Co musíte každý den vynechat, abyste zhubli o 10 kilo za rok? Víme to! | Jak zhubnout | Blesk.cz

Co musíte každý den vynechat, abyste zhubli o 10 kilo za rok? Víme to!

Nemusíte počítat celkový denní energetický příjem, ale jezte trvale o přesně dané porce méně.
3. února  2015 
 06:10

Když se dáte do shazování přebytečných kil, je dobré naplánovat si nejen to, jak zhubnout, ale také to, o kolik kil a za jak dlouho. Dávejte si reálné cíle, my vám poradíme, kolik a čeho musíte každý den na talíři ubrat, aby se vám sen splnil. A naopak – jak málo jídla stačí k tomu, abyste přibrali kilo. 

Je to celkem jednoduchá matematika: k tomu, aby člověku naskočilo kilo váhy navíc, stačí, aby nad svůj doporučený měsíční energetický příjem snědl třicet tisíc kilojoulů. To zní jako neskutečná hora jídla, ale ono to zase tak moc není. 

 

Pro představu: je to šedesát rohlíků. Nebo dvacet velikých smetanových nanuků. Nebo ani ne sedm pořádných porcí smaženého sýra s hranolky a tatarkou. A to už se dá představit celkem reálně. Samozřejmě, nepřiberete kilo vždycky, když sníte odpovídající objem jídla, ale přiberete ho, pokud sníte tohle množství oproti tomu, kolik byste toho sníst měli. 

 

Jinými slovy, pokud budete jíst akorát, abyste si udrželi váhu, a k tomu sníte v průběhu měsíce dvacet zmíněných nanuků, budete mít na jeho konci o kilo víc. 

A naopak, pokud chcete zhubnout, musíte jíst o něco méně než dosud. Rychlost spalování jednotlivých lidí se sice mírně liší – notorické dietářky ho mívají extrémně zpomalené – ale v zásadě uvedené rady platí pro každého. Záleží jen na tom, kolik kil potřebujete během následujícího roku shodit. 

 

Dvě a půl kila za rok dolů

  • Musíte jíst o 200 kJ denně méně
  • Co si odříci? Každý den jednu z následujících položek: decilitr polotučného mléka, decilitr vína, dva decilitry sladké minerálky, jeden plátek šunky, dvě kostky cukru do kafe či čaje, půlku rohlíku, velký čtvereček čokolády, půlku jablka


Pět kilo za rok dolů

  • Musíte jíst o 400 kJ denně méně
  • Co si odříci? Každý den jednu z následujících položek: krajíc chleba, 50 g párku, jeden rohlík, 20 g čokolády, jedno jablko, dvě deci pomerančového džusu nebo limonády
  • Vyplatí se také nahrazovat: místo 100 g tučného sýra si můžete vzít nízkotučný, místo 100 g tučného tvarohu zvolte tvaroh bez tuku, místo tučného jogurtu polotučný, místo klasické tlačenky si dejte drůbeží

Deset kilo za rok dolů

  • Musíte jíst o 800 kJ denně méně
  • Co si odříci? Každý den jednu z následujících položek: vynechte jedno veké pivo, menší zákusek, chlebíček, jedny malé smažené hranolky, dvě deci džinu s tonikem, 5 cl vaječného koňaku, čtyři deci sladké limonády, deset deka lososa, velký banán, pět deka 45% sýra


Dvacet kilo za rok dolů

  • Musíte jíst o 2000 kJ denně méně
  • Co si odříci? Každý den jednu z následujících položek: dva plátky bábovky, croissant, chléb se sýrem (100 g chleba a 60 g hermelínu nebo nivy nebo 45procentního ementálu), 100 g bagety, 100 g vysočiny či čabajky, 100 g játrové paštiky, smažený sýr (100 g), řízek (120 g), husu (150 g), Big Mac, 2 chlebíčky, 100 g slaného pečiva či tyčinek, 80 g buráků, Disco sušenky (100 g), čokoládu (80 g) nebo litr sladké limonády, džusu, dva půllitry tmavého či 3 půllitry světlého piva a podobně

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji