Nebaví vás cvičení? Máme pro vás 6 tipů, jak si snadno zvýšit denní výdej

  • (iStock.com)
    5. ledna  2020 
     06:00

    S cílem zhubnout se pojí i pravidelný pohyb. Ne pro každého je ale cvičení oblíbenou aktivitou, kterou by chtěl trávit svůj volný čas. Naštěstí můžete předcházet bolesti zad, kloubů a posílit srdce i jinak než jen aktivním sportem. Naučte se hýbat se přirozeně! Máme pro vás hned několik tipů, které ocení i ti největší lenoši.

    Pohyb by měl mít ve vašem denním režimu své čestné místo. Nejenže je prospěšný pro vaše zdraví, ale spálíte při něm rychleji i nadbytečný tuk v těle. 

  • Kdykoli to půjde, choďte!

    Máte výčitky, že si nenajdete čas na kardio ve fitness centru? Teple se oblečte a vyrazte do ulic! Tou nejpřirozenější a zároveň nejúčinnější kardio aktivitou je chůze, a tu můžete do svého režimu zařadit kdykoli.

    Nemusíte svou procházku ani cílit do přírody. Pokud jste z města, udělejte si okruh, který bude mít alespoň tři kilometry. Cestou si můžete koupit kávu na zahřátí a vychutnat si chvilku pro sebe. Poslechněte si oblíbenou audioknihu nebo podcast a využijte čas efektivně.

  • Choďte po schodech

    Schody vám vytvarují zadeček snů! Omezte proto ježdění výtahem a zapomeňte na jezdící schody. Když bude příležitost, vyšlapte si pár pater. Našlapujte hezky přes paty, aby vám zabíraly hýždě, ne jen přední stehna. Dýchejte pravidelně a nasaďte si takové tempo, které vám zvýší tepovou frekvenci.

    Pokud bydlíte v bytě, který se nachází ve vyšším patře, nebo máte v rodinném domě schody, pak se nemáte nač vymlouvat. Denně zvládnete vystoupat hned několik desítek pater. Z této aktivity si snadno uděláte výzvu, která vás určitě bude bavit!

  • Omezte přesun autem i MHD

    Chystáte se dojet někam, kam jednoduše dojdete pěšky? Zapomeňte na auto i MHD a sbírejte kroky. Denně byste jich měli nachodit ideálně deset tisíc. Pokud je přesun veřejnou dopravou nebo autem nevyhnutelný, pak vystupte o zastávku dřív a parkujte co nejdál od svého cíle. Ve větších městech můžete k přemístění využít i sdílená kola.

    I tyhle malé úpravy ve vašem pohybovém režimu vám značně zvýší výdej, a zrychlíte tak svůj metabolismus. Není třeba se udřít a zapotit. Pamatujte, že každý krok se počítá!

  • Po probuzení se protáhněte

    Ráno vám může zpříjemnit nejen dobrá snídaně, ale i krátké protažení. Proto ještě předtím, než se vydáte do koupelny, věnujte pět minut pohybu. Nemusíte dokonce ani vstát z postele, protože existuje spousta jednoduchých protahovacích cviků, které zvládnete ještě v peřinách.

    Protažení pomůže k prokrvení těla, zlepší flexibilitu, probudí tělo a naladí vás příjemně na celý den. Svůj ranní rituál si rychle oblíbíte, a když denně přidáte i nějakou tu procházku, můžete o sobě bez pochyby říct, že vedete aktivní život a děláte něco pro své zdraví. 

  • Využijte čas strávený u TV

    Nemusíte si vždy vybírat jedno, nebo druhé, a to se týká i sledování televize a pohybem. Velice snadno můžete tyhle dvě aktivity spojit. Vyměňte gauč za podložku a při sledování oblíbeného seriálu si odcvičte pár posilovacích nebo protahovacích cviků.

    I pouhých patnáct minut bude mít na vaše zdraví pozitivní vliv. V případě, že máte malé děti, nevnímejte je jako překážku, ale naopak je do cvičení zapojte. Určitě se k vám rády přidají. 

  • Užívejte si společný čas s přáteli aktivně

    Páteční večer s kamarádkou u vína můžete snadno změnit na aktivní odpoledne. Zajděte si společně na badminton, squash, horolezeckou stěnu nebo bowling, popř. vyzkoušejte pokaždé něco nového. Tradiční sklenička vína pak může být tou správnou motivující odměnou za dobrý výkon.

    Tvrzení, že "ve dvou se to lépe táhne", má taky něco do sebe. Najděte si parťáka, který má dostatečně pevnou vůli na to, aby vaše společné pohybové aktivity nerušil, a zhubněte společně. 

/
Autor: Veronika Duží

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji