Chodíte na záchod méně než dříve? Může to být věkem!

  • .
    11. dubna 2016 | 06:00

    Skvrny na pokožce, světlejší vlasy, měnící se tvar prsou. Věk se na naší tělesné schránce viditelně podepisuje. Ale nejsou to pouze vnější změny, které můžeme vnímat. S postupujícím věkem se mění třeba i menstruace, která postupně slábne, nebo trávení a vyprazdňování. 

  • Málo cvičení

    Jak často chodíte  na záchod?
    Máte pocit, že najednou chodíte na záchod méně často než dříve? Nemusí to okamžitě znamenat, že trpíte nějakým onemocněním střev. Jak stárneme, jsme zkrátka k těmto změnám náchylnější. Může za to třeba i fakt, že čím jsme starší, tím méně pohybu máme. Tudíž se změní i pohyb našich střev. S postupem věku také méně dbáme na to, co jíme, takže se najednou může stát, že máme ve stravě méně vlákniny. No a v neposlední řadě také mohou ovlivnit počet cest na záchod léky.
  • Pozor na antidepresiva nebo analgetika

    Nebojte se jít na záchod. Krev ve stolici nemusí hned značit něco tragického. Může jít pouze o daň z nočních hrátek.
    Nemusíte být zrovna na smrt nemocní, abyste brali více léků, než když jste byli mladší. Protože mezi medikamenty, které mohou ovlivnit vaše zažívání a trávení, patří mimo jiné třeba antidepresiva, léky na krevní tlak, doplňky železa nebo léky na bolest. Dříve než se začnete děsit, z čeho asi tak můžete mít zácpu, a sáhnete opět po nějakých lécích, bedlivě si přečtěte příbalový leták, kde tuto informaci o nežádoucích účincích určitě najdete.  
  • Méně svalů

    Čím více svíček na dortu sfoukáváte, tím opotřebovanější svaly máte. Můžete sice posilovat, ale vaše břišní svaly nebudou tak pevné, jako byly v mládí. Neznamená to, že by vám nefungovaly, ale jejich pohyb se trochu změní. Proto s postupem věku dochází k tomu, že nechodíme na záchod tak často jako v mládí. Svaly už prostě pracují pomaleji – stejně jako trávení. 
  • Co je tedy ještě v pořádku?

    Je vaše trávení v pořádku?
    Nejde jednoznačně říct, co je přesně v pořádku. U každého z nás je interval, ve kterém chodíme na záchod, různý. Stejně tak to může být ovlivněno ženským cyklem, kdy některé dámy mají velkou potřebu častěji než po zbytek měsíce. Podle odborníků je normální vše od chození třikrát denně až po stav, kdy musíte na záchod pouze třikrát týdně. To, čeho bychom si měli všímat, je konzistence a barva stolice.
  • Nepodceňujte prevenci

    720p 480p 360p 240p
    Rakovinu tlustého střeva má český národ dědičnou. Můžou za ni hlavně pivo a uzeniny • VIDEO: 
    I v tomto případě by člověk měl poslouchat svou intuici, a sám tak vycítit, že se něco změnilo, aniž by k tomu bylo jasné vysvětlení. Od padesátého roku byste měli chodit na pravidelné prohlídky, při kterých se kontroluje, zda se ve stolici neobjevuje krev, která je ale zatím pouhým okem neviditelná. Může jít totiž o příznak rakoviny tlustého střeva. 
  • Jak zlepšit trávení?

    Celozrnný chleba je plný vlákniny a k snídani tak ideální.
    Nicméně pokud už nechodíte tak často jako dřív, ještě to neznamená, že se s tím musíte smířit. Rychlejší trávení můžete snadno podpořit. Stačí, abyste do svého jídelníčku opět zařadili dostatečný přísun vlákniny – ať už skrze celozrnné pečivo, ovesné vločky, sušené ovoce nebo luštěniny. Jestli jste rezignovali na cvičení, pak se k němu vraťte. Kromě toho, že to prospěje vaší postavě, pomůže to i tomu, aby se vaše vyprazdňovací návyky zase srovnaly.

     

Diskuse ke článku
.
DesktopMobile