Nová sirtfood dieta: Klidně si dejte hořkou čokoládu nebo víno! | Jak zhubnout | Blesk.cz

Nová sirtfood dieta: Klidně si dejte hořkou čokoládu nebo víno!

  • Při sirtfood dietě si můžete klidně dát čokoládu, patří totiž mezi potraviny, které pomáhají spalovat tuky.
    14. ledna  2016 
     06:00

    Dieta pro požitkáře. Tak by se dala hodně zjednodušeně nazvat sirtfood dieta, která zatím vládne letošnímu roku. Během ní si totiž můžete klidně dát nějaké to "hřešící jídlo", aniž byste pak museli strávit o to více času namáhavým cvičením. Přitom tato dieta slibuje i narůst svalové hmoty. Jak je to vůbec možné? 

  • Co je sirtfood dieta?

    ...
    Tato dieta vám rozhodně neukládá držet hladovku, naopak můžete jíst skutečně chutná jídla. Hlavně tedy ta, která obsahují polyfenoly, které dokážou v těle aktivovat sirtuiny. To jsou enzymy, které pomáhají při spalování tuků. Při tomto procesu navíc dochází k očistě těla od škodlivých látek. "Výsledkem je, že budete nejen štíhlejší, ale navíc se i budete cítit lépe," říká jeden ze zakladatelů této diety – Aidan Goggins.
  • Jaké potraviny mohu jíst?

    Dieta je založená na jídle hořké čokolády a pití červeného vína.
    Krása této diety tkví v tom, že při sestavování dietního plánu neřešíte to, co z talíře vyškrtnout, ale naopak to, co na něj přidat. Pozor, na seznam povolených potravin patří i červené víno a čokoláda! Ale to samozřejmě není všechno. Držet byste se měli těchto stěžejních potravin: zelený čaj, hořká čokoláda, kapusta, kurkuma, borůvky, petržel, kapary, citrusové plody, jablka  a červené víno. Mezi další potraviny patří také panenský olivový olej, kari koření, ořechy, pohanka, sója, fazole nebo cibule.
  • Jak vypadá dietní plán?

    Nejrozšíženější mýtus o hubnutí je nejíst.
    Dieta je vhodná pro všechny milovníky dobrého jídla, kteří se ho nechtějí vzdát. Hubnutí je přitom rozděleno do dvou fází. V první slibují úbytek na váze až sedm kilogramů během sedmi dnů. Ve druhé fázi, která trvá dva týdny, jde o udržení této váhy.
  • První a druhá fáze

    Soothie podle Kimberly Snyder
    První týden si rozdělte do dvou částí. V první části, která trvá od prvního do třetího dne (včetně), budete denně pít tři zeleninové koktejly a jíst jedno plnohodnotné jídlo podle sirtfood diety. Denní energetický příjem bude 3500 kJ. V té druhé, od čtvrtého do sedmého dne, se energetický příjem zvýší na 5100 kJ denně. A jeden zeleninový koktejl zaměníte za jedno plnohodnotné jídlo bohaté na polyfenoly. Ve druhé fázi jde o upevnění této váhy. Trvá čtrnáct dnů a jíte opět jídla bohatá na sirtfood potraviny. Všechny recepty a jednotlivé postupy popsali autoři v knize Sirtfood dieta.
  • Jaké jsou výhody diety?

    ...
    Dieta má tu výhodu, že strava, kterou během ní konzumujete, je poměrně pestrá a obsahuje živiny, které tělo potřebuje. Jsou v ní zastoupeny i bílkoviny, takže pomáhá při tvorbě svalové hmoty. Jídla navíc dokážou zasytit, takže člověk nemá pocit hladu. Podle studie, kterou autoři diety provedli, se účastníci cítili svěžejší, zlepšila se jim pleť a lépe spali. Při dietě navíc má docházet k úbytku tuku, nikoliv svalové hmoty, jak to bývá jindy.
  • Nevýhody diety

    Pozor na jojo efekt.
    Odborníci na výživu ale nejsou tolik optimističtí jako autoři diety. Protože jde o poměrně nový směr, nebylo provedeno ještě dostatek výzkumů a studií, které by dokázaly objektivně posoudit všechny její výhody. Navíc i zde se pracuje se sníženým příjmem energie během dne, takže zde hrozí riziko jojo efektu. Odborníci tak stále zastávají myšlenku, že pokud snížíte energetický příjem bez ohledu na to, zda váš jídelníček bude obsahovat potraviny bohaté na polyfenoly, a přidáte více pohybu, kila půjdou dolů stejně tak. Bude to trvat sice déle, ale o to větší pravděpodobnost toho, že si váhu udržíte, existuje.

/

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji