7 tipů na hubnutí: Který den je nejlepší na cvičení a který k tomu, abyste se zvážili? | Jak zhubnout | Blesk.cz

7 tipů na hubnutí: Který den je nejlepší na cvičení a který k tomu, abyste se zvážili?

  • (Shutterstock.com)
    5. listopadu  2016 
     06:00

    Kdy je nejlepší čas začít s hubnutím? A jak často s ním začínáte vy? Možná každého prvního v měsíci, možná každé pondělí. Vypadá to, že najít motivaci a nakopnout se k tomu, aby člověk vůbec začal, je někdy těžší než následující dny jíst méně než dosud. Tady máte několik tipů, jak se nakopnout a namotivovat, které dal dohromady web shape.com – pro každý den v týdnu jeden.

  • Pondělí: Už to neodkládejte

    Chcete zhubnout rychleji? Zvyšte příjem tekutin! • VIDEO: Igor Hellebrandt

    Skoro šedesát procent těch, kdo chtějí zhubnout, s dietou začíná v pondělí. Protože tehdy bývá motivace největší. Tak jí běžte naproti a například si natáhněte budík o 45 minut dříve, abyste si ještě před snídaní zacvičili nebo se šli ven projít či se proběhnout. Je to totiž lepší než to nechávat na večer, kdy bude v posilovně dost možná více plno než jindy, protože s pondělní motivací jsou na tom všichni podobně. 

    Po ranní dávce pohybu pokračujte snídaní, která bude obsahovat vlákninu i bílkoviny: třeba tak, že si dáte řecký jogurt s ovocem nebo vaječnou omeletu, jak doporučuje lékař Larry Cheskin, ředitel Johns Hopkins Weight Management Center.

    Zároveň se hned v pondělí podívejte, co vás během týdne čeká a kde může vaše snaha zhubnout narazit – může to být třeba obchodní večeře nebo vydatný oběd u tchyně. Rovnou si řekněte, jak je zvládnete a jak ty prohřešky případně vyrovnáte. Lidé, kteří mají plán, bývají úspěšnější, tvrdí dietologové. 

  • Úterý: Projděte si weby a hledejte dietní recepty

    ...

    Až budete mít chvíli jako stvořenou k tomu, abyste jen tak brouzdali po webu, buďte tentokrát chytřejší a hledejte něco konkrétního. Přesněji řečeno, zkuste najít dietu, která vám bude sedět, nebo dietní recepty, které vám budou chutnat. To, že tak budete činit v úterý, není náhoda – právě v tento den na vyhledavače míří nejvíc dotazů na toto téma, tedy spolu s pondělkem. Spoustu inspirace můžete najít i na Instagramu nebo Pinterestu, pokud zadáte ta správná klíčová slova. 

  • Středa: Den jako stvořený k vážení

    Nákup potravin

    Už vás nadšení pro hubnutí, kterým jste v pondělí sálali, trochu opouští? Klid, to se ve středu stává. Abyste to nevzdali úplně, naplánujte si na dnešní den nějakou akci, například nákup zdravých potravin. Zaměřte se hlavně na ovoce a zeleninu, abyste měli dostatečné zásoby na druhou polovinu týdne. Ve středu bývá v supermarketech většinou nejméně lidí, tak proč to nevyužít. 

    Chcete sledovat, jak se vaše váha mění? Pak je na to ideální rovněž středa, protože jak říká Brian Wansink, autor studie zaměřené na sledování hmotnosti, v pondělí lidé váží obvykle nejvíce, a v pátek naopak nejméně, takže středa představuje dobrý průměr a nejvíce odpovídá skutečnosti.

  • Čtvrtek: Na dnešek si naplánujte cvičení

    Markéta Brožová poradí, jaké cviky můžete s kettlebellem provádět. • VIDEO: Adam Balažovič

    Dneska běžte do posilovny nebo na aerobic! Jak ukázala studie Johns Hopkins University, právě tenhle den se tam dokope nejméně lidí, a tak toho využijte. Pátky taky nebývají nejsilnější, ale to už se vám taky nejspíše nebude chtít. Abyste ve čtvrtek skutečně vyrazili, zarezervujte si lekci nebo se domluvte s někým dalším, že půjdete spolu. 

  • Pátek: Vezměte si upnuté džíny

    ...

    V pátek lidé váží ze všech dní v týdnu nejméně, a tak si právě dneska vezměte své upnuté kalhoty, trochu jako připomínku toho, že týden ještě nekončí a že byste se následující dny měli trochu hlídat, protože víkendy jsou pro váhu vůbec nejrizikovější. Zároveň si užívejte dobrého pocitu z toho, že vám je i upnuté oblečení, to totiž funguje jako motivace. 

  • Sobota: Den pro trochu marnotratnosti

    ...

    Běžný člověk toho sní nejvíce právě v sobotu. Doložil to vcelku přesvědčivý výzkum, který nedávno vyšel v časopise Obesity. Takže si taky můžete dovolit nějaký menší hřích. Velí nám to přirozenost, ale neříkejte si, že je jedno, jak moc toho sníte, protože to jedno není. Hřích by zkrátka měl být jen jeden. Když si dáte dort u kafe s kamarádkou, už si večer nedávejte s mužem klobásu cestou z kina. 

  • Neděle: Něco dělejte. Cokoliv!

    ...

    Neděle je pro hubnutí riziková, protože lenošíme, a hýbeme se tak nejméně ze všech dnů v týdnu. Tohle naopak neberte jako zvyk, kterému je dobré se podřídit, a změňte to. Běžte s dětmi ven, vytáhněte partnera na kolo, jděte si zaplavat s kamarádkou. 

     

/
Klíčová slova:

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji