Pět kilo za týden! Jde to, ale můžete si zničit zdraví

  • ...
    17. října  2017 
     06:00

    Drastické diety slavných celebrit nebo modelek bývají jedny z vůbec nejextrémnějších. Některé se snaží zhubnout kvůli důležité roli, jiné propadly dietám natolik, že zkrátka hubnou nonstop. Přestože jsou podobné diety velmi nezdravé, účinek je nepopíratelný. Chcete to vyzkoušet, protože vás čeká třeba svatba? Zvažte všechna rizika! 

  • Breathariánství

    ...

    Tento, mezi některými kruhy oblíbený styl života vychází z představy, že člověk nemusí jíst, pít ani spát, protože je živen vzduchem a slunečním svitem. Tato myšlenka přichází z hinduismu, ale podobným „dietám“ v západní kultuře propadá i mnoho dívek a žen, které prostě drží hladovku. „Nevím ani jak dostatečně zdůraznit, jak moc nebezpečné je dodržovat tento životní styl. Lidé potřebují k životu jak potraviny, tak i tekutiny. Každý, kdo se bude o tuto dietu snažit, může trpět dehydratací, podvýživou a dost možná se pohybovat na hranici života a smrti,” varuje dietolog Sian Porter.

  • Bezlepková dieta

    ...

    Mnoho lidí se dnes vyhýbá bubákovi nazvanému lepek. Lepek nebo také gluten se nachází v obilí, především v ječmenu, žitu a pšenici. Tato dieta je doporučována lidem, kteří trpí celiakií, což je chronické onemocnění tenkého střeva způsobené právě nesnášenlivostí této látky. Pokud se zdravý člověk rozhodne vyhýbat celozrnnému pečivu, omezí tak příjem vlákniny a sacharidů. „Žádná studie neprokázala, že konzumace jídel, která neobsahují lepek, vede ke snižování hmotnosti,” říká dietolog Sian Porter. „Lepek je obsažen v pečivu, koláčích, sušenkách, tedy v potravinách, které obsahují velké množství kalorií. Takže tím, že se jim lidé začnou vyhýbat, mohou začít ubírat na váze,” vysvětluje.

  • Paleo dieta

    ...

    Někteří odborníci na výživu během svých výzkumů došli ke zdánlivě rozumnému závěru, že se dnešní člověk příliš neliší od člověka pravěkého, a tudíž by se neměla lišit ani jeho strava. "Moderní paleo dieta si vzala jen to, co se hodilo. Doporučuje jíst hodně masa bez ohledu na jeho tučnost, z mléka jen tučné sýry. A to je první problém: Je například prokázáno, že častá konzumace červeného masa zvyšuje hladinu cholesterolu a také zvyšuje riziko cukrovky," vysvětluje RNDr. Pavel Suchánek z pražského IKEMu.

  • Veganství

    ...

    Vegetariánský jídelníček by měl být založen na vysokém přijmu ovoce, zeleniny a luštěnin. Někteří vegetariáni se sice vyhýbají konzumaci masa a živočišných výrobků, ale nahrazují je hranolky, vegetariánskou pizzou a sladkým. Tím samozřejmě velice rychle přibývají na váze. „Rizika se neskrývají ve skutečném vegetariánství. Pokud vegetariáni nejedí maso, ale konzumují vajíčka, mléčné výrobky a sýry, tak není žádný důvod obávat se nějaké avitaminózy anebo nedostatku základních živin,“ říká profesor Rudolf Poledne.

    Nevyhýbejte se bílkoviám, obzvlášť při sportu!

    Jizerská 50: Proč je nutné jíst bílkoviny, pokud chcete zhubnout? • VIDEO: 

  • Atkinsnova dieta

    ...

    Také tato dieta vám zaručí rychlý úbytek váhy. "Základní pravidlo zní drasticky omezit sacharidy, a to na pouhých pět procent. Jejich místo nahrazují tuky a bílkoviny," říká Jan Piťha, vedoucí laboratoře pro výzkum aterosklerózy IKEM. Během diety se tedy musíte vyhýbat většině příloh a také omezit příjem ovoce a některé zeleniny. Sacharidy jsou přitom pro tělo zdrojem energie a tvořit by měly až 40 % denního příjmu.

    Proč jsou přílohy důležité?

    Jíte zeleninu místo příloh? Chyba! Možná kvůli tomu nehubnete. • VIDEO: 

/
Autor: Rebeka Stoklasová

Diskuse ke článku

.