3 týdny, 3 dny, 3 hodiny, 3 vteřiny. Jak zpevnit břicho, když nemáte čas?

  • Myslíte si, že je reálné shodit břicho za tři dny, nebo dokonce hodiny? Není problém! Víme, jak na to!
    Myslíte si, že je reálné shodit břicho za tři dny, nebo dokonce hodiny? Není problém! Víme, jak na to! (Shutterstock.com)
    6. října  2015 
     06:00

    Všichni chceme ploché břicho. A kdo říká, že ne, tak by si měl sáhnout na nos. Většina lidí ale problém s touto partií těla začne řešit až za pět minut dvanáct, kdy je čekají nějaká společenská akce, na které chtějí zazářit, dovolená v plavkách nebo třeba jen prosté rande. Jak zpevnit břicho, když máte na to pouhé tři týdny, tři dny, nebo dokonce tři vteřiny? 

  • Když máte tři týdny

    ...
    Dvacet jedna dnů je dostatečně dlouhá doba na to, abyste své bříško zpevnili. "Jediný způsob, jak se za tuto dobu zbavit břišního tuku, je přistupovat k tomu uceleně. Zapojit do toho tedy ústa, mysl a svaly. Tedy za předpokladu, že si výsledek chcete udržet," radí Pamela Peeke z univerzity v Marylandu na serveru Prevention.com. 
  • Dejte se na pilates

    Nejlepší cviky na ploché břicho. • VIDEO: Adam Balažovič
    Pokud už pilates cvičíte, pak víte, že na posílení břišních svalů je jen málo lepších sportů a pohybů. Jestli je pro vás toto cvičení tak trochu španělská vesnice, tak vězte, že pilates patří mezi nejlepší sporty na posílení právě břišních svalů – stejně jako svalů trupu a zad. Při intenzivním cvičení přitom můžete spálit stejně kalorií jako za stejnou dobu při step aerobiku. Jestliže budete poctiví a pilates se budete oddávat třikrát týdně a k tomu budete dodržovat stravovací zásady, může se vám podařit zhubnout až o tři kilogramy nebo jednu velikost.
  • Uberte 1500 kJ

    Nebojte se do přípravy jídla vložit i trochu kreativity, dítě to pak bude více bavit a spíše to sní.
    Pilates – nebo jiné efektivní cvičení – vám pomůže spálit přebytečné kilojouly. Ale je to pouze část celého plánu, musíte si také ještě upravit jídelníček. A to tak, že z něj vyškrtnete 1500 kJ. Zdá se to sice jako něco šíleného, ale ve skutečnosti to tak strašné není. Pokud máte rádi slazené nápoje, tak třeba jedna třetinková sklenice coly má kolem 500 kJ. Některé müsli tyčinky se zase se svou energetickou hodnotou pohybují kolem 900 kJ, takže dát dohromady 1500 kJ denně, které pro ty tři týdny oželíte, by neměl být takový problém. Pro případ nouze si raději připravte třeba mrkev, ta má na sto gramů jen 140 kJ a hlad zažene.

     

    Dejte si ale pozor, abyste nehladověli. Mohlo by to vést následně k jojo efektu. Zásady správného stravování byste měli dodržovat i po třech týdnech, byť s normálním přísunem kilojoulů. 

  • Když máte tři dny

    Naučte se cviky na posílení bříška.
    Tři dny jsou poměrně šibeniční termín, ale ještě pořád máte šanci to zvládnout! Reálně, aniž by to mělo nějaké zdravotní následky a vy jste nebyli schopni oslabením vyjít ani schody, můžete zhubnout až půl kila. Což už je na nafouklém břiše rozhodně znát. Větší zázraky za tři dny nečekejte. Ale nebojte, pro lepší pocit vám to stačit bude.
  • K pilates přidejte kardio

    ...
    S pouhým pilates si tentokrát nevystačíte, musíte přidat i kardio. A to alespoň půl hodiny až hodinu denně, během celých tří dnů. Pilates by se v tomto "rychlozpevňování" břicha mělo objevit první a třetí den hubnutí. Je nutné svaly pořádně protáhnout a připravit na to, že je teď bude čekat trochu větší fyzická zátěž. Při kardio cvičení pak střídejte vysokou a střední intenzitu, bude se vám to provádět lépe, a navíc je to mnohem efektivnější pro spalování kalorií.
  • Zapomeňte na luštěniny a sodovku

    Denní příjem vlákniny by u ženy měl být alespoň 25 gramů, optimálně však kolem 45 gramů.
    V prvé řadě musíte z jídelníčku odstranit všechna jídla a nápoje, které by vás mohly nadýmat, takže rovnou zapomeňte na luštěniny nebo třeba sodovku. Ačkoliv to tak na první pohled nemusí vypadat, buďte obezřetní i ohledně solení. Sodík totiž zadržuje vodu v těle, což se může projevit i přebytečnými kilogramy. Také byste měli z jídelníčku na ony tři dny vyřadit vlákninu. Ta také napomáhá nafouklému břichu. Ale pozor, skutečně se jí vzdejte pouze na tyto tři dny, jinak je to totiž nezbytná součást vašeho jídelníčku! Veškerou vlákninu z jídelníčku vyškrtnete jen těžko. Raději si ji tedy dávejte večer, kdy budou vaše střeva mít dost času se s ní srovnat.
  • Když máte tři hodiny

    Kuřecí řízky
    Právě jste se dozvěděli, že večer máte pracovní akci a potřebujete vypadat naprosto neodolatelně? No, upřímně, půjde pouze o vizuální efekt, za tři hodiny rozhodně neshodíte ani půl kila. Jestli ale na to budete mít celý den, naplánujte si pouze bílkoviny a vodu. Rozhodně žádné zpracované jídlo, žádné sacharidy, žádná vláknina. 

    Za tři hodiny si ale zvládnete vybrat, nebo dokonce koupit takové oblečení, které onu nedokonalost skryje. Začněte stahovacím prádlem a pokračujte tmavými barvami, které budou lichotivé. Snažte se vyvarovat oblečení nadmíru obepnutého.

  • Když máte tři minuty

    Podpatky jsou sexy, ale umí být zrádné!
    Čas už vás skutečně tísní, ale pokud si obléknete černé oblečení, obujete si boty na podpatku a přidáte výstřih ozdobený šperkem, budete vypadat nejen štíhlejší, ale navíc ještě vyšší. Dva v jednom, to je bonus! 
  • Když máte tři sekundy

    Žena si měří křivky.
    A když máte tři vteřiny? Pak už vám pomůže pouze rada našich babiček. Ramena dejte dolů a dozadu, zatáhněte břicho, zvedněte bradu, mírně ji předsuňte a postavte se rovně. "Je úžasné, že pouhým správným postojem je člověk schopen vypadat hubenější," pochvaluje si trenérka Annete Lang.

/

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji