Nehubnete? Můžete si za to sama! Výmluvy, na které už to neuhrajete

  • (iStock.com)
    23. ledna  2017 
     06:00

    „Chtěla bych zhubnout, ale….“  Taky byste se ráda vešla do šatů o jedno dvě čísla menších, ale hledáte důvody, proč  to vlastně nejde? Ukážeme vám, že všechny vaše důvody jsou vlastně výmluvy. A jak na to, abyste se hubnutí nebo cvičení nebála?

  • Zdravé a dietní jídlo je drahé

    Oblíbenou potravinou na štědrovečerní tabuli bývá v českých domácnostech čím dál častěji losos.

    Může být a nemusí. Spořádat každý den čtvrt kila lososa, čistou hovězí svíčkovou nebo exotické ovoce se semínky v ceně zlata by skutečně lezlo do peněz. Jenže zdravě a dietně se dá jíst i s běžným rozpočtem. Využívejte slev, sezonních nabídek ovoce a zeleniny, nakupujte suroviny ze dvora, berte si od příbuzných a známých výslužky v podobě jablek, brambor nebo okurek. Jezte luštěniny, vejce a tvaroh, které jsou skvělým zdrojem bílkovin a nejsou drahé. A připravovat si zdravé jídlo s sebou do práce je bezpochyby lacinější než chodit po hospodách.

  • Nesnáším sport

    Cvičení pro lenochy: Toto posilování zvládnete vleže na gauči! • VIDEO: Adam Balažovič

    Stejně jako si každé zboží najde svého kupce, může si každá žena najít i ten svůj pohyb, který jí pomůže zbavit se nadváhy. Pokud nemáte ráda posilovny plné mužů, existují i fitka nebo hodiny jen pro ženy. Jste-li individualista a nesnášíte davy, můžete běhat, běžkovat nebo jezdit na kole sama. Nejste typ do tepláků, ale spíš elegantní dáma? Nevadí, pusťte se do tance! Opravdu nemusíte poskakovat, navlékat si těsné legíny ani si nechat funět deset lidí za zády – najděte si jakýkoli pohyb, u kterého vydržíte aspoň půl hodiny a při kterém se aspoň trochu zpotíte nebo zadýcháte.

  • Nemám čas

    ...

    Odhodlala jste se chodit pravidelně cvičit, ale z jedné hodiny v tělocvičně jsou vlastně tři hodiny mimo domov, do kterých musíte započítat dopravu, sprchu, převlékání, případně předávání dítěte chůvě či babičce? Tak cvičte doma! Kupte si návodné DVD, cvičte podle videí na YouTube, sepište si vlastní sestavu. Ušetří vám to nejen čas, ale i peníze.

  • S dětmi to nejde

    Matka, která cvičí, i když má úplně malé děti • VIDEO: Fundación ALCO

    Klasickým obdobím, kdy žena přibere, je mateřská dovolená. V těhotenství i během únavných dnů bez spánku je jediným zdrojem energie vydatné jídlo. Ve spojení s pobytem mezi čtyřmi stěnami se ovšem začnou přemíra jídla a nedostatek pohybu projevovat na postavě. Jak z takového kruhu ven? I bez hlídacích babiček můžete cvičit i s dětmi – zkuste lekce strolleringu, kdy se cvičí s dětmi uloženými v kočárku. Existují i lekce cvičení s dětmi navázanými v šátcích a na YouTube najdete i dost ukázek toho, jak malé děti využít jako závaží při zábavném posilování.

  • Tloušťku mám v genech

    Zhubněte podle toho, jaký hormon ve vás převládá!

    Nebojte se, příroda není až tak nespravedlivá, jak by se mohlo zdát. Pozitivní zprávou je, že vzhled svého těla máme až ze 70 procent ve svých rukou. Je pravda, že někomu se bude hubnout lépe, někomu pomaleji, ale naprosto u všech lidí bude platit, že když uberou na talíři a přidají na pohybu, kila jim půjdou dolů. Po mamince a babičce totiž spíš než velké břicho nebo sto kilo ke třicátým narozeninám dědíte způsob života. Ležení na gauči a smetanové omáčky však na rozdíl od genů změnit můžete, tak do toho!

  • Hubnutí je pro mladé

    ...

    Není to pravda. Ve 20 se samozřejmě hubne rychleji a méně bolestivě než v 50, ale čím jste starší (a moudřejší), tím více máte informací, lépe znáte své tělo, máte pevnější vůli. Už například dobře víte, kolik úsilí vás stojí každý shozený kilogram, proto se spíše přemluvíte, abyste odmítla zákusek nebo půlnoční klobásku.

  • Skoro nic nejím, a stejně nezhubnu

    ...

    Záleží na tom, co přesně tím „nic“ má kdo na mysli. Pokud jíte třeba jen jednou denně, zato vyplundrujete lednici i spíž, nepočítá se moc to, kolikrát jste jedla, ale to, kolik kalorií to celkem bylo. Navíc hladověním dáváte tělu signál, že je v ohrožení. Ono si tudíž z každého sousta udělá pořádnou zásobu na zlé časy. A půllitrové kávičky se sladkým sirupem, šlehačkou a cukříkem navrch vydají kaloricky za pořádný oběd, takže do kategorie „nic“ také nespadají – podobně jako alkohol, ovocné koktejly a další tekuté kalorie.

/
Autor: Hana Stuchlíková

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji