Správné držení těla vás zbaví únavy i bolesti břicha | Pro ženy | Blesk.cz

Správné držení těla vás zbaví únavy i bolesti břicha

22. března 2013 | 07:00

Většina lidí má špatné držení těla, které nejen že nelichotí naší postavě, ale navíc dokáže způsobit zdravotní problémy, které byste s ním vůbec nespojovali.

Trápí vás často nadýmání, nafouklé bříško bolí, tlačí vás žaludek a vy nemůžete přijít na příčinu těchto obtíží? Možná se budete divit, ale na vině může být to, že se hrbíte.

Zatímco naši předkové byli stále v pohybu, když lovili, obdělávali pole nebo putovali za prací, my žijeme v době neustálého sezení za počítačem, postáváme a vůbec je náš život poněkud statický.  S tím souvisí to, že se snažíme našemu tělu ulevit, hrbíme jej a nakláníme na jednu či na druhou stranu, tak abychom jej co nejméně namáhali nějakým zatínáním svalů a rovným postojem.

Veděli jste, že za vaši únavu nebo bolesti břicha může to, že máte špatné držení těla?
Nehrbte se

Ti, kteří se celé dny hrbí, mají podle vědců větší sklon k depresím, mají méně energie, častěji pociťují únavu a žaludeční potíže nebo mají vysoký krevní tlak. Také v důsledku špatného prokrvování cév, častěji trpí migrénami a bolestmi hlavy. Navíc jim ochabují svaly a více se ukládá tuk v rozikových partiích. V důsledku špatného držení těla, je špatně zakřivená páteř a to může způsobit i ochabnutí pánevních svalů a inkontinenci.

Rovný postoj dodá sebevědomí

To, že stojíte nebo sedíte vzpřímeně samozřejmě působí dobrým dojmem na okolí, ale hlavně na vás. Tato činnost totiž posílá mozku informaci, abyste se cítili dobře a připadali si atraktivnější, což zvyšuje vaše sebevědomí.

Správný postoj těla

Jestli stojíte správně, si můžete lehce zkontrolovat doma u zrcadla. Postavte se k němu bokem a podívejte se na sebe. Máte-li v jedné rovině ucho, rameno, kyčel a kotník, pak si můžete gratulovat ke správnému postoji.
Pokud se ale vaše části těla vychylují, není něco v pořádku a je třeba si naordinovat lekci postoje těla.

Když stojíte:

Ve stoje držte hlavu zpříma, lehce zastrčte bradu dozadu, ramena mírně tlačte dozadu a hrudník naopak ven. Bříško zpevněte a mírně vtáhněte dovnitř, ale jen natolik, aby vás to neomezovalo v pohybu, za to ale nepovolujte po celý den. Obě chodidla mějte přimáčknutá k podložce celou plochou a snažte se stát na obou nohách zároveň, vyhněte se přenášení váhy na jednu nebo na druhou stranu.

Hubnout se dá i vsedě! A my vás o tom přesvědčíme.
Když sedíte:

Pokud sedíte u počítače, položte si ruce na pracovní desku tak, abyste se jí dotýkala až do poloviny předloktí. Pracovní židli si nastavte tak, abyste měla zadeček mírně výš a stehna s tělem nesvíraly pravý úhel. Ani kolena byste neměla mít do pravého úhlu, ale s mírnějším sklonem. Naopak chodidla by měla být k podložce pevně přilepena. Každých 20 minut byste pak měla vstát a alespoň na dvě minutky se protáhnout, projít se nebo se alespoň postavit a uvolnit tělo.