Pátek 26. dubna 2024
Svátek slaví Oto, zítra Jaroslav
Oblačno, déšť se sněhem 9°C

Kečupem pokydaný tričko? Už to není trapas, ale módní hit, který navíc pomáhá

8. září 2022 | 06:00

Ruku na srdce, kdo z vás si bez kečupu neumí představit život a dochucuje jím téměř každé jídlo, pokud to jen jde? Pro mnohé je to až jistým guilty pleasure. Poznáváte se? Tak to jste na správné adrese! Ovšem hrůza nastává v momentě, kdy si touto oblíbenou červenou omáčkou zašpiníte vaše oblečení, nedej bože nový designový kousek. Pro všechny milovníky kečupu, jídla i módy zároveň dnes ale přinášíme ultra skvělou zprávu! Potřísněné oblečení touto pochoutkou už není takový trapas, ale móda! Móda, která dokonce pomáhá. Ptáte se jak? Odpověď naleznete v následujících řádcích.

Móda opět posouvá hranice. Někdy však design překračuje hranice přijatelnosti, ze kterého společnost běsní. Módní vody takto nedávno rozdmýchala jedna z nejproslulejších a nejžádanějších značek – Balenciaga. Po tom, co představila zašlé, špinavé tenisky, jejichž cena byla astronomická, se opět „vytáhla“ s dalším mistrovským kouskem, který nenechává mnohé chladnými. Koženou kabelku, která věrně připomíná obyčejný odpadkový pytel, za který si však připlatíte.

Tip na video: Které trendy Y2K se vrací? 

Video se připravuje ...
Módní trendy Y2K. Co se nosilo a co zažívá největší návrat? • VIDEO: Videohub

Na e-shopu věhlasné značky si zanedlouho budete moct pořídit model Trash Bag Large Pouch za cenu 1445 eur, tedy v přibližném přepočtu 35 600 Kč, a to v černé či bílé verzi. Otázka je, zda se dočkáme i jiných barevných verzí a iterací, které byly dopředu avizovány za bezmála 45 000 Kč. Ačkoliv se už značce neodpáře fakt, že profituje na estetice chudoby, nelze ji však upřít geniální marketing.

K zašlému oblečení a ne pouze „na oko“ se postavila společnost Heinz spolu s online second handem thredUp, který dává druhou šanci kvalitnímu oblečení. Obě dvě firmy se tak snaží využít toho, co dříve bylo zahanbující, vlastně poněkud trapné a společensky nepřijatelné a to ve prospěch společnosti. Tedy dát šanci oblečení potřísněný kečupem, na jehož základě vznikla udržitelná kolekce Heinz Vintage Drip. Stoprocentní výtěžek z kampaně pak navíc poputuje charitativní organizaci Rise Against Hunger, jež je celosvětovým hnutím za ukončení hladu.

Nová kolekce proměnila otravnou skvrnu v doslova módní hit i nový ikonický symbol a nabízí tak jedinečný způsob, jak se zapojit do cirkulární ekonomiky a zároveň udělat dobrou věc pro sebe samotné, ostatní lidi i planetu. „Věříme, že každý kus oblečení si zaslouží druhý život. Dokonce i oběti letního grilování,“ vtipně poznamenala Erin Wallace, viceprezidentka thredUp.

Společnost Heinz potvrdila, že všechny skvrny jsou skutečně Heinz a mohou se po čase smýt. Pokud se nakonec v zašpiněném tričku nebudete přeci jen cítit dobře, je naděje, že zůstane oblečení, které koupíte za zlomek ceny, nakonec bez skvrny.

Kolekce Heinz Vintage Drip, kterou uvedli na trh 30. srpna, se natolik uchytila, že ze 157 streetwear a designových kousků zbylo naprosté minimum. Na druhou várku se fanoušci mohou těšit 13. září. A pokud nechytnete svůj oblíbený kousek ani tentokrát, nezbude vám nic jiného, než si oblečení potřísnit sami. Protože jak říká společnost Heinz: „není to skvrna, ale postoj“.

Nahlédněte do fotogalerie na ukázku některých kousků. Upozorňujeme, že většina z nich již není k dispozici.

Autor: Žaneta Podlahová