7 tipů na lehké jarní večeře: Jeden týden a shodíte dvě kila! | Jak zhubnout | Blesk.cz

7 tipů na lehké jarní večeře: Jeden týden a shodíte dvě kila!

  • (Profimedia)
    1. dubna  2017 
     06:00

    Jaro je v plném proudu a je načase odlehčit jídelníček. Jezte více čerstvé zeleniny, hlavně té sezonní. Omezte tučná jídla (kromě tučných ryb), oprašte pozapomenuté potraviny, jako je čočka, hrách a pohanka, zapomeňte na koblihy a jiné sladkosti. Přinášíme vám sedm tipů na jarní večeře!

  • Pondělí

    Lehký salát s kopřivou

    Lehký kopřivový špenát

    Díky své lehkosti je ideální pro večeři. Na jeho přípravu budete potřebovat asi 750 gramů čerstvých kopřiv. Ty zalijte horkou vodou a pak vařte asi 10 až 15 minut. Při vaření si připravte cibuli, kterou nakrájíte a na másle osmažíte. Pak ji smíchejte s troškou hladké mouky. Vodu z uvařených kopřiv slijte a kopřivy nechte okapat. Smíchejte s cibulkou, trošku osolte, opepřete a podle chuti přidejte česnek. Můžete přidat i vejce a krátce povařte.

    Které potraviny jíst, když chcete mít ploché břicho? Podívejte se na video!

    Šest potravin, které vám pomohou vytvarovat "pekáč buchet" na břiše. • VIDEO: Jiří Sládeček / BPŽ

     

     

  • Úterý

    Omeleta s pažitkou

    Omeleta s pažitkou

    Na suché pánvi osmahněte kousek slaniny nebo sušené šunky. Pak ji můžete na ubrousku nechat okapat, aby to bylo ještě dietnější. Poté rozšlehejte 3 vejce, která smíchejte s mlékem a kukuřičným škrobem. Dochuťte solí a pepřem. Vaječnou hmotu pak opékejte na pánvi při nízké teplotě, aby se nepálila, ale spíše ztuhla. Na závěr na omeletu naklaďte rajčata, opečenou slaninu a nakrájenou čerstvou pažitku.

     

  • Středa

    Zeleninové tyčinky s tvarohovým dipem

    Zeleninové tyčinky s tvarohovým dipem (autor receptu: Diet Plan)

    Budete potřebovat asi 50 g žluté papriky, 50 g červené papriky, 100 g mrkve, 100 g salátové okurky, 80 g odtučněného tvarohu, 40 g nízkotučného gervais, sůl, pepř a bylinky. Z tvarohu a gervais utřete dip, dochuťte solí, pepřem a bylinkami. Zeleninu nakrájejte na širší tyčinky, které pak namáčíte do tvarohového dipu.

     

  • Čtvrtek


    Zapečená treska

    Zapečená treska se špenátem (autor receptu: Diet Plan)

    Budete potřebovat 200 g tresky nebo jiné bílé ryby, 250 g špenátových čerstvých listů, olivový olej, 30 g nízkotučného tvrdého sýra, 150 g keříkových rajčat, jeden stroužek česneku, pepř, sůl, kmín a špetku muškátového oříšku. Opláchnutou rybu okořeníte solí, pepřem a kmínem. Na filet navrstvěte okapaný špenát a ochuťte solí, česnekem a muškátovým oříškem. Na to pokladete plátky sýra. Pak vše pečte asi 20 minut ve vyhřáté troubě. Můžete podávat s brambory, pokud chcete ale opravdu odlehčenou večeři, pak raději bez přílohy.

     

  • Pátek

    Čočková polévka s cizrnou

    Čočková polévka s cizrnou

    I na jaře je ještě vhodná doba na polévky, třeba na ty luštěninové. A aby vám příprava netrvala dlouho, můžete použít sterilizovanou čočku a cizrnu (1 konzervu), dále dva stroužky česneku, drůbeží vývar, šťávu z jednoho citronu, olivový olej, sůl a mletý pepř. Luštěniny sceďte a propláchněte vlažnou vodou. Vložte do hrnce, ochuťte citronovou šťávou a přidejte utřený česnek. Osolte, opepřete, zalijte vývarem a třicet minut povařte. Polovinu polévku pak rozmixujte tyčovým mixérem, abyste ji přirozenou cestou zahustili.

    Zajímá vás, které potraviny zrychlují metabolismus? Čtěte zde na mojezdravi.cz.

     

  • Sobota

    Zapečený květák

    Zapečený květák se šunkou

    Tohle jídlo si zamilují i děti! Budete potřebovat jeden květák, asi 200 g kuřecí šunky, 100 g eidamu 30%, olivový olej, 2 vejce, 1 hrnek polotučného mléka, 1 lžíci hladké mouky, petrželku, sůl a pepř. Květák rozdělte na růžičky a uvařte v osolené vodě tak, aby se nerozsypal (al dente). Šunku nakrájejte na kostičky, v hrnku rozmíchejte vejce s mlékem a hladkou moukou. Do pekáčku nalijte olivový olej, naklaďte do něj květák, na něj rozsypejte rovnoměrně šunku. Vše zalijte směsí z vajec a mléka, poté posypejte nastrouhaným sýrem. Vše zapečte v troubě, dokud povrch nezezlátne.

     

  • Neděle

    Kuře po indicku

    Kuře po indicku (autor receptu: Diet Plan)

    Dopřejte si chuť indického koření a připravte si tuhle dobrotu. Budete potřebovat 120 kuřecích prsíček, 40 ml bílého jogurtu, koření tandori masala, citronovou šťávu a olivový olej. Nalijte na pánev olej a nechte rozehřát, pak do něj vložte osolená kuřecí prsíčka nakrájená na nudličky, zarestujte, přidejte tandori a restujte do měkka. Zhruba po 15 minutách přidejte bílý jogurt a nechte pár minut ještě prohřát. Podávejte s dušenou zeleninou nebo kuskusem.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

/
Autor: aši

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji