Spaní na břiše či nošení kabelky. Co všechno škodí našemu zdraví? | Pro ženy | Blesk.cz

Spaní na břiše či nošení kabelky. Co všechno škodí našemu zdraví?

  • Jedním ze zdravotních neduhů je i odkládání cesty na toaletu.
    30. listopadu 2016 | 06:00

    Jíte správně, spíte dostatečně dlouho, cvičíte. A přesto děláte něco, co vašemu zdraví škodí. Jsou to drobné denní návyky, u kterých si pravděpodobně ani neuvědomujete, že by vám mohly jakkoliv uškodit. Které to jsou? 

  • Sedíte s nohou přes nohu

    Sezení s nohou přes nohu je nezdravé.
    Jasně, někdy to prostě jinak nejde, třeba pokud sedíte na schůzce v krátké sukni. Ale během dne byste sezení s nohou přes nohu měla maximálně omezit. Zkracujete si tím totiž vnitřní stehenní svaly. Trpí tím také vaše kolena, jejichž vazy se povolují, což pak může vést ke zraněním při činnostech, jako je třeba lyžování. Od sezení s nohou přes nohu vás také mohou rozbolet záda v bedrech.

  • Stojíte s propnutými koleny

    Kolena nemějte zamčené.
    Pokud máte zamčená kolena, znamená to, že je máte příliš napnutá, správně byste je měla mít lehce pokrčená. Pokud je máte zamčená, zvyšujete tak tlak na koleno. Každý kloub je obklopen svaly, které jsou aktivní. Pokud na koleno zvyšujete tlak, musí svaly neustále fungovat, což je z dlouhodobého hlediska poškozuje. 
  • Spíte na břiše

    Máte dostatek spánku?
    Spaní na břiše je dobré akorát tak pro to, že člověk pak nechrápe. Ale vaše krční páteř se při tom dostává do naprosto nepřirozené zakloněné polohy. To může vést k bolesti nebo znecitlivění horních končetin, případně i krční páteře a zad. Proto je lepší spát na zádech, případně na boku. Pokud by bolesti neodeznívaly, navštivte lékaře.

  • Nosíte těsný pásek

    Nošení pásku může způsobit žaludeční potíže.
    Je vlastně až s podivem, že někdo nosí těsné pásky, vždyť je to přece děsně nepohodlné! A navíc nevzhledné, když vás v půli něco přesekne, a zvýrazní tak nedokonalosti vaší postavy. Jenže kromě pohodlí a vizuálního stavu věci těsný pásek může také vést ke gastroezofageálnímu refluxu. Příznaky mohou být hořká chuť v ústech, pálení nebo bolest na hrudi, pálení žáhy, chronický kašel nebo i potíže s polykáním.

  • Hrbíte se

    Správným sezením u stolu zamezíte případným bolestem zad.
    Nejde sedět celý den rovně jako pravítko, ale po většinu doby byste se měla snažit být narovnána. Jinak si totiž zkracujete ramenní svaly stejně jako ty proti lopatce, což vede ke špatnému držení těla a svalové nerovnováze a bolesti zad. 

  • Řídíte dlouhé cesty

    Ženy neumějí parkovat a předjíždět! Je to pravda, nebo fáma? • VIDEO: Adam Balažovic
    Pokud jste často na dlouhých cestách, neměla byste zapomínat na to, dělat si pravidelně zastávky. Kromě toho, že vám jinak budou otékat nohy, tak může dojít ke špatnému prokrvování dolních končetin, což pak po dlouhé době může být jednou z příčin vzniku křečových žil. Stačí, když si občas zastavíte, vystoupíte z auta a projdete se. To samé platí i o létání.
  • Odkládáte cestu na toaletu

    Žena je schopna zadržovat moč v průměru 3-6 hodin. Nikdy by však neměla cítit bolest.
    Držíte to do poslední chvíle? Zaděláváte si na zánět močových cest. Bakterie v moči se totiž mohou množit velmi rychle, a protože ženy mají krátkou močovou trubici, mohou se v ní usadit vcukuletu. Pokud se už u vás infekce rozjede, je nutné navštívit lékaře. Neléčená by se totiž mohla dostat třeba do ledvin, a to by byl větší problém.

  • Nosíte kabelku

    I nošení kabelky může poškodit vaše zdraví.
    Je jasné, že k elegantním šatům si batoh nevezmete, však vám taky nikdo kabelku nosit nezakazuje. Na co byste ale měla myslet, je to, že občas si ji přehodit z ruky do ruky je potřeba. Většina bolestí pohybového aparátu je způsobena tělesnými asymetriemi, kterých se dopouštíme tím, že si v sobě ukládáme špatné pohybové vzorce. Při nošení kabelky pracují svaly na jedné straně, čímž se posilují více než ty na druhé straně.  

    Chřipka a nachlazení se hlásí ke slovu, jak stoná váš muž? Otestujte si ho a zasoutěžte si o wellness pobyty! Více inforamcí ZDE.

Diskuse ke článku
.