5 tipů, jak stárnout pomaleji! I po padesátce | Pro ženy | Blesk.cz

5 tipů, jak stárnout pomaleji! I po padesátce

  • ...
    10. června 2019 | 06:00

    Vypadat báječně, cítit se skvěle a být v úžasné kondici. Říkáte si, že to zní jako reklamní slogan? Je to cíl, který si může vytyčit každý z nás, i když nám není dvacet. Máme praktické tipy, které vám pomůžou. 

    Míváte někdy pocit, že jste na odpis? Případně se utěšujete nesmyslem, že po padesátce je to už stejně jedno? Špatně! Není to jedno nikdy - být zdraví a dobře vypadat budete chtít i tehdy, když se ocitnete na smrtelné posteli. 

  • Vítejte slunce

    ...

    Vitamin D pomáhá posilovat a udržovat imunitu, reguluje buněčný růst, podporuje vstřebávání vápníku a chrání před určitými typy rakoviny. Podle serveru WebMD lze získat doporučených 400 až 800 IU vitaminu D denně například z vajec, tučných ryb a máku. Cenné déčko ale můžete přijmout do organismu i daleko jednodušeji - stačí dvacetiminutová procházka za slunného dne. 

  • Cvičte mozek

    ...

    Mentální úpadek není nevyhnutelnou součástí stárnutí. Studie opakovaně prokazují, že stálá aktivita v činnostech povzbuzujících psychiku, jako jsou například meditace, učení se hře na hudební nástroj nebo cizímu jazyku, luštění křížovek nebo psaní blogu, může nástup demence zpomalit. „Nikdy není pozdě! Vyberte si nějakou vhodnou formu - od učení se šachům až po povídání si s kamarády. I sedmdesátníci či osmdesátníci můžou pak vidět dramatická zlepšení mozkové činnosti a psychické svěžesti. Udržet mozek v kondici může být při mozkovém tréninku jednoduché jako zapnutí počítače,“ říká lékař a tvůrce rozhlasových pořadů pro seniory Ronni Bennett. 

  • Nevymlouvejte se

    ...

    Hodně lidí se vymlouvá na genetiku. Rezignují na kila navíc, přestávají se hýbat, jejich příjem kalorií vysoce překračuje výdej. Často používají slova jako „my máme obezitu a špatné cévy v rodině“. Ano, geny zděděné po rodičích ovlivňují způsob, jakým naše tělo stárne, ale faktorů, které ovlivňují proces stárnutí jako celek, je daleko víc. „Rozhodně jsou to také stres, životní prostředí, výživa a životní styl,“ vysvětluje profesor Tom Kirkwood, ředitel Institutu pro zdravé stárnutí při univerzitě v britském Newcastlu. A jaké pro stárnutí zásadní věci můžeme podle profesora Kirkwooda ovlivnit i sami? Například krevní tlak - zdravým způsobem života, dostatkem spánku, vyhýbáním se stresu a pravidelnou relaxací. 

  • Zkuste denně plavat

    ...

    S věkem klesá hladina hormonu štěstí serotoninu. Jeho úbytek vede často k depresi, úzkosti a kornatění cév. Cvičení a pohyb jsou přitom vynikající způsob, jak jeho hladinu zvýšit, a zároveň tak omezovat produkci a účinky stresového hormonu kortizolu. „Když budete denně chodit nebo plavat, hrát kuželky nebo třeba cvičit jógu, nejenže ozdravíte cévy, ale omezíte i pocity smutku, pochybností a únavy,“ radí Franz Froll z Humboldtovy univerzity v Berlíně.

  • Dělejte, co vás baví

    ...

    "Milovat svoji práci, dělat v životě to, co nás baví a naplňuje, je jednou z nejdůležitějších věcí,“ říká psycholožka Debra Corden. Když vás práce baví, je pak jako hra - každý den je prý jako dovolená. Psycholožka poukazuje na propastný rozdíl v celkové kondici lidí, kteří svoji práci milují a těch, kteří ji dělají jen proto, že musí. A co konkrétně doktorka Corden radí? „Buďte zapálení pro to, co děláte, pracujte s radostí a vášní. Pak se budete cítit mladě a svěže bez ohledu na to, kolik je vám let.“ Naopak pracovat tam, kde vás to nebaví a práce vás spíš ničí, může ubrat deset i více let života.

Autor: sia
Diskuse ke článku
.