Trápí vás nadýmání? Osvědčené domácí triky, jak ulevit trávení!

  • Trávíte na záchodě hodiny a nic z toho?
    24. ledna 2016 | 06:00

    Pokud máte problémy s trávením, kafe a cigáro sice mohou být nejrychlejší pomocí, ale rozhodně ne tou nejlepší. Nemusíte ani kvůli tomu ihned spěchat k lékaři, byť by vám pravděpodobně milerád předepsal nějaké léky, které vám pomůžou. Než ale do sebe zbytečně ládovat prášky, můžete se s tímto problémem nejprve zkusit poprat sami. Není to nic těžkého a pouhou úpravou denních návyků to půjde lépe.

  • Zacvičte si!

    I sedavý způsob života může být něco, co škodí našemu tělu nejen zvenku, ale i zevnitř. Nedostatek pohybu totiž zpomalí i  činnost našeho trávicího systému. Čím více se pohybujeme, tím více naším tělem proudí krev, což pozitivně ovlivňuje nejen trávení, ale i rychlost metabolismu. Nemusíme ale hned běžet do posilovny. Aby se zlepšilo a urychlilo naše trávení, můžeme zkusit pár cviků, které připravila Naďa Harenčáková, lektorka jógy ze Studia Hvězda. 
    1080p 720p 480p 360p 240p
    Naďa Harenčáková vysvětluje, jak cvičit, aby se nám zlepšilo trávení a zrychlil metabolismus. • VIDEO: 
    Jednotlivé cviky si můžete prohlédnout v Blesku pro ženy v čísle 4, které vychází v pondělí 25. ledna.
  • Jezte častěji menší porce

    Nezapomínejte na pořádnou snídani!
    Špatnému trávení předejdete hlavně jídlem. Nezáleží ale pouze na tom, jaké druhy potravin jíte, ale i v jakém množství a jak často. Odborníci říkají, že pokud budete jíst pětkrát denně, tj. snídani, svačinu, oběd, svačinu a večeři, vaše trávení bude pořád v akci a bude fungovat. Na jídlo si vyhraďte vždy dostatek času a nepřejídejte se. Tím tělo zatížíte a trávicí systém zpomalíte. Budete se tedy cítit nafouklí.
  • Omezte trvanlivé potraviny

    .
    Za pomalé trávení může samozřejmě i to, co jíte. Potraviny s vysokým glykemickým indexem jsou pro organismus hůře stravitelné. Vlastně se po nich cítíte většinou jen nafouklí, s plným břichem, ale jen na chvíli – zanedlouho dostanete hlad, protože jste tělu nedodali žádné živiny. Prostě vše, co v obchodě uvidíte ležet v regálu s expirační dobou delší jak půl roku, tam nechte ležet dál. 
  • Pijte vodu v průběhu celého dne

    Jestli chcete plošší bříško, zamyslete se nad svým pitným režimem, jestli vám náhodou nechybí tekutiny.
    Kromě toho, že je voda dobrá, abyste nebyli dehydratovaní a neměli žízeň, je důležitá pro další životní funkce, jako je právě třeba trávení. Tekutiny totiž pomáhají stravě dostat se z žaludku do střev a urychlují pak celý proces trávení. Proto mějte vždy po ruce sklenici s vodou a hlídejte si, abyste pili. Kolik tekutin denně potřebujete, vypočítáte jednoduše. Svoji váhu vynásobte 0,035 a dojdete konečnému výsledku. 
  • Okořeňte si život

    ...
    Při vaření se nebojte používat koření, která podpoří vaše trávení a udělají vám dobře. Mezi ta nejlepší patří samozřejmě zázvor, který navíc pomůže urychlit metabolismus stejně jako třeba kurkuma. Dejte si ale pozor na ostřejší koření, to by naopak mohlo vaše střeva podráždit a trávení zhoršit. Třeba kořenit každý den pepřem, paprikou a novým kořením není úplně nejvhodnější. 
  • Jezte ovoce a zeleninu

    Ovoce a zelenina
    Nejen kvůli vitaminům, ale i proto, že obsahují vlákninu, napomáhají lepšímu trávení i ovoce a zelenina. Podporují totiž peristaltiku střev, čímž urychlují celý proces. Také fungují jako čistička, protože na sebe vážou škodliviny, které se při trávení tvoří. Nemusíte jíst ale pouze ovoce a zeleninu. Vlákninu najdete i v obilovinách, zrnech a luštěninách.

Diskuse ke článku
.
1080p 720p 360p
DesktopMobile