6 kroků, jak zhubnout díky omezení cukrů. Hlídejte si je víc než tuky!

  • Chcete zhubnout a váhu si udržet? Začněte přemýšlet nad tím, co snídáte.
    Chcete zhubnout a váhu si udržet? Začněte přemýšlet nad tím, co snídáte. (Shutterstock.com)
    23. ledna  2015 
     06:00

    Snažíte se ze všech sil, aby byla vaše strava nízkotučná, a přesto stále přibíráte? Jak je to možné? Odborníci na zdravou výživu zjistili, že mnohem účinnější způsob než se snažit o vyloučení všeho tučného je zaměřit se na sacharidy. Neboli cukry. Pozor, neznamená to, že byste je neměli jíst vůbec. A to například proto, že by vám to bez nich nemyslelo. Vyplatí se ale mezi nimi dobře vybírat. 

     

  • Jednoduchý sacharidový trik

    Kostkový cukr
    Po 17. hodině už nejezte žádné jednoduché ani složené sacharidy – snížíte přísun kilojoulů a nebudete mít nafouknuté břicho. Místo toho jezte bílkovinnou stravu, která pomůže vašemu tělu v noci odbourávat tukové rezervy. Extra tip: když si maso trochu pokapete citronovou šťávou, vaše tělo získá i vitamin C. 

  • Kontrolujte velikost porcí


    Domácí večeři zvládnete i v úsporném režimu!
    Jedním z hlavních důvodů nadváhy je to, že přijímáte víc energie, než dokáže tělo spálit. Proto je při hubnutí velmi důležité, abyste si zvykli na menší porce. Nemusíte kvůli tomu hladovět ani si jídlo odvažovat. Stačí držet se doporučení, která vám nabízíme v tabulce. Potraviny obsahující jednoduché cukry (bílý chléb a mouka, loupaná rýže) sice dodávají tělu zhruba stejné množství energie jako bílkoviny, jenže zvýšená hladina cukru podpoří činnost slinivky břišní, která produkuje víc inzulinu. A vysoká hladina inzulinu zabraňuje odbourávání tuků. Abyste zhubli, měli byte tedy jíst méně sacharidů a více bílkovin.

  • Každý den 10 000 kroků

    Běhání, nebo chůze? Volte důkladně, hlavně to, co vám bude více vyhovovat.
    Víc pohybu – to je důležité, když chcete zhubnout bez hladovění. Deset tisíc kroků za den by mělo být vaším cílem. Jak na to: 

    • Choďte co nejčastěji po schodech, zapomeňte na výtah. 
    • Krátké vzdálenosti do 20 minut zvládnete i pěšky. 
    • Vystupte z tramvaje nebo autobusu o 1 až 2 zastávky dříve a projděte se. 
    • Procházejte se i během přestávky na oběd. 

    Jinak, deset tisíc kroků je zhruba pět až sedm kilometrů, které nemusíte ujít najednou, klidně kus ráno a kus odpoledne – ale vždy rychlým tempem. 

  • Pravidelně jezte vápník



    Mléko
    Když má vaše tělo dostatek vápníku, lépe spaluje tuky. Tato minerální látka pomáhá při tvorbě svalové hmoty. Stačí, když si ke svačině dopřejete 200 ml mléka. Pokud si však počítáte denní příjem kilojoulů, nezapomeňte započítat i tento nápoj. 

  • Posilujte problematické partie


    Při cvičení dbejte na tepovou frekvenci!
    Při cvičení dbejte na tepovou frekvenci!
    Autor: Profimedia.cz
    Třikrát týdně byste se měli věnovat cvikům zaměřeným na problémové partie, jako jsou břicho, zadeček a stehna. Věnujte se především cvikům na posílení břišních svalů – inspiraci najdete třeba na našem webu v sekci věnované cvičení
  • Držte se pravidla 80:20


    Imunitu posílíte i dostatečným odpočinkem.
    Nebojte, není to žádná matematika. Pravidlo 80:20 znamená, že v 80 procentech případů se musíte důsledně držet zeštíhlujícího plánu a z 20 procent máte povoleny menší prohřešky. Jinými slovy, kousek čokolády tu a tam nevadí! 

/
Autor: SK, wall

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji