Cvičení, po kterém konečně zhubnete! Vyberte si ho sobě na míru

  • Hubnutí pomocí sportu? Najděte si takový, který vás bude bavit
    20. října  2017 
     06:00

    Při běhání cítíte píchání v boku a bolí vás kolena? Plavání vám zase vadí, protože nesnášíte pach chloru v bazénu? A chodit do posiloven vás prostě nudí? Sport by vás měl především bavit, abyste dosáhli vytouženého výsledku! Pomůžeme vám najít ideální sport přímo pro vás!

  • Uvnitř, nebo venku?

    ...

    To, jestli preferujete sportovat na čerstvém vzduchu nebo v uzavřeném areálu, zaručeně víte. Zvážili jste ale všechny okolnosti? Důležité je také vědět, jestli máte čas na to, sportu se věnovat přes den nebo v noci, a jestli není sportování venku ve tmě příliš nebezpečné. Samozřejmě to také závisí na momentálním počasí a ročním období. Ideální je proto vybírat sport, který lze provádět jak venku, tak v bezpečí před kapkami deště. Například tenis, jízda na kole nebo i běh...

  • Náročné, nebo odpočinkové?

    ...

    Jsou sporty, které jsou fyzicky náročnější než ostatní. Většinou jsou takové sporty i otřesové, to znamená, že dávají zabrat vašim kloubům, kostem, páteři i kotníkům. Patří mezi ně například běh, skok nebo lyžování. Pokud máte nějaké to kilíčko navíc nebo jste v minulosti utrpěli nějaký úraz, měli byste se raději podobným sportům vyhýbat. Nebojte se ale, že u jiných sportů nedostanete tolik do těla, a nespálíte tak potřebné kalorie! U sportů, které tolik nezatěžují tělo, se můžete pořádně zapotit. Patří mezi ně například cykloturistika, pěší turistika, plavání, veslování, jóga nebo aerobik.

  • Drahé, nebo levné?

    ...

    Některé sporty jsou velmi levné, nebo dokonce zadarmo, jiné už se trochu prodraží. Předtím než se vrhnete do cvičení po hlavě, měli byste zvážit i to, jestli sport nezasáhne příliš do vašeho rozpočtu. Časem by totiž i to mohlo hrát roli v jeho ukončení. Vstupy do posiloven jsou někdy příliš drahé. Zjistěte si tedy, jestli se nevyplatí pořídit si permanentku. Vedle vstupu započítejte ale i nákup tenisek do sálu, sportovní podprsenky a vhodného oblečení. S jinými sporty, jako třeba s chůzí nebo během, můžete ale dosáhnout velkých výsledků i jen se starými teniskami.

  • Jaké máte cíle?

    ...

    Chcete shodit, posílit nebo získat kondičku? Možná že právě nad touto otázkou jste se dost dobře nezamysleli, a proto trávíte čas cviky, které míjejí cíl! Tělo se při cvičení přizpůsobí konkrétní zátěži, kterou na něj klademe. Pokud zvedáme činky, posílíme ruce, jestli běháme, zlepšíme si kardiovaskulární systém. Pokud tedy máte konkrétní cíl, vaše cvičení by ho mělo podporovat. Je zbytečné dělat denně dvacet kliků, pokud chcete uběhnout pětikilometrovou vzdálenost. Ujistěte se proto, že cvičení, kterému se věnujete, je v souladu s tím, čeho chcete docílit.

  • Doma, nebo v posilovně?

    ...

    Všichni víme, že cvičením doma ušetříme za drahé permanentky. Ale není třeba i to jedna z motivací k tomu, jak pak ze cvičení vytřískat, co to jen jde, a dát si pořádně do těla? Ve veřejných tělocvičnách máte spoustu možností a díky různým strojům můžete posílit partie, ke kterým se normálně vůbec nedostanete. Díky trenérovi máte zase jistotu, že budete každý cvik provádět správně. Cvičení doma je sice pohodlnější, ale řekněte sami, vyplatí se vůbec? Pokud máte tendence zásobovat se doma novými činkami a posilovacími páskami, abyste nahradili to, co máte v tělocvičně po ruce, možná je nakonec vstupenka do posilovny i levnější variantou.

  • Máte čas?

    ...

    Z postele do práce a z práce do postele! Je jasné, že každá minutka volného času je vám vzácná. Pokud ale chcete být zdraví a fit, na cvičení si musíte najít čas! Některé tréninky zabírají skutečně příliš mnoho času! Když k tomu ještě započítáte hledání parkovacího místa před posilovnou, sprchu a čekání na volný fén, máte dvě hodiny pryč, ani nevíte jak! Cvičte proto raději doma! Ušetříte čas i peníze! Cvičit můžete podle televizních trenérek nebo si vymyslete ideální sadu cviků přesně pro vás. Když cvičíte doma, jste sami svým pánem! A proto můžete klidně dřepovat, zatímco vám v hrnci bublají brambory.

    Cvičením doma ušetříte čas, a přitom si můžete dát pořádně do těla!

    Domácí posilování: Vezměte si ručník a zahrajte si na Sáblíkovou! • VIDEO: 

  • Kolektivní, nebo individuální?

    ...

    Některé sporty jsou výlučně pro jednotlivce, jiné pro lidi v páru a některé zase nejdou hrát bez připravené skupiny. Pokud jste společenský člověk a při cvičení máte rádi blízkost přítele, jeho podporu, nebo si prostě jen rádi pokecáte, pak rozhodně nezkoušejte třeba plavání! Vyberte si raději squash, volejbal nebo basketbal. Pokud si ještě nejste jistí, vyzkoušejte aerobik, posilovnu nebo tanec, všechny tyto sporty se stanou společenskými tak moc, kolik jim dovolíte.

  • Soutěživý, nebo nesoutěživý?

    ...

    Pokud nejste zrovna soutěživý typ, pak kolektivní sporty nebudou pro vás! Jestli ale máte potřebu předběhnout běžící pás, protože slečna vedle vás běží rychleji než vy, možná se potřebujete trošičku vybít! Pokud chcete zůstat fit, měli byste této vlastnosti rozhodně využít! Cvičení totiž přestane být cvičením! Záležet už bude jen na tom, abyste vyhráli!

  • Zdravý, nebo raněný?

    ...

    Sport je samozřejmě zdraví prospěšný! Ale pokud vám není dobře nebo jste se kdysi zranili, měli byste uvážit, jakému sportu se věnovat! Například pokud máte špatná kolena, měli byste se zdržet běhání nebo lyžování! Naopak můžete v klidu skočit do bazénu! Pokud máte v rodině problémy zad, možná byste se neměli věnovat tenisu a měli byste být opatrní při posilování. Naopak jóga nebude problém. Pokud trpíte nějakými obtížemi, poraďte se nejdříve se svým lékařem.

    Cviky na záda vás zbaví faldíků na bocích!

    Jak se zbavit faldíku na zádech? Posilujte! • VIDEO: 
     

/
Autor: Rebeka Stoklasová

Diskuse ke článku

.