Odvodňovací dieta: O 2 kila lehčí s jídelníčkem na čtyři dny

7. listopadu  2017 
 06:00

Potřebujete rychle zhubnout do šatů, na svatbu nebo na focení? Pomůže vám odvodnění organismu. Výsledek samozřejmě není trvalý a rozhodně byste tento způsob "hubnutí" neměli praktikovat často, ale jako jednorázovou nouzovku, kterou použijete nejvýše jednou za několik let. 

Co je při odvodnění organismů nejdůležitější? V příštích čtyřech dnech musíte rapidně snížit příjem soli! Díky tomu můžete během prvního jeden a půl dne přijít o až celý kilogram váhy. Při nadbytečném příjmu soli má tělo tendenci zadržovat vodu, aby sůl mohlo ředit. Pozor, nemá smysl, abyste nepili, protože by vás akorát dostihla únava. 

Přechod na dietu s nízkým obsahem soli způsobuje ztrátu přebytečných tekutin a tím i hmotnosti. Nadýmáte se nebo máte oteklé kotníky? Trpíte pocitem nafouklého břicha před menstruací? Pokud začnete s touto dietou, mohou všechny tyto zdravotní problémy vymizet nebo se alespoň zmírnit. 

Jezte, nehladovte, ale dávejte si poloviční porce než obvykle. Hubnutí je založeno na základních sacharidech, v nichž je přirozeně málo soli. K snídani volte ovesnou kaši, müsli. K obědu si dejte brambory, tortillu nebo pitta chléb. K večeři je pak vhodná rýže, těstoviny nebo brambory. Další vhodné potraviny jsou: odstředěné mléko, libové maso, čerstvé, mražené nebo konzervované ryby, tofu, červené fazole a samozřejmě zelenina. Žádné jídlo nesolte.

Jídelníček - den první

Snídaně: Ovesná kaše s odstředěným mlékem a banán

Svačina: Ovoce – jablko nebo hruška

Oběd: Pečené brambory s velkou porcí tuňáka a velkým zeleninovým salátem

Svačina: Dvě ovesné placky s hroznovým vínem

Večeře: Špagety s rajčatovou omáčkou, parmazánem, brokolicí a mrkví nebo velký salát

 

Den druhý

Snídaně: Kaše nebo müsli bez cukru s nízkotučným mlékem a sklenicí 100% pomerančového džusu

Svačina: Banán

Oběd: Tortilla s avokádem a salát

Svačina: Ovocný koláč a broskev

Večeře: Dvě vaječné omelety s houbami, špenát, s vařenými novými bramborami a salátem. Kopeček zmrzliny a lesního ovoce

Den třetí

Snídaně: Velký ovocný salát s nízkotučným jogurtem

Svačina: Hrst mandlí

Oběd: Těstovinový salát s nakrájeným drůbežím masem, kukuřicí a okurkou

Svačina: Plátek biskupského chleba a jablko

Večeře: Pečený nebo grilovaný losos s nudlemi (asi 200 g) se zeleninou. Karamelový krém a lesní ovoce

 

Den čtvrtý

Snídaně: Dvě vejce s toustem a grilovanými rajčaty

Snídaně: Broskev nebo hruška

Oběd: Pitta chléb s nízkotučným humusem a spoustou salátu

Svačina: 30 g tmavé čokolády

Večeře: Grilované nebo pečené kuře s vařenou rýží a velká porce oblíbené zeleniny. Poté si pochutnejte na pečeném jablku se skořicí a nízkotučnou smetanou.

Autor: red

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji