50 nejlepších triků pro snadné hubnutí

17. listopadu 2017 | 05:30

Rádi byste se zbavili kil navíc, ale stále se vám to nedaří? Pak nejspíš děláte něco špatně. Se správnými tipy na hubnutí můžete docílit neuvěřitelných výsledků a my vám poradíme, které to jsou. Vyzkoušejte je a sami uvidíte, jak kila půjdou rychle dolů. 

Nemusíte držet drastické diety, hladovět a zbytečně se trápit. Stačí změnit jen pár zaběhnutých návyků a výsledky se brzy dostaví. Nevěříte? Přesvědčte se!

Změny v kuchyni

Vyměňte smažení a pečení za vaření v páře. Jídlo bude chutnější, zdravější a bez zbytečných kalorií. Dusit můžete například v "římském" (hliněném) hrnci, ve kterém můžete připravovat zeleninu, ryby i maso, a to bez jakéhokoliv tuku. A když už mluvíme o rybách, vsaďte na ty mořské. Mají málo kalorií a jód, který obsahují, nastartuje štítnou žlázu, aby spálila více kalorií. Jsou skvělým zdrojem kvalitních bílkovin, které zabraňují odbourávání svalové hmoty. 

Honí vás mlsná? Místo slaných chipsů zvolte raději syrovou zeleninu. Uznáváme, že to možná nezní tak lahodné jako balíček bramborové pochoutky, ale věřte, že vaše tělo to ocení a vy nebudete mít výčitky svědomí. Zelenina je také skvělá jako předkrm. Tělo zásobí vitamíny a spustí tak látkovou výměnu.

Pokud máte spíše chuť na sladké, dejte si mandle. Jádra obsahují hodně chromu, potlačují chuť na sladké a spalují více tuku. Nezapomeňte, že nic se nemá přehánět, a tak si dopřejte pouze jednu hrstku denně. Nedokážete to bez čokolády vydržet? Zmrazte ji a kousek si pak rozpouštějte v ústech. Lahoda!

Dalším skvělým zaháněčem chuti na sladké je mango. Lahodné aromatické ovoce odvodňuje a dodává živiny. Výbornou variantou jsou také sušené meruňky. Zaženou chuť na sladké a neublíží vaší postavě. Vláknina, kterou obsahují, je vhodná na správné trávení. Nejjednodušším řešením je ale všechno sladké schovat. Když ho nebudete mít na očích, nebudete mít na něj chuť! 

Vsaďte na tyto potraviny 

Věděli jste, že lékořice snižuje tělesný tuk? Podněcuje totiž látkovou výměnu v těle. Ale i tady platí, že nic se nemá přehánět. Pokud například sáhnete po bonbonech z extraktu lékořice, snězte maximálně hrst! Ve vaší kuchyni by rozhodně neměla chybět červená řepa. Nejenom, že je plná vitaminů, ale obsahuje také betain, což je aktivní látka, která podporuje odbouráváním tuků. Slyšeli jste o jablečné dietě? Každý den snězte jedno jablko se slupkou i jadérky. Více než 200 biolátek, které šťavnaté ovoce obsahuje, spustí spalování tuků.

Vařte s červeným vínem! Opravdu. Červené víno dodá například tmavému masu tu správnou chuť a navíc má antioxidační účinky. Nebojte se ostrého koření. Tajemství štíhlosti thajských žen je v pastě vyrobené z ohnivých chilli papriček a česneku. Tyto pálivé příchutě jsou spouštěčem spalování tuků.

Zároveň koření s intenzivní vůní jako je například kari nebo skořice podráždí chuťové buňky. Proto jídlo déle žvýkáte a rychleji se tak zasytíte. Věděli jste, že místo soli můžete použít bylinky? Petržel, bazalka, pažitka, tymián, šalvěj a další jsou lepší než sůl. Nižším příjmem soli předejdete zadržování tekutin v těle.

Oklamejte žaludek 

Když pocítíte hlad, zkuste vydržet ještě 15 minut bez jídla. Za ten čas se vám v těle vytvoří tuky spalující hormon glukagon. Zároveň při prvních příznacích hladu žaludek oklamete tak že, vypijte sklenici vody. Zaplníte žaludek a odvedete tak svou pozornost od jídla. Věděli jste, že svůj žaludek můžete oklamat pouhým čištěním zubů? Peprmintovou chutí totiž spolehlivě zaženete náhlý záchvat hladu.

Hýbejte se 

Zapomeňte na výtah. Při každé příležitosti jděte po schodech, spálíte tak spoustu kalorií. Nejlepším bojovníkem proti jojo-efektu je pravidelný pohyb. Sportujte třikrát do týdne po 30 minutách, zlepší se vaše látková výměna. Pokud se ručička na vaší váze neposouvá dolů, nestresujte. Važte se pouze jednou měsíčně. Vyhnete se tím velkému tlaku. Raději věnujte pozornost tomu, jak se cítíte ve svém oblečení. Centimetry vám totiž prozradí mnohem více, než kilogramy.

Věděli jste, že můžete hubnout během spánku? Místo toho, abyste večer jedli sacharidy, vsaďte na bílkoviny. Aktivujete tím spalování tuků. Pro efektivnější spalování během spánku by teplota v ložnici měla být 18 °C. Po probuzení si pak dejte šálek zázvorového čaje. Má sice specifickou a pálivou chuť, ale zvyknout si na něj se vyplatí. Zázvor totiž podporuje trávení a látkovou výměnu. Pokud vám zázvor nechutná, zkuste čaj maté. Obsahuje kofein, který spouští spalování tuků. Půl hodiny před obědem vypijte 1 šálek tohoto čaje.

Při jídle se vždy posaďte. Zvykněte si jíst v klidu, nejezte při chůzi nebo vestoje. Jezte méně a s rozumem. A hlavní rada na závěr - smějte se! Bez psychické pohody to zkrátka nepůjde. Úsměv a upřímný smích spouštějí hormon štěstí, který produkuje hormony pro odbourávání přebytečného tuku. 

4 zlozvyky, kterých se zbavte, pokud chcete trvale zhubnout

720p 480p 360p 240p
4 zlozvyky, kterých se zbavte, pokud chcete trvale zhubnout • VIDEO: 

Autor: INT, Lenka Chvostová
Diskuse ke článku
.
DesktopMobile