Jste ve stresu? Tyhle příjemné aktivity vás z něj dostanou!

  • ...
    19. listopadu 2018 | 06:00

    Také to asi znáte: stres, spěch, deprese. Nestíháme, nejsme v pohodě. Podobně je na tom většina lidí ve vyspělých zemích. Nejde o narušenou psychiku, jen nežijeme zdravě a málo odpočíváme. Poradíme vám, jak se zklidnit. 

    Do vnitřního klidu se můžeme dostat jen tehdy, když si v životě srovnáme hodnoty. 
    Klidu se ale nedá docílit tak, že budeme od života stále jen něco očekávat. Docílit pohody nejde ani tím, že o ni budeme usilovat div ne podle nějakého grafu, který si zobrazíme do našeho diáře. Podle slavného amerického psychologa Martina Seligmana je pohodový a šťastný pocit životním postojem a výsledkem našich každodenních rozhodnutí a skutků. Pro začátek by mohla být takovou naší pozitivní snahou vůle zklidnit se, zpomalit a zastavit se. Poradíme vám, jak na to!

  • Každý den čtěte

    ...

    Už pouhých šest minut čtení stačí k tomu, abyste pocit stresu snížili víc než o polovinu. Stimulujete totiž představivost, která tady funguje jako zdravý únik od reality. Navíc vám knihy pomůžou k lepšímu spánku a sníží riziko vzniku Alzheimerovy choroby. 

  • Když to půjde, meditujte

    ...

    Jedním z nejpopulárnějších způsobů, jak se zbavit stresu, napětí a nepohody, je meditace. „Jak se v praxi potvrdilo, meditovat skutečně znamená uzdravovat nejen duši, ale i tělo.  Jde tedy o uvolňovací techniku s úžasným potenciálem,“ říká známá odbornice na meditaci a zenovou filozofii Charlotte Becková. Meditování řeší příznaky deprese a úzkostí podobně jako antidepresiva.

  • Malujte obrázky

    ...

    Vymalovávání, kreslení i malování uvolňují napětí, stres, redukují úzkost a zlepšují koncentraci. Opakovaný pohyb rukou, pastelkou či štětcem uvolňuje v mozku centrum strachu, a navíc tato činnost povzbuzuje kreativitu a logiku. Antistresové omalovánky mají přitom stejný vliv na předškoláky i na dospělé. Takže je vlastně jedno, v jakém věku po nich sáhnete. 

  • Pleťte nejen bambule

    ...

    Pletení je podle vědců další skvělý způsob relaxace a odpočinku. V roce 2013 se uskutečnil celosvětový výzkum 3500 pletačů. Ten dokázal, že pletení dokáže navodit pocit štěstí a klidu. Další výzkumy také ukázaly, že pletení zabraňuje depresi, omezuje chronickou bolest a pomáhá ji daleko lépe snášet, léčí posttraumatickou poruchu a výrazně omezuje stres a úzkost. Opakující se pohyb rukama s jehlicemi působí velmi příznivě na celý nervový systém. 

  • Pište i čmárejte

    ...

    Expresivní psaní, což znamená, že bez obalu vypíšete své emoce, prožitky, frustrace, vztek i radost, uleví od napětí a výrazně omezí stres a negativní myšlenky. Psaní deníku nebo psaní „jen tak“ je navíc skvělým způsobem rozvoje vlastní osobnosti, sebereflexe a pomáhá i proti depresi. Podle výzkumu univerzity v Sydney je psaní i způsobem, jak omezit stres a nadužívání návykových látek. 

    Další informace o meditaci a o tom, jak meditují celebrity, se dozvíte v listopadovém čísle Blesk zdraví:

    Blesk zdraví

Autor: sia
Diskuse ke článku
.
1080p 720p 360p
DesktopMobile