Mléčná dieta: Hit z Ameriky vás zbaví faldíků | Pro ženy | Blesk.cz

Mléčná dieta: Hit z Ameriky vás zbaví faldíků

21. dubna 2010 | 14:59

Nejnovější americké studie ukazují, že mléko a mléčné výrobky účinně pomáhají při hubnutí. Speciálně při odbourávání tuků z břišní oblasti.

Mléko vděčí za svůj zeštíhlující účinek vápníku. Ten brání tvorbě tukových zásob, a pokud se denní příjem kilojoulů sníží na 5 040 až 6 300 kJ, pomáhá odbourávat i tukové polštářky. Stačí, když do jídelníčku třikrát denně zařadíte mléčný produkt a denně si dopřejete kávu s mlékem nebo sklenici mléka.

Dejte si podmáslí a kefír co hrdlo ráčí
Dejte si podmáslí a kefír co hrdlo ráčí
Autor: SHUTTERSTOCK.COM

LEHKÉ RECEPTY NA KAŽDÝ DEN

Nákyp s mletým masem

Očistíme 400 g mrkve. Z toho polovinu nakrájíme na plátky. Zbytek nastrouháme spolu s 200 g cukety. Nastrouhanou zeleninu jemně osolíme a necháme 10 minut odpočívat. Očistíme cibuli a nakrájíme ji nadrobno. Na 1 lžičce oleje ji necháme zesklovatět. Přidáme 200 g libového vepřového mletého masa a smažíme, dokud není maso hotové. Opepříme. Navrstvíme do vymazané zapékací mísy. Vyšleháme 2 vejce, 150 ml polotučného mléka, sůl, pepř. Směsí vše zalijeme. Posypeme 25 g nastrouhaného nízkotučného sýra a pečeme při 200 ° C 30 minut.

Energetická hodnota 1 porce: 2 226 kJ

Lehká dýňová polévka

400 g dýni (nejlépe Hokkaido) oloupeme, odstraníme jadérka a nakrájíme ji na menší kostky. Šalotku očistíme, nakrájíme ji nadrobno a na 2 ČL másla necháme zesklovatět. Přidáme dýni, trocha kari koření, kmín, mletý zázvor a 5 minut podusíme. Přilijeme 500 ml plnotučného mléka a 15 minut povaříme. Následně rozmixujeme. Polévku dochutíme solí, pepřem a muškátovým oříškem. Podáváme s 2 lžičkami opražených dýňových semínek, 1 lžičkou zakysané smetany a pár kapkami dýňového oleje.

Energetická hodnota 1 porce: 1 596 kJ

Fazolkový salát s mozzarellou (1 porce)

350 g zelených fazolek vložíme do vroucí osolené vody a asi 10 minut povaříme. Přecedíme, propláchneme studenou vodou a necháme okapat. Omyjeme 200 g koktejlových rajčat a rozpůlíme je. 40 g prorostlé slaniny opražíme na pánvičce dokřupava. Nakrájíme 200 g mozzarelly a vše společně promícháme. Na dochucení si připravíme dresink z 2 PL citronové šťávy, 1 ČL dijonské hořčice, 1 PL olivového oleje, soli a pepře.

Energetická hodnota 1 porce: 1 701 kJ

Koktejl s pomerančem a ořechy

Důkladně oloupeme 2 pomeranče tak, abychom odstranili i bílou slupku. Dužinu vyjmeme z dílků a odšťavíme. Vymačkanou šťávu utřeme se 100 g tvarohu, 450 ml polotučného mléka a 15 g mletého zázvoru do hladké hmoty. 20 g nasekaných vlašských ořechů opražíme dozlatova. Vše smícháme. Podáváme ve vysoké sklenici.

Energetická hodnota 1 porce: 1 470 kJ

Zdroj: lesk.sk