Hubněte podle feng-šuej, Kobzanové golf prospívá | Pro ženy | Blesk.cz

Hubněte podle feng-šuej, Kobzanové golf prospívá

24. března 2011 | 11:47

3. díl: Pokud jste podle feng-šuej voda jako Diana Kobzanová, musíte se vzdát sladkostí, slaného a studených pochutin. Kila pak půjdou dolů snadněji. A pokud jste jako Ilona Csáková kov a stále marně svádíte boj s kily, zkuste vypustit mléčné výrobky.

Podle tradičního čínského učení feng-šuej můžete hubnout příjemně bez diety. Stačí dodržovat pravidla pěti elementů: dřevo, země, kov, voda, nebo oheň. Jaký je ten Váš zjistíte snadno podle data narození v čínském horoskopu. Své znamení a element najdete v článku: Zhubněte bez drastických diet, pomůže feng-šuej.

Jaké potraviny svědčí a naopak mohou bránit hubnutí a jaký sport si nejvíc užijí, se nakonec dozvědí lidé narozeni s elementy kovu a vody. Elementy oheň, dřevo a zem jsme podrobně rozebrali v minulém díle.

Kov

Lidé s elementem kov jsou schopní „naordinovat“ si  mnohem tvrdší trénink než všichni ostatní a zvládnout ho. Jste cílevědomá a houževnatá, máte pevnou vůli a spoustu energie. Pamatujte, bez pohybu nezhubnete. Klíčovou chutí pro „kovové lidi“ je ostrá.

 

Co vás blokuje

Úplně nevhodné jsou pro vás mléčné výrobky a cukr. Pokud si je dopřáváte, pravděpodobně trpíte na akné a kožní záněty. Máte skon k problémům s tlustým střevem.

kov
kov

Potraviny, které vás zachrání

Celozrnnou rýži můžete jíst bez omezení. Dávejte si také ostré potraviny: křen, cibuli, česnek, ředkvičky, pórek. Dopřejte si osvěžující šťavnatou zeleninu jako rajčata, melouny, okurky, kompoty. Bez výčitek si objednejte svařené víno nebo horké jablko, teplý alkohol (v rozumné míře) vám prosívá. Dobře snášíte i tvrdý alkohol. Na nachlazení, kterým často trpíte, je pro vás ideální zázvorový čaj. Z mas si dejte zvěřinu, králíka a krůtu. Ze sýrů ty plísňové.  Klíčový bioklimatický faktor: sucho.

Sport

Jste individualista a nepotřebujete kolem sebe kupu lidí. Asi nebudete vyhledávat kolektivní sporty, hodí se k vám „klid“ v posilovně nebo skupinových lekcích, kde ale „jede“ každý sám za sebe. Vytvořte si svůj tréninkový plán, na rozdíl od ostatních máte velkou šanci ho dodržet. Nebojte se velké zátěže, zvládnete ji, ale musíte myslet i na regeneraci. Vynikající je pro vás návštěva sauny a páry.

Voda

Patříte-li mezi „vodní lidi“ ohrožují vás úzkostlivost a vyčerpání. Býváte uzavřená do sebe a často lidem kolem sloužíte jako „vrba“. Nejoslabenější a nejnáchylnější k přibírání jste, když citově strádáte. Pro hubnutí jste obdařená velkou vytrvalostí a trpělivostí. Klíčovou chutí pro „vodní lidi“ je slaná.

Vyřaďte z jídelníčku

Element voda upřednostňuje ryby a dary moře a nejlépe hubne tancem či u kolektivních sportů
Element voda upřednostňuje ryby a dary moře a nejlépe hubne tancem či u kolektivních sportů

Střídat během dne sladké a slané potraviny je největší chyba. Přes den dortíky a večer chipsy – s tím jste ztracená. Kombinace slaných potravin a alkoholu také zničí jakoukoli snahu o hubnutí. Nevhodné jsou pro vás salámy a sýry, protože jsou studené a chladné. Vy potřebujete teplé potraviny a teplo. Vyhýbejte se minerálkám, pijte obyčejnou vodu.

Ideální strava

Vsaďte na ryby a mořské plody ve všech podobách. Krabí maso, krevety, tuňáky, všechny druhy uzených ryb, řasy. Do jídelníčku zařaďte sójové boby, luštěniny (hrách, fazole mungo, čočka). Můžete i vepřové maso, vařenou šunku, ze sýrů je nejvhodnější parmezán. Dopřejte si zeleninové saláty, ovoce: čerstvé i krátce povařené, kompoty. Nemáte-li žízeň, nepijte a nezatěžujte zbytečně ledviny. Nejlepší jsou pro vaše tělo teplé čaje a tekutiny z čerstvého ovoce: pomeranče, melouny, jablíčka. Klíčový bioklimatický faktor: chlad.

Sport

Prospěje vám všechno, co zažene váš stres a přinese radost: to znamená tanec, kolektivní sporty, běh, golf nebo procházky hezky na sluníčku. Dobře vám dělá extrémní teplo: nebojte se sauny nebo sportování v horku. Protože jste vytrvalá, zkuste běh, chůzi, jízdu na kole a další vytrvalostní sporty.

Autor: Olga Poucheová, Kbak