DIETA 2010: Nastartujte hubnutí jídlem! | Pro ženy | Blesk.cz

DIETA 2010: Nastartujte hubnutí jídlem!

8. ledna 2010 | 05:10

Už víte, že budete-li hladovět, nezhubnete. Tělo panikaří a zadržuje si energetické zásoby v podobě tuku. Abyste však kila ztráceli, je třeba vhodně rozvrhnout jídlo na celý den.

Energetický příjem by měl být kolem 5 až 6 tisíc kJ, strava by měla být navíc pestrá a vyvážená.

Samozřejmostí je dostatek vitaminů a minerálů. „Nestačí jen počítat kalorie,“ říká Věra Králová, nutriční terapeutka. „Aby člověk nebyl unavený a nehrozil mu nedostatek důležitých látek, je třeba dbát i na to, aby jídelníček obsahoval určitý poměr bílkovin (20 %), sacharidů (50 %) a tuků (30 %). To pak dokáže báječně nastartovat metabolismus a rozjet úspěšné hubnutí.“

Při redukční dietě

- nenakupujte hladoví
- používejte menší talíře
- jezte pravidelně a v malých dávkách
- porce si odměřte
- když už nemůžete být bez sladkých nápojů, volte raději 100% džusy a řeďte je co nejvíce vodou
- pijte dostatečné množství tekutin, nejlepší jsou voda, vlažné ovocné čaje
- redukční dietu doplňte přiměřeným pohybem

Nehladovte, ale vhodně si zvolte jídelníček. Energetický denní příjem by však neměl klesnout pod 5000 kJ.
Nehladovte, ale vhodně si zvolte jídelníček. Energetický denní příjem by však neměl klesnout pod 5000 kJ.
Autor: scom

Snězte 5 tisíc kJ

Výše energetického příjmu při hubnutí je individuální a měla by vycházet ze současného jídelníčku. „Obecně platí, že pro doporučené tempo hubnutí 1 kg týdně se snižuje stávající příjem energie o cca 2500 kJ/den. Platí také, že čím více vhodného pohybu zařadíme, tím méně můžeme energii snižovat,“ říká Králová. To znamená: více se hýbejte, můžete si víc dopřát v jídle!

Chcete-li však zhubnout bez lékařského dohledu, váš minimální denní příjem energie by nikdy neměl klesnout pod 5000 kJ (tj. 1200 kcal)!


Redukční jídelníček pro tento den

Snídaně: Jogurt (150 g), rohlík (1 ks), jablko
Svačina: Rajčata (150 g)
Oběd: Dušený karbanátek nebo šunka, bramborová kaše, mrkvový salát
Svačina: Pomeranč
Večeře: Hovězí vývar s nudličkami, grilovaný tuňák s plátky okurky, opečený toast

Celkový příjem energie za den: 6358,9 kJ
Bílkoviny: 76,3 g
Sacharidy: 196,9 g
Tuky: 50,6 g

Autor: Iva Dvořáková