Přejídání během oslav? Tři dny neuškodí, týden už ano! | Jak zhubnout | Blesk.cz

Přejídání během oslav? Tři dny neuškodí, týden už ano!

  • Užijte si tři dny přejídání. Pak se ale hned vraťte do normálního režimu!
    Užijte si tři dny přejídání. Pak se ale hned vraťte do normálního režimu! (Shutterstock.com)
    26. prosince  2016 
     06:00

    Držet se během vánočních svátků dietního režimu je  téměř nemožné, pokud člověk netrpí zvláštním druhem sebemrskačství. Jídlo ke konci roku prostě patří, a když k tomu budeme přistupovat zodpovědně, nemusí ani způsobit takovou váhovou katastrofu. Ale pozor, znamená to například, že o co více jste si dopřáli na Štědrý den nebo na Boží hod, o to méně byste si měli nandat na Silvestra a na Nový rok. 

  • Trocha přejídání nezpůsobí katastrofu

    Dopřejte si během Vánoc dobroty, poté ale přestaňte.

    Vánoce jsou svátky nejen klidu a míru, ale také hojnosti všeho jídla. Kdyby se toto sváteční přejídání soustředilo pouze na tři hlavní svátky, tedy Štědrý den, první svátek vánoční a druhý svátek vánoční, nebyla by to taková tragédie. Jenže my většinou pokračujeme směle dále, a tak se projíme až do Nového roku, kde se pak chytáme za hlavu při pohledu na ručičku váhy, která se dala hezky do pohybu. 

    Dopřávání si během Vánoc není ale nic tak strašného. Každý z nás se někdy prostě trochu přejí a neznamená to hned, že přibere pět kilo. Ovšem i tak bychom měli myslet na to, jaké množství všeho sníme. Přejíst se cukrovím a chlebíčky stejně vede nakonec k tomu, že sami litujeme, že jsme si neodepřeli, protože by nám teď bylo o něco lépe. V horším případě si můžeme přivodit třeba žlučníkový záchvat

  • Přes vánoční svátky, víc ani ťuk!

    Po vánočních svátcích si dejte detox. Do něj zahrňte hlavně ovoce a zeleninu.

    Do onoho modu přejídání bychom se měli nastavit ale pouze na ty tři dny. To náš metabolismus a spalování nedokáže ještě rozhodit do takové míry, aby nám to zásadně uškodilo. Jestliže ale povolíme opasek na kalhotách už 20. prosince a snažit se ho zapnout budeme až 2. ledna, můžeme mít problém. 

    Je důležité mít pevnou vůli a skutečně si naordinovat pouze tyto tři dny. Přejídání by se ale měli vyhnout lidé se zdravotními problémy, jako jsou cukrovka, vysoký tlak či cholesterol nebo problémy se žlučníkem. Tady hrozí riziko nejen ukládání tuků, ale hlavně může zvýšené množství bramborového salátu s kaprem vést k vážným zdravotním potížím. A to za to přece nestojí. Tito lidé by měli dodržovat dietu, kterou mají předepsanou, a nepovolovat. 

    Vše povoleno! Víme, jak si užít tradičního kapra se salátem a nepřibrat • VIDEO: Adam Balažovič

  • Pár kilo navíc je normální

    Zkuste letos silvestrovskou společnost pohostit zdravě!
    Zkuste letos silvestrovskou společnost pohostit zdravě!
    Autor: profimedia.cz, skaba.cz

    Když už skončí vánoční svátky, není dobré se ihned pouštět do drastické diety. Ta totiž většinou vede pouze k tomu, že člověk sice rychle shodí, ale ta kila se brzy vrátí a většinou je jich mnohem více. Hlavně naše tělo je vlastně předem nastaveno tak, abychom v zimě trochu přibrali, obalili se tak tukem a přečkali zimu. Holt jsou věci, které máme geneticky zakódované, a tak s nimi nic neuděláme. Jestliže se na váze objeví o dvě až tři kila více, ještě to neznamená konec světa.

    Zkuste po Vánocích spíše detox, který pročistí váš organismus. V prvé řadě zapojte do denního plánu nějaký pohyb. V týdnu od 25. do 31. prosince je v Praze většina sportovišť zdarma, nemusíte tak hledět na peníze. Stačí ale i pouhá procházka, pokud jí věnujete více času, než je potřeba pro cestu do obchodu pro další jídlo a zpátky. Do jídelníčku zařaďte dostatek ovoce a zeleniny, polévky. Snažte se vyhnout mléčným výrobkům, omezte bílé pečivo a nahraďte ho výrobky z celozrnné mouky.

/

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji