Revoluce v hubnutí: Konec počítání kalorií. Od teď hlídejte jen sacharidy!

13. října 2014 | 06:00

Za vaše tukové polštářky totiž může inzulin, který v organismu vzniká právě díky sacharidům. Nebude-li vám hladina inzulinu v krvi kolísat, nebudete mít hlad a snědené kalorie se nebudou ukládat do tuků. Podle autora této populární diety Jorge Cruise stačí, když si dvakrát týdně naordinujete nízkosacharidovou dietu, a máte vyhráno.

Pokud chcete zhubnout, smíte sníst v dietní den 100 kalorií (cca 420 kilojoulů) v sacharidech. Tedy ne je zcela vyloučit, ale omezit. Jediné, co vás tedy zajímá na kalorických hodnotách potravin je obsah sacharidů. Ten vynásobte 4 a víte na čem jste. Dobrá zpráva je, že podle Jorge stačí, když si budete sacharidy odpírat jen dvakrát týdně. “Striktní omezení jídelníčku není většina lidí schopná dlouhodobě dodržovat díle než pár měsíců. Dva dny v týdnu, se dokáže krotit každý,” říká.

Okurky, jako obecně každá zelenina, mají nížký obsah kalorií a přitom zasytí
Potraviny bez limitu

Proteiny tj. libovým masem a nízkotučnými mléčnými produkty, zeleninou a zdravými tuky nemusíte šetřit. Můžete se jimi krmit do sytosti. Libové maso, vajíčka, ryby, ale také kvalitní uzeniny jako je slanina, šunka, vybrané klobásy jakou je třeba chorizo - to vše je dovoleno. Stejně tak mléčné produkty s nízkým obsahem sacharidů. Zamilujte se do řeckého jogurtu, sýrů s vysokým obsahem proteinů. Tyto potraviny by měly tvořit přibližně polovinu vašeho talíře.

Sacharidy na indexu

Naopak s rozmyslem musíte konzumovat všechny potraviny bohaté na sacharidy. Tedy vše sladké, ovoce, pečivo a obilné produkty jako jsou těstoviny, ale také rýže a alkohol. Například sklenka suchého bílého vína obsahuje 2 gramy sacharidů, tj. 8 sacharidových kalorií. Bohužel hůře je na tom pečivo, a to i celozrnné. V praxi tak můžete v dietní den spořádat zhruba jeden celozrnný rohlík nebo jednu porci vařených brambor případně malou porci rýže.

Jezte a pijte podle potřeby

Pitným režimem a stejně tak časem jídla se stresovat nemusíte. Jorge tvrdí, že člověk má pít a jíst jen tehdy, když má hlad nebo žízeň. Takže pokud nemáte po probuzení chuť k jídlu, dejte si snídani třeba o hodinku či dvě později. Stejně tak s večeří. Chodíte -li spát později, klidně si ji dejte kolem deváté. Podobně se nestresujte pitným režimem. Pijte, když máte žízeň.

Dva dny v týdnu

Pravdou je, že limit 420 sacharidových kilojoulů denně, je poměrně razantní omezení, ale stačí dva dny v týdnu dle vaší volby, a budete mít svůj inzulin pod kontrolou. I v ostatní dny byste měla dodržovat zásady racionální výživy, ale nemusíte se trápit kaloriemi. Vyhnete-li se nezdravým pokrmům a budete-li jíst s mírou, je vše v pořádku. A pokud si dáte pozor na sacharidy, speciálně cukry v běžném jídle, nemusíte se bát, dát si večer skleničku či dvě vína.

Diskuse ke článku
.
DesktopMobile