Jak rychle shodit dvě kila a nehladovět? Zkuste náš ukázkový jídelníček!

  • 16. února  2017 
     06:00

    Chystáte se na ples a zjistila jste, že nemůžete dopnout zip na svých oblíbených šatech? Nepanikařte, ještě s tím jde něco udělat. Máte-li k dispozici aspoň dva dny, můžete shodit klidně i dvě kila. Stačí upravit jídelníček, omezit příjem a přidat si jedno kolečko kolem baráku nebo vyrazit na běžky. Ale pozor, jde o nouzovku!

  • Zeleninové šťávy a omezení sacharidů

    ...

    Že to nejde? Ale jde. Jak říká nutriční terapeutka Dana Šímová, můžete zkusit odlehčovací dny, kdy budete jíst jen ovoce a zeleninu, případně budete pít zeleninové šťávy. Nebo můžete vyzkoušet následující ukázkový jídelníček, při němž omezíte sacharidy a zvýšíte příjem bílkovin. Pak si můžete být jistá, že když s ním začnete v pátek a v pondělí se zvážíte, o jeden kilogram méně budete mít určitě. A některá z vás třeba i o dva. Bez hladovění!

     

    720p 480p 360p 240p
    Snídejte steak! Výstřední doporučení? Ne, trenérka tvrdí, že díky tomu zhubnete a naberete svaly • VIDEO: 

  • V čem je ten zázrak rychlého hubnutí?

    ...

    Je to jasné jako facka – především musíte omezit příjem sacharidů, hlavně v odpoledních hodinách, a samozřejmě i tuků. Naopak musíte přidat do jídelníčku bílkoviny. „Bílkoviny mají nejdelší syticí schopnost, a tělo tedy nehladoví, tudíž neukládá přijaté kalorie do tuku, respektive do zásob,“ říká nutriční terapeutka Šímová z Dany Slim. Z důvodu velkého omezení sacharidů není tato dieta vhodná pro diabetiky. Vynechejte také slazené nápoje včetně sladkých limonád, doslazované džusy, sladkosti, čokoládu, dortíky a podobně. Pijte jen čistou vodu nebo neslazený čaj. A pozor: také žádný alkohol!

     

  • Od pátku do neděle: prim hrají bílkoviny!

    ...

    Dana Šímová radí, abyste začala už v pátek večer, a to kvalitní večeří s vysokým obsahem bílkovin a nízkým obsahem tuků a sacharidů. „Po takové večeři se vám nestane, že se ráno vzbudíte hlady,“ říká nutriční terapeutka. Ráno si dopřejte snídani opět s vysokým obsahem bílkovin a doplňte ji zeleninou. K dopolední svačině snězte bílý jogurt, s obsahem tuku 2 až 3 procenta. Když se pak vrhnete na úklid, určitě při něm nějaké ty kalorie taky spálíte. Oběd by měl opět obsahovat bílkoviny a větší množství zeleniny. Vynechejte přílohu. Samozřejmě nezapomínejte pít. K odpolední svačince postačí miska tvarohu. „Potom si dopřejte hodinovou procházku rychlejší chůzí,“ radí Dana Šímová. K večeři si dejte jen lehčí jídlo, které zase musí obsahovat bílkoviny a zeleninu. Dodržujte celý den intervaly mezi jídly tři hodiny a večer jezte naposledy 3 hodiny před ulehnutím.

    Výborným zdrojem bílkovin je rybí maso. Které ryby prospívají vašemu srdci a které se hodí pro redukci váhy? Vše o rybách čtěte zde.

  • Pozor na přehnanou fyzickou aktivitu

    ...

    Během víkendu je třeba jíst velmi málo sacharidů, takže není pro každého vhodný aktivní pohyb. Mohlo by se vám totiž udělat špatně, protože vám kvůli úbytku sacharidů bude chybět i energie. „Tato dieta není vhodná dlouhodobě, takže pokud potřebujete redukovat větší množství kilogramů, konzultujte vždy redukční jídelníček s nutričním terapeutem,“ radí nutriční terapeutka.

     

  • Co pomáhá urychlit hubnutí?

    ...

    Poměrně dobře pomáhá konzumace pikantních jídel. Ostřejší jídlo zvýší vaši tělesnou teplotu, a tak zrychlí metabolismus. „Do každého jídla přidejte chilli papričku. Pokud stihnete o víkendu místo velkého vyvařování zajít na masáž, tak ta vám pomůže k lepšímu prokrvení všech svalů, což také zrychluje metabolické procesy, pomůže vám to zhubnout,“ dodává Dana Šímová. K hubnutí přispěje i saunování (aspoň třicet minut): z těla odplynou škodlivé látky a prohřátí organismu opět zrychlí metabolismus, a tím i spalování přebytečných kilogramů.

     

  • Ukázkový jídelníček (nejen) na víkend

    Caprese

    Pátek

    Večeře: kuřecí prso (130 g) na grilu, ledový salát, 130 g, 1 lžíce bílého jogurtu

    Sobota

    Snídaně: vařená vejce, 2 ks, paprika, 150 g

    Svačina: bílý jogurt, 140 g

    Oběd: krůtí kostky (130 g) dušené s mrkví, celkem 200 g

    Svačina: bílý tvaroh, 120 g

    Večeře: mozzarella (100 g) s rajčaty (250 g), olivovým olejem a bazalkou

    Neděle

    Snídaně: sýr cottage, 160 g

    Svačina: jablko, 150 g

    Oběd: sumeček africký (150 g) pečený s bylinkami, dušená zeleninová směs

    Svačina: bílý tvaroh, 120 g

    Večeře: zeleninové lečo (250 g zeleniny) se šunkou (50 g) a vejcem (1 ks)

     

     

     

     

/
Autor: aši

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji