Zakázané večeře! Jak má vypadat dietní večerní jídlo?

  • 29. srpna  2017 
     06:00

    Ráno se probudíte plní sil s novým rozhodnutím, že dnes skutečně dietu dodržíte. Od snídaně to jde snadno, ale jakmile přijde večer, popadne vás žravá, a tak sníte klidně celou ledničku! Chyba možná není tak úplně ve vaší vůli, ale v tom, že vašemu tělu chybějí živiny.

  • Nejíte dost!

    ...

    Pozdní snídaně, a pak rovnou večeře! Tak se během dne stravuje většina pracovně vytížených lidí. Jíst bychom přitom měli ideálně pětkrát denně, abychom našemu tělu dopřáli dostatečné množství živin. Díky pravidelnému jídelníčku si tělo udrží dostatečné množství energie během celého dne. Tělo snáze vyrovnává hladinu cukru v krvi a odmění vás tak, že omezí chutě na sladké.

  • Svačte!

    ...

    Připomíná vám slovo svačina nevzhledně omotaný krajíc chleba v promočeném ubrousku? Je na čase se té představy zbavit! Svačinu si připravte, jak se vám zlíbí, ale rozhodně ji neopomíjejte! Dobrá svačina zabrání nadbytečnému přejídání a doplní příjem podstatných živin, vitaminů a minerálních látek. Nezanedbávejte ani odpolední svačinu. Mezi obědem a večeří je příliš dlouhá proluka na to, abyste ji zvládli bez jídla. Díky odpolední svačině se připravíte na lehkou a zdravou večeři.

  • Nevynechávejte přílohy!

    ...

    Správná vyvážená večeře by měla obsahovat bílkoviny, drobný podíl tuku, zeleninu a komplexní sacharidy. Tyto sacharidy se nacházejí právě v přílohách. Jsou to ideálně rýže, brambory nebo těstoviny a chléb. Přílohu vynechávejte pouze v případě, že se snažíte shodit opravdu velké množství přebytečných kil. Pokud hledáte způsob, jak zdravě jíst, přílohy vám určitě neuškodí.

    Proč jsou přílohy tak důležité?

    Jíte zeleninu místo příloh? Chyba! Možná kvůli tomu nehubnete • VIDEO: 

  • Večeři? Klidně dvakrát!

    ...

    Už jste se navečeřeli, a přesto vás ještě ve večerních hodinách přepadl hlad? Druhá večeře není trestná! Tělo – přestože během noci odpočívá – potřebuje dostatek energie na funkční procesy. Druhou večeři můžou představovat třeba jen malý kousek ovoce nebo zeleniny, tenký plátek celozrnného chleba se šunkou nebo lehký jogurt.

  • Jezte i po šesté!

    ...

    Během noci organismus regeneruje a k takovému procesu potřebuje dostatek energie. Pravidlo nejedení po páté nebo šesté hodině tedy neplatí tak doslova. Jídelníček bychom měli přizpůsobit vlastnímu dennímu režimu. Jíst bychom neměli dvě hodiny před spaním.

  • Polévky

    ...
     

    Ideální způsob, jak se rychle a dobře najíst k večeři, jsou polévky. Teď už bývá i v noci chladněji, a proto teplá polévka příjemně zahřeje a hlavně dobře zasytí. V ideální polévce by neměly chybět bílkoviny, nejlépe v podobě luštěnin, ale i rybího masa, tofu nebo hovězího vývaru. Nesmějí chybět ani pořádná porce zeleniny a zmíněné sacharidy. Do polévky se hodí v podobě jáhel, krup, kuskusu, pohanky, vloček nebo rýžových nudlí.

  • Pomazánky

    ...
     

    Pokud volíte raději studenou večeři, ideální, snadné a velice pestré umějí být pomazánky. Tvarohové pomazánky jsou výborným zdrojem bílkovin a vápníku a dokonale zasytí. Připravte si k pomazánkám i zeleninovou mísu s tmavým celozrnným pečivem.

    Jak na mrkvovou pomazánku do pěti minut?

    Pomazánka do 5 minut? Smetanová s pažitkou a mrkví! • VIDEO: 

/
Autor: Rebeka Stoklasová

Diskuse ke článku

.