5 důvodů, proč vaše břicho nemizí, i když chodíte cvičit

  • Co stojí skutečně za tím, že nemůžete shodit tuk na břiše?
    22. března  2017 
     06:00

    Je to k vzteku. Chodíte cvičit, běháte, snažíte se jíst co nejlépe, vyhýbáte se sladkému, ale stejně pořád ne a ne se zbavit těch faldů na břiše? Už to trvá i pár týdnů, a nikde žádná známka úspěchu? Co děláte špatně? 

  • Příliš se stresujete

    ...
    Stalo se hubnutí a ploché břicho alfou a omegou vašeho současného života? Pak se možná není čemu divit, když se nemůžete zbavit většího bříška. Pokud je člověk ve stresu, tělo vylučuje hormon kortizol. A ten hromadí tuky právě v oblasti břicha. To potvrdily i studie, podle kterých trpí větším množstvím břišního tuku i ženy s BMI v normě.

    Tělo si tím shromažďuje energii na horší časy, aby mělo pak z čeho brát. Chrání nás tak před případným vyčerpáním. Přestaňte se tedy stresovat, ať už svou postavou nebo prací. Zkuste třeba jógu. Při ní se uklidníte, a ještě zpevníte svaly nejen na břiše. 

  • Samotné posilování nestačí

    720p 480p 360p 240p
    Naučte se správně dělat kliky! • VIDEO: 

    Jestli spoléháte pouze na to, že když začnete dělat sklapovačky a další cviky na posílení břišních svalů, zbavíte se rychle pneumatiky kolem, tak bohužel... Ano, sice platí, že čím více svalů máme, tím rychlejší je i bazální metabolismus, který spaluje v klidu, jenže na druhou stranu samotné posilování jedné izolované části vám k tomu stačit nebude. Mnohem efektivnější bude, když budete dělat takové cviky, u kterých zapojíte více svalových partií. Cviky, jako jsou třeba kliky, sklapovačky nebo prkno. A k tomu ideálně ještě nějaké kardio. 

  • Jíte hodně zpracovaných potravin

    Jestliže vaše strava obsahuje vyšší množství fruktózy, jste mnohem ohroženější z hlediska abdominální, neboli břišní, obezity. To kvůli tomu, že tělo spaluje fruktózu jinak než odlišné formy cukru. Mezi zpracované potraviny se počítají různé předpřipravené omáčky, zmražené pokrmy, různé sladké polevy a tak dále. Fruktóza se nachází také v ovoci, ale aby ovlivňovala negativně vaše hubnutí, museli byste sníst tak tucet banánů denně. Dejte si tedy pozor na to, v jaké formě cukry přijímáte. A hlídejte si složení některých potravin. Občas budete i nemile překvapeni.

  • Možná to není tuk

    720p 480p 360p 240p
    Zadržujete v těle vodu, nebo jsou to tuky? Víme, jak to poznat! • VIDEO: 

    Někdy ženy házejí vinu na tuk trochu neoprávněně. Někdy za to skutečně nemůže, na vině místo něj mohou být zdravotní problémy. Třeba nadýmání. To bývá příznakem některých autoimunitních onemocnění, jako jsou intolerance laktózy, celiakie nebo syndrom dráždivého tračníku. Břicho se ale může tvářit větší, než je, v důsledku zadržování vody v těle. Když tělu tekutiny chybějí, začne si je schovávat na horší časy. Nafouklé břicho způsobují ale i zdravé potraviny, zejména ty s vysokým obsahem vlákniny. Pozor si dejte tedy v případě zeleniny, luštěnin nebo ovoce. Vyhýbat byste se také měli slazeným nápojům a vlastně sladkostem celkově. Jednoduché cukry totiž mohou přispívat k nadýmání.

  • Nemáte dostatek bílkovin

    Bílkoviny jsou nezbytně nutné, pokud se chcete zbavit tuku a získat svalovou hmotu. Bílkoviny vás totiž zasytí, což je důležitý ukazatel zejména pro ty, kteří se celý den brání zuby nehty tomu, aby smlsli vše, co jim přijde pod ruku. Kromě toho jsou bílkoviny stavebním kamenem svalů, takže čím více proteinů budete ve své stravě mít, tím rychleji se vám bude tvořit kvalitní svalová hmota. Jestli jste ve fázi transformace tuků ve svaly, pak byste měli denně sníst ke každému jídlu porci bílkovin. Ty ale nehledejte pouze v masu, skrývají se i v mléčných produktech, luštěninách, vejcích nebo tofu.

    Zajímá vás, jak trvale shodit tuk na břiše? Jaká je nejlepší dieta, cviky a další tipy čtěte na mojezdravi.cz.

/

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji