Třídenní drůbeží dieta vám pomůže zhubnout | Pro ženy | Blesk.cz

Třídenní drůbeží dieta vám pomůže zhubnout

15. dubna 2009 | 12:09

Chtěli byste si i vy namísto přísných diet raději pochutnávají na dobrotách a přesto shodit pár kilogramů? Máme pro vás skvělé řešení, se kterým to jde - drůbeží dietu.

Jemné a lehké drůbeží maso vám zaručí pocit zasycení, požitek z dobrého jídla a zároveň vám pomohou formovat postavu díky malému množství kilojoulů.

Dieta je celkem jednoduchá. Vyzkoušejte tři dny stravování s našimi recepty. Jako při každé zeštíhlovací kúře, i při téhle je nutné pít hodně tekutin.

Příprava drůbežího masa je rychlá a jednoduchá.
Příprava drůbežího masa je rychlá a jednoduchá.
Autor: SHUTTERSTOCK.COM

Proč drůbež?

* Díky vysokému podílu bílkovin (přibližně 28 g na 125 g porci) je drůbež skvělým "tukožroutem". Obsahuje pouze 756 kJ a 8 g tuku, takže tukové polštářky ani nemají šanci začít se tvořit.

* Kromě toho je drůbež snadno stravitelným jídlem a nezatěžuje organismus. Po tomto jídle vám zůstane pocit sytosti, ale nebude ván těžko.

* A to nejlepší je, že drůbež se dá kombinovat různými způsoby s ostatními potravinami, které jsou vhodné při shazovaní kil.

Snídaně na výběr (840 kJ)

Ideální start do nového dne - vyberte si každé ráno jednu z těchto kombinací:

- 1 plátek žitného chleba s 3 PL tvarohu a 2 ČL džemu

- 1 plátek celozrnného chleba s 1/2 ČL másla, trochou řeřichy a 1 rajče

- 4 PL müsli s 150 ml pomerančové šťávy a 150 g směsí ovoce

Na zakousnutí (420 kJ)

Denně můžete sníst až dvě "mezijídla" na zahnání hladu:

- 150 g ovoce (jablko, hruška, banán)

- 150 ml kefíru s trochou citronové šťávy

- 1 štráfek čokolády

1. DEN

OBĚD

Kuřecí řízky
Zalijte osolenou horkou vodou 100 g zeleného hrášku a nechte ho v ní 10 minut. Omyjte a očistěte 1 rajče, 4 póry a rozkrájejte je na malé kousky. 125 g kuřecích řízků osolte, okořeňte a opražte z obou stran v 1 ČL horkého oleje. Vyndejte a udržujte teplé. Do horkého oleje dejte pór, rajčata a trošku tymiánu a chvíli pražte. Zeleninu zalijte 3 PL vývaru a na 2 až 3 minuty přidejte hrášek a společně poduste. Dochuťte solí a pepřem. Zeleninu nachystajte na talíř a navrch položte opečené kuřecí řízky. Na omáčku rozmíchejte 15 g nasekaných mandlí, 75 g jogurtu, trošku tymiánu, sůl, pepř a trochu minerálky a touto směsí maso polejte.

1 680 kJ, 14 g sacharidů, 22 g tuku, 35 g bílkovin

Před vařením drůbež vždy dobře omyjte.
Před vařením drůbež vždy dobře omyjte.
Autor: SHUTTERSTOCK.COM

VEČEŘE

Bramborová polévka s cibulí
V 350 ml vývaru vařte asi 15 minut bez pokličky tyto ingredience: 125 g kuřecích prsou, polovinu cibule, 1 bobkový list, 1 hřebíček, 3 až 4 kuličky pepře. Mezitím oloupejte 100 g brambor a nakrájejte je na kostičky. Vývar preceďte, maso zatím odložte stranou a do vývaru přidejte brambory, uvařenou cibuli a vařte dále, dokud brambory nejsou měkké. Po dovaření polévku rozmixujte a dochuťte solí, pepřem a muškátovým oříškem. Kuřecí prsa rozkrájejte na malé kousky a podávejte v polévce.

1 386 kJ, 20 g sacharidů, 17 g tuku, 24 g bílkovin

2. DEN

OBĚD

Krůtí kousky
Uvařte 40 g rýže v 125 ml osolené vody. Nakrájejte 1 rajče, 1 červenou cibuli a 150 g pórku. Najemno nasekajte 120 g krůtích prsou a opražte je v 1 ČL oleje. Přidejte nakrájenou zeleninu a ještě chvíli společně pražte. Přidejte 1/2 ČL zeleného pepře. Vše zalijte 60 ml mléka a 60 ml smetany. Dochuťte bujónem, solí a mletým pepřem a nechte 5 minut povařit. Nakonec chuť zjemněte 1 až 2 ČL nasekaných bylinek a podávejte s uvařenou rýží.

1 890 kJ, 35 g sacharidů, 16 g tuku, 37 g bílkovin

VEČEŘE

Lahodná tortilla
Opražte 100 g nadrobno nakrájeného drůběžího masa v 1/2 ČL oleje. Přidejte 1 ČL nadrobno nakrájené cibule a společně opečte. Dochuťte solí, pepřem a kari kořením. Rozkrojte na poloviny 50 g koktejlových rajčat. Natrhajte pár listů rukoly na malé kousky. Nakrájejte 25 g černých oliv na kroužky. Smíchejte 2 PL nastrouhané okurky s troškou nasekaného česneku, citronovou šťávou a smíchejte s 50 g jogurtu. Dochuťte solí a pepřem. Upečte 1 hotovou tortillu podle návodu na obalu. Potřete ji jogurtovou směsí a do středu přidejte všechny zbývající přísady. Spodní část tortilly překlopte a pevně ji srolujte.

1 970 kJ, 41 g sacharidů, 18 g tuku, 38 g bílkovin

3. DEN

OBĚD

Kuřecí roláda s omáčkou
Podélně rozkrojte 125 g kuřecích prsou. Každý kousek položte zvlášť na potravinovou fólii. Osolte, okořeňte a posypte 1 ČL nasekaných bylinek. Tenký řízek srolujte, spíchněte párátky, dejte do sítka a nechte stát 10 minut nad parou vařící vody. Nakrájejte 100 g mrkve a 100 g cukety na tenké proužky a vařte je asi 1 minutu ve vařící osolené vodě. Opečte na 1/2 ČL másla 1 ČL najemno nakrájené cibule se špetkou šafránu. Zalijte 3 PL bílého vína, 3 PL smetany a 2 PL vývaru. Nechte svařit, dochuťte a rozmixujte na omáčku. Roládky podávejte přelité omáčkou s uvařenou zeleninou.

1 470 kJ, 10 g sacharidů, 19 g tuku, 31 g bílkovin

VEČEŘE

Šunkový sendvič
Rozkrojte na polovinu celozrnnou housku. Obě půlky natřete bylinkovým sýrem a obložte listovým salátem, 1 rajčetem nakrájeným na plátky, 50 g krůtí šunky a plátkem sýra.

1 008 kJ, 35 g sacharidů, 4 g tuku, 15 g bílkovin
Autor: NČPŽ, lena