Zbavte se nafouklého břicha! Štíhlejší postava bez námahy | Jak zhubnout | Blesk.cz

Zbavte se nafouklého břicha! Štíhlejší postava bez námahy

Nafouklé břicho nemusí být vždy zapříčiněno nevhodným jídlem.
29. května  2015 
 06:00

Hlídáte si jako ostříž, kolik toho sníte, vybíráte jen to zdravé, a břicho je pořád nafouklé? Nevzdávejte to a zkuste na to jít jinak než dosud. Zdaleka totiž nejde už jen o centimetry v pase, ale i o celkové zdraví. 

Že plochému břichu nesvědčí sladkosti, sladké nápoje nebo alkohol, je jasné. Že za vaším mizejícím pasem mohou stát vaše pohodlnost a nedostatek pohybu, není taky žádná novinka. Navíc když se nehýbete, zafixujete si i špatné držení těla, a to je taky přímá cesta k nafouklému břichu.

 

Pokud ale vaše poctivá snaha o zlepšení přichází vniveč, a navíc trpíte často zácpou, průjmy nebo bolestmi břicha, je důležité svěřit se s problémem praktickému lékaři. Není to zbytečné, nemyslete si. Hned vám řekneme proč.

 

Kudy dál? Nechte se nasměrovat

...

 

Praktický lékař vás nejspíš pošle na vyšetření ke specialistovi, gastroenterologovi. A nemělo by vás zaskočit, když vám zároveň doporučí konzultaci u psychologa. Nic podezřelého za tím nehledejte, doktor totiž musí vycházet z možnosti, že v pozadí vašich zažívacích potíží stojí problémy psychické. Možná byste se divili, kolik vystresovaných lidí si na špatné trávení zadělalo. A bohužel už celoživotně.

 

Tři základní pravidla dobrého zažívání

 

Nastavit si a dodržovat pravidla zdravého zažívání, to svému tělu řada z nás dluží. Ani ti, kteří se prozatím s žádnými potížemi nepotýkají, by je neměli brát na lehkou váhu – znáte to, všeho do času… A pokud už potíže máte, možná se budete divit, nakolik se vám uleví. Co je nejdůležitější?

Věděli jste, že v jednom litru polotučného mléka se skrývá 12 kostek cukru?

 

„Hlídejte si, jestli opravdu dostatečně pijete, potřebujete alespoň 1,5 litru vody (minerálky, čaje) za den. Vlákniny potřebujete denně 25 až 30 gramů a nezapomínejte na pravidelný přísun zakysaných mléčných výrobků, tudíž prospěšných bakterií, které zažívání pomáhají upravit,“ radí s tím základním dietoložka Karolína Hlavatá.

 

A jedno pravidlo navrch: nic se nesmí přehánět

 

Jaké potraviny vybírat? Možná spíš – jaké nevybírat. Dočasně vyřaďte a dlouhodobě se snažte omezit uzeniny a další takzvaně druhotně zpracovaná masa jako jitrnice, paštiky a tlačenky. Taky omezte alkohol, uberte sůl, vyhýbejte se dráždivým a smaženým jídlům. „Prospěje vám i omezení příjmu tuků, ale nic se nesmí přehánět. Přísné redukční diety, které stavějí na nízkotučné stravě, mohou na druhou stranu způsobovat zácpu,“ upřesňuje, jak jít rozumně na věc, lékař Petr Hlavatý.

První pomoc jak utišit hlad, je pořádně se napít studené vody. Když si do ní přihodíte plátek citrónu, bude vám i chutnat.

Denní režim: víte, kdy pít a jíst?

 

Častým kamenem úrazu je pravidelný jídelní režim, pro některé skoro neřešitelný problém. Snažte se myslet na to, že byste měli jíst v menších dávkách a častěji a taky v klidu, abyste zvládli jídlo důkladně rozžvýkat. Dietoložka Hlavatá k tomu přidává to, co je hodně důležité a co řada z nás nevědomky porušuje: „Tekutiny bychom měli přijímat odděleně od pevné stravy, nejvhodnější je udržovat 30minutové rozestupy před a po jídle. A naučte se popíjet v intervalu mezi jídly.“ Dodržování pravidelnosti v důsledku podporuje nejen ploché břicho, ale i pravidelné vyprazdňování.


Více o tom, proč vás trápí nafouklé břicho, se dočtete v novém čísle Blesk zdraví, kde naleznete nejen rady, ale i jídelníček, díky kterému se tohoto problému zbavíte jednou provždy.

Titulka Blesk zdraví červen

Autor: mac

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji