Málo spánku? Ženám hrozí obezita, mužům impotence | Pro ženy | Blesk.cz
Čtvrtek 1. říjen 2020
Svátek slaví Igor, zítra Olívie
Oblačno, déšť 15°C

Málo spánku? Ženám hrozí obezita, mužům impotence

1. března 2013 | 06:00

Trápí vás bolest hlavy, nemáte dostatek energie, tloustnete nebo máte jen špatnou náladu? Napadlo vás někdy, že toto všechno může souviset s tím, že špatně spíte?

Pro lidské tělo je ideální dodržovat každý den stejný spánkový režim, tedy chodit večer spát a ráno vstávat ve stejnou dobu. Pokud si totiž spánkový režim narušíte, spíte krátce nebo nekvalitně, zaděláváte si hned na několik zdravotních problémů.

Nespíte dost? Je tu riziko cukrovky

Spíte jen čtyři hodiny denně, nebo dokonce ještě méně? Možná se vám zdá, že to vašemu tělu stačí, ale věřte, že tomu tak není. Díky nedostatku spánku začíná vaše tělo produkovat menší množství inzulínu, v krvi se vám začne hromadit cukr a jeho zvýšená hladina nahrává cukrovce na smeč.

Zhubněte do svých oblíbených džín
Obezita z nedostatku spánku

Cvičíte, držíte dietu a kolem cukrárny chodíte obloukem, a přitom nehubnete nebo naopak přibíráte na váze? Možná je to důsledek špatného spánkového režimu. Tělo, a zvláště to ženské, reaguje na nedostatek nebo naopak nadbytek spánku tím, že si ukládá více tuku. A to hlavně v oblasti bříška a boků. Pokud tedy spíte méně než 5 hodin nebo více než osm hodin, vaše váha zřejmě dolů jen tak nepůjde.

SEX
Mužům hrozí impotence

Zdá se vám, že už po vás váš muž netouží tolik jako dříve? Možná to vůbec nesouvisí s vámi. Díky nedostatku spánku muži ztrácejí chuť na sex, objevují se poruchy erekce nebo dokonce impotence.

4 tipy pro kvalitní spánek

1.    Neusínejte u televize nebo počítače
Pokud jste během spánku vystaveni světlu, automaticky se zvýší tepová frekvence a mozek se nastartuje na výkon, jako byste byli vzhůru.  Zároveň se sníží produkce melatoninu, hormonu, který ovlivňuje krevní oběh a tlak, tělesnou teplotu, metabolismus nebo činnost pohlavních orgánů a stárnutí organismu. Díky tomu všemu, i když spíte celou noc, cítíte se unaveni a bez energie.

2.    Udělejte si správné prostředí
Váš spánek ovlivňuje i to, v jakém prostředí spíte. Proto si udělejte na spaní ty správné podmínky.
-    Zatemněte okna
-    Vyvětrejte
-    Vypněte topení
-    Pořiďte si kvalitní matraci

3.    Nechoďte spát s plným žaludkem
Poslední jídlo byste měli konzumovat maximálně 3 hodiny před tím, než půjdete spát. Více, jak 5 hodin před spaním byste pak neměli konzumovat ani kávu, cofolové nápoje nebo alkohol a to stejné platí i o kouření.

.
4.    Zarelaxujte si
Pro kvalitní spánek je důležité jít spát s čistou hlavou. Proto i před spaním dejte horkou koupel, zarelaxujte si nebo si dopřejte šálek čaje. V žádném případě před ulehnutím nevyřizujte pracovní maily nebo se nesnažte vymyslet prezentaci na další den.