Úterý 21. května 2024
Svátek slaví Monika, zítra Emil
Polojasno, bouřka 23°C

Zbavte se stresu a únavy: Dechová cvičení zaberou hned

Díky správnému dýchání se můžete dostat do pohody a zbavit se bolesti. Stačí deset minut denně a bude vám skvěle.
21. května 2013 | 09:46

Toužíte po větší výkonnosti, kreativitě a taky se chcete dostat do psychické pohody a odolat zabijáku dnešní doby-stresu? Naučte se pořádně dýchat. Správné dýchání je totiž základ všeho.

„Dech je lano, které poutá duši k tělu“, praví jedno moudré přísloví a nelze než s ním souhlasit. Tak, jak se cítíte po těle, tak nějak se má i vaše duše. A naopak. Vylaďte se do fyzické a psychické pohody a naučte se poslouchat a vnímat svůj dech- zadýchejte si pár minut denně a uvidíte ten rozdíl!

Síla myšlenek prý může i léčit.
Autor: profimedia.cz
Zaposlouchejte se do svého dechu

Najděte si pár minut na konci dne, kdy už máte všechny povinnosti  za sebou  a dejte si dechovou meditaci.

Zvolte si doma příjemné místo, zaujměte pohodlnou polohu (je jen na vás, zda budete ležet nebo sedět), zavřete oči a soustřeďte pozornost do místa mezi očima. Několikrát se pomalu nadechněte a začněte pozorovat svůj dech. Všímejte si nádechů i výdechů. Svůj dech nijak nehodnoťte (naprosto „vypněte“ hlavu a nepřemýšlejte o ničem), nepokoušejte se ho ovládat, jen ho prostě pozorujte. Pokud zpozorujete, že se vám mysl zatoulala jinam, přitáhněte ji pomalu zase zpátky. I pár minut tohoto meditačního cvičení má skvělé relaxační a uklidňující účinky.

Meditace vám pomůže se uklidnit.
Autor: profimedia.cz
Bolest narušuje dýchací rytmiku

Menstruační bolest, bolest zad, zubů, chronická bolest nebo migréna. Omezuje nejen naše fyzické schopnosti, ale i naše dýchání. Když nás totiž něco bolí, zadržujeme dech nebo se nadechujeme napjatě, přerývaně a povrchně. Takové dýchání může navodit pocity paniky, úzkosti a strachu, stejně jako svalové napětí, které bolest ještě násobí. Jenže málokdo z nás ví, že bolest můžeme hravě zpacifikovat právě správným dýcháním.

Naučte se dýchat do bříška. Břišní dýchání umožňuje transportovat kyslík do dolních částí plic.
Autor: profimedia.cz
Dýcháním proti bolesti

Pohodlně se usaďte s rukama v klíně a při pomalém nádechu postupně v následujícím napínejte jednotlivé svaly a držte je napjaté. Začněte chodidly, přidejte lýtka, stehna, hýždě, pánev, břicho, přejděte k předloktí, horním pažím, hrudi a nakonec napněte svaly na krku. Všechny svaly udržte několik vteřin napjaté, pak vydechněte a v opačném pořadí je všechny zase uvolněte. Opakujte celkem třikrát.

Tato praktická cvičení nezaberou víc než deset minut denně, ale žít z nich budete ještě roky. Zbavíte se stresu, budete se cítit spokojenější, zdravější a vyrovnanější, a už nikdy se neocitnete „u konce s dechem….“



Autor: dit