Ideální míra? Žádných 90-60-90, ale 80 centimetrů v pase! Víme, jak toho dosáhnout | Jak zhubnout | Blesk.cz

Ideální míra? Žádných 90-60-90, ale 80 centimetrů v pase! Víme, jak toho dosáhnout

  • Žena by se měla v pase měřit přesně v polovině jejího menstruačního cyklu, kdy je nejméně ovlivňována hormony.
    Žena by se měla v pase měřit přesně v polovině jejího menstruačního cyklu, kdy je nejméně ovlivňována hormony. (Shutterstock.com)
    14. září  2015 
     06:00

    Jestli se trápíte, že nemáte ideální míry, tak se právě můžete uklidnit. Ačkoliv módní ikony proklamují, že těmi správnými čísly jsou 90-60-90, odborníci jsou z hlediska vzhledu shovívavější. Za naprosto normální a zdravou ženu je – alespoň z hlediska zdravotního – považována žena, která má v pase o dvě desítky centimetrů více.

  • To správné číslo je o dvacet centimetrů výše

    Štíhlý pas do léta? Hoďte se do psychické pohody a jezte dostatek zeleniny!
    Ve světě přehlídkových mol jsou sice míry 90-60-90 možná žádoucí, ale v reálném světě nikoliv. "Jestli kvůli tomu máte nějaké deprese nebo nízké sebevědomí, není to nutné. Zdravá míra v pase, kterou bychom měly mít, je osmdesát centimetrů," vysvětluje obezitoložka Dita Pichlerová z pražské OB Kliniky. Míry v pase jsou tolik důležité ani ne kvůli vzhledu, ale z hlediska zdravotního. Určují totiž, kolik viscerálního, neboli útrobního, tuku mezi orgány máme. Ten je nebezpečný pro naše orgány a může být původcem civilizačních chorob, jako jsou diabetes druhého typu nebo vysoký cholesterol. 

     

    Ženy by si měly měřit pas vždy v polovině menstruačního cyklu, kdy jsou nejméně ovlivňovány hormonálními změnami. Nejlepší způsob je vzít krejčovský metr a zhruba v polovině mezi žebry a pánví, v místě, kde je pas nejširší, se změřit.

  • Zužte se!

    Štíhlý pas a postava jako přesýpací hodiny? Tyhle cviky fungují! • VIDEO: Adam Balažovič
    Pokud jste se při měření dostala přes 80 centimetrů, měla byste se snažit udělat něco pro to, abyste dále neriskovala své zdraví. No a když už nic jiného, při pohledu do zrcadla se pak na sebe určitě zlobit nebudete. Dříve než se pustíte do úpravy svého jídelníčku, abyste z něj dostala pryč všechna jídla podporující ukládání břišního tuku, zaměřte se na cvičení. "Pokud chcete mít štíhlý pas, musíte posilovat svaly nejen na břiše, ale i na zádech," radí trenérka Markéta Brožová z fitness Contours.
  • Zvolte si ten správný sport

    Obyčejné švihadlo udělá s vaší postavou divy.
    Samotné cvičení nestačí, občas si k tomu přidejte také kardio cvičení. Pokud chcete ubrat centimetry  v pase, vyzkoušejte třeba skákání přes švihadlo, výskoky s rotací nebo třeba běhání, jízdu na kole nebo plavání. Jinak se tuku v pase nezbavíte. Ale pozor, nemučte se zbytečně sedy-lehy, ty vám nepomůžou tohoto tuku se zbavit. 
  • Upravte si jídelníček

    Správná zdravá a vydatná snídaně by měla obsahovat co nejvíce vlákniny, která vás na dopoledne zasytí.
    Kdyby šlo zhubnout jenom v pase, byl by celý svět mnohem jednodušší, že jo. Jenže stejně jako nezhubnete pouze paže nebo pouze zadek, i v tomto případě tomu budete muset přizpůsobit trochu více. Začněte hezky snídaní. Nejhorší, co pro svůj zdravě vypadající pas můžete udělat, je přeskočení snídaně. Ačkoliv někteří odborníci tvrdí, že se ráno snídat nemusí, není to úplně tak pravda. Ranní jídlo vám totiž nejen dodá energii, ale také nastartuje metabolismus, takže se tuky budou během celého dne spalovat mnohem rychleji. Ideální variantou jsou třeba ovesné vločky s jogurtem nebo celozrnné pečivo se sýrem nebo šunkou. 
  • Základem je vláknina

    Celozrnný chleba je plný vlákniny a k snídani tak ideální.
    Nejen ke snídani, ale i v průběhu celého dne byste měla jíst ty potraviny, které disponují vysokým obsahem vlákniny. Ta řídí vaše chutě k jídlu a většinou je velmi tlumí. Navíc snižuje hladinu krevního cukru, takže se vám nestane, že byste po půlhodině od jídla měla znovu hlad a nevěděla, po čem dříve sáhnout. Dostatek vlákniny získáte z luštěnin, ale také z celozrnného pečiva. Minimální obsah vlákniny by měl být alespoň šest gramů na sto gramů výrobku. "Pokud je na obalu napsané ,s vysokým obsahem vlákniny´, nemusíte už pátrat dál. Podle legislativy takový výrobek musí obsahovat alespoň těch šest procent," radí Petr Havlíček z iniciativy Vím, co jím. 
  • Zapomeňte na uzeniny

    Když nedopnete džíny, je třeba nasadit očistnou dietu.
    Naopak to nejhorší, co můžete jíst, jsou uzeniny. Obsahují totiž nasycené mastné kyseliny a vysoké procento nezdravého tuku, který se ukládá právě v oblasti břicha. Jen pro představu – takových deset deka suchého salámu obsahuje čtyřicet gramů tuku. To představuje přesně jednu čtvrtinu doporučeného denního příjmu. Tento tuk nejen může za to, že nedopnete kalhoty, ale během několika let vám i může přivodit vysoký cholesterol, zvýšený krevní tlak nebo také diabetes druhého stupně.

/

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji