enzymy pomáhají vyplavit znečišťující látky z těla, což je důležité pro správnou funkci metabolismu,“ říká výživářka.

     

  • Začněte den s citronovou šťávou

    Autor: iStock

     

    Obyčejná kohoutková voda s citronem by měla být první věc, kterou ráno vypijete, a to ještě předtím, než se dáte do snídaně. „Voda podporuje metabolismus tím, že indukuje termogenezi, což je metabolický proces, při němž jsou vyplavovány kalorie. Citrony zrychlují metabolismus a pomáhají při hubnutí,“ vysvětluje odbornice. Je to velmi jednoduchá a levná věc, která vám pomůže spálit víc kalorií během dne.

  • Užívejte a konzumujte probiotika

    Autor: iStock

     

    Kimberley Snyder doporučuje, aby ženy po 40 užívaly probiotika. Můžete z nich totiž hodně vytěžit. Vyhledávat byste měla ale takové přípravky, které obsahují probiotika, která napodobují přirozené prospěšné bakterie, které se nacházejí v trávicím systému. Probiotické kultury dokážou totiž měnit některé toxiny ve střevech na neškodné látky. Lidé, kteří konzumují probiotika, mají nižší hladinu cholesterolu a taky mají rychlejší metabolismus.

     

  • Udržujte se aktivní

    Autor: iStock

     

    Jedna z nejdůležitějších věcí, které můžete udělat pro zrychlení metabolismu po čtyřicítce, je zůstat fyzicky aktivní. I kdyby to byla jen procházka po večeři. Pohyb usnadňuje trávení, a tedy i zrychlení metabolismu. „Jakmile začnete stárnout, cvičení je ještě důležitější. S věkem ztrácíte svalovou hmotu, což zpomaluje metabolismus. Svalové buňky potřebují energii, takže pokud máte svaly, spálíte více kalorií. A tedy i tukové buňky,“ radí Kimberley Snyder.

     

    Kterých deset superpotravin vám pomůže při hubnutí? Podívejte se na VIDEO:

    360p 240p
    Deset superpotravin, které vám pomohou při hubnutí • VIDEO: 

     

     

     

/
Autor: aši

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji