Proč se vám nedaří zbavit se tuku na břiše? Z těchto 6 důvodů! | Jak zhubnout | Blesk.cz

Proč se vám nedaří zbavit se tuku na břiše? Z těchto 6 důvodů!

  • 14. dubna  2019 
     06:00

    Když se vám podaří snížit množství tuku na břiše, budete nejen štíhleji vypadat, ale taky budete zdravější. Velké množství tuku v břišní oblasti může vést k mnoha vážným onemocněním, jako jsou cukrovka, vysoký krevní tlak nebo srdeční problémy. Bohužel, i když se vám podařilo zhubnout, je možné, že tuku na břiše jste se nezbavila. Není to tak snadné a možná existují skryté příčiny, o kterých ani nevíte.

    Bříško je jednou z nejproblematičtějších oblastí na těle. Jen těžko se ho jde totiž zbavit, a to i tehdy, když cvičíte nebo jíte přiměřeně. Co všechno tedy může být důvodem, proč vám to nejde?

  • Neznáte typ svého břišního tuku

    Autor: istock.com

    Pokud zjišťujete, že je pro vás těžké zbavit se břišního tuku, pak jedním z důvodů může být to, že jste zvolila špatnou metodu pro své břicho. Existuje totiž 5 typů velkého břicha způsobených různými důvody. Každý z nich vyžaduje jiný druh diety nebo cvičení. Je tedy důležité určit typ břicha a naplánovat si cvičení a jídelníček podle toho.

    Je totiž rozdíl, zda máte alkoholové břicho (vyčnívá už nahoře nad bránicí a vypadá jako těhotenské), mateřské břicho (bříško matek po porodu), stresované břicho (tuk se ukládá už pod prsy a v oblasti pasu), hormonální břicho (tuk centrálně rozložený kolem pasu, obvod pasu více než 90 centimetrů, důvodem bývají hormonální problémy) či nafouklé břicho (důsledek špatné stravy či nevhodné potraviny). Každé takové břicho vzniklo z jiných příčin a podle toho musíte jednat.

     

  • Jste posedlá váhou a vážením

    Autor: iStock

    Měla byste prolomit zlozvyk neustálého vážení se a převažování se třeba několikrát za den, je třeba odolat nutkání postavit se na váhu pokaždé, když ji uvidíte. Posedlost hmotností může zpomalit proces hubnutí. Pokaždé, když se číslice uvedená na stupnici váhy liší od očekávaného výsledku, začnete panikařit. Demotivuje vás to, tlačí to na vás a způsobuje vám to negativní myšlenky. Kazí vám to taky náladu a mohlo by to lehce vést k tomu, že byste se vzdala a zbavovala se stresu tím, že byste začala zase hodně jíst... Je lepší se vážit jen jednou týdně a čísla považovat jen za informaci, nikoli za finální výsledek.

  • Máte nevhodně sestavený jídelníček

    Autor: iStock

    Naše tělo potřebuje různé látky, včetně vitaminů, minerálů, sacharidů, a dokonce i tuků. Pokud vyloučíte některé z těchto prospěšných látek na dlouho, pak vaše strava může způsobit více škody než užitku. Jestli jíte jen zeleninu a ovoce, nebo naopak „jen“ rychlé občerstvení a spoustu cukru a soli, těžko zhubnete. Proto je důležité vzít v úvahu složení svého jídelníčku. Určitě by měl obsahovat potraviny bohaté na hořčík, vitaminy, zdravé tuky a další.

  • Cvičíte jednostranně

    Autor: istock.com

    Cvičit je fajn a určitě je to skvělý způsob, jak se zbavit tuku. Je však ale důležité nezapomínat na to, že cvičení by mělo být různorodé. Chodit jen na HEAT nebo do posilovny není dobře. Takže nejen kardio nebo strečink, ale přidejte i vysokointenzivní a silové tréninky, plavání a třeba i bojové umění. A nemyslete si – cvičit nemusíte jen v posilovně s perfektním vybavením. Můžete cvičit doma nebo na ulici. Cvičte s plným nasazením, ale pozor na přetížení.

  • Stresujete se

    Autor: Shutterstock.com

    Právě stres je častou příčinou vzniku takzvaného stresového břicha, američtí odborníci pro něj mají název stressed belly. Stres je prostě špatný pro celé tělo a samozřejmě i pro hmotnost. Ovlivňuje totiž to, co jíte, a taky vaši emocionální a fyzickou kondici během tréninku, spolu tedy s jeho celkovou kvalitou. Vedle vysoké hladiny stresového hormonu kortizolu způsobuje tvorbu tuku. Využijte všech možností ke snížení stresu – odpočívejte víc, nepracujte navíc, věnujte se koníčkům a vyrazte někam s kamarádkami. Jakmile jste odpočinutá, máte větší motivaci k hubnutí i snížení množství břišního tuku.

  • Máte vysokou hladinu androgenů

    Autor: iStock

    Poslední možnost, která vás asi ani nenapadla, ale která je jednou z nejzávažnějších, je syndrom polycystických ovarií. To zjednodušeně znamená, že máte vysokou hladinu mužských hormonů v těle, a to poškozuje mnoho funkcí v organismu, včetně působení menstruačních poruch, problémů s otěhotněním či diabetu. Navíc to ovlivňuje přírůstek hmotnosti. Aby bylo možné zjistit, jakou hladinu androgenů máte, musíte se poradit s lékařem a provést analýzu.

    Jaké cviky vám pomohou na bříško? Podívejte se na VIDEO:

    Břicho jako ze žurnálu: Cviky na posilování sama, nebo s kamarádkou! • VIDEO: Adam Balažovič/BPŽ

     

     

/
Autor: aši

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji