10 potravin, které musíte jíst, abyste zahnali mlsnou a zhubli | Jak zhubnout | Blesk.cz

10 potravin, které musíte jíst, abyste zahnali mlsnou a zhubli

Se zázračnými hubnoucími potravinami půjde dieta jedna radost!
17. ledna  2015 
 06:00

V břiše vám neustále škrundá a kvůli chuti na čokoládu byste snad i zabíjeli. S takovými pocity se hubne skutečně jen obtížně. Pokud ale do svého jídelníčku zařadíte těchto deset potravin, tak nejen to, že nebudete mít hlad, ale také se zbavíte všech chutí na hříšné pokrmy. Hubnutí pak půjde jedna radost! 

1. Luštěniny

I když nejsme ještě pořád úplně naučeni jíst luštěniny, rozhodně by v našem jídelníčku neměly chybět. Ať už je to čočka, cizrna nebo třeba fazole. Prospívají trávení, zmenšují pocit hladu a snižují hladinu krevního cukru. Navíc jsou skvělým zdrojem bílkovin, které jsou při dietě důležité a často na ně zapomínáme. Jako bonus ještě navíc uklidňují naše nervy, a působí tak protistresově. 

2. Ovesné vločky

Vločky jsou bohaté na vlákninu, takže i malá porce dokáže zasytit na dlouhou dobu. Jeden šálek ovesných vloček obsahuje až 4,6 gramu rezistentního škrobu, což je druh vlákniny, která funguje jako urychlovač metabolismu a posiluje spalování tuků. Navíc působí blahodárně i na naše zažívání, protože eliminuje bakterie ve střevech a snižuje v zažívacím traktu hladinu pH. Ideální je si je dát ke snídani, kdy vám dodají energii na celé dopoledne, a nebudete cítit hlad. 

3. Mandle

Mandle, stejně jako kešu a para ořechy, patří mezi superpotraviny, které by vám neměly v dietním jídelníčku chybět. Jsou totiž skvělým zdrojem zdravých tuků, které pomáhají při hubnutí. Jedna studie dokonce dokázala, že malá hrstka mandlí denně pomohla lidem shodit více kilo než těm, kteří měli stejný jídelníček, ale bez oříšků. Zařaďte je tak do svého stravovacího režimu, buď ve formě chutné svačinky, nebo si je třeba rozsekejte do ranního müsli.

4. Quinoa

Tato poměrně nová potravina patří na horní příčky, co se týče dietního programu. I když působí jako obilovina, není to tak úplně pravda, protože neobsahuje lepek. Výborná zpráva pro celiaky! Quinoa má hlavně nízký glykemický index, takže vás zasytí na dlouhou dobu. Aby toho nebylo málo, je tato zázračná potravina bohatá na přírodní bílkoviny, vlákninu, obsahuje spousty vitaminů a minerálů potřebných pro správné fungování našeho těla.

5. Avokádo

Není jediný důvod, proč se bát konzumace tuků během diety. Ale musí to být ty správné tuky! A avokádo je obsahuje. Kromě kyseliny olejové má v sobě také palmitovou a linolovou. Dále je bohaté na vlákninu, takže se potraviny vstřebávají mnohem pomaleji, a nedochází tak k ukládání tuků. Navíc avokádo zasytí na dlouhou dobu, protože má vlastnost rychlého zasycení a látky v něm obsažené pomáhají rychleji spalovat tuky.

6. Brokolice
Brokolice je na hubnutí super.

Je naprosto jasné, že nad touto zeleninou mnoho lidí ohrnuje nos, jen si na ni vzpomenou. A co teprve ve chvíli, kdy se vaří! Pokud si ale brokolici umíte dobře připravit, je to jídlo, které skvěle zapadne do dietního plánu. Navíc ji můžete konzumovat jak v syrovém stavu, tak uvařenou, dušenou nebo zapečenou. Jedna porce obsahuje pouze něco kolem 125 kJ, přitom je ale plná vlákniny, která člověka zasytí.

7. Hnědá rýže

Zdravější sestra klasické bílé rýže je mnohem vydatnější, a to díky obsahu vlákniny, které má v sobě mnohem více, než má ta klasická. Jeden šálek obsahuje 1,7 gramu rezistentního škrobu, který, jak už tu bylo zmíněno, napomáhá rychlejšímu spalování tuků. Kromě toho má nízký glykemický index a vysoký podíl vlákniny, takže po její konzumaci nebudete okamžitě trpět hladem. V obchodě ji seženete pod názvem Natural.

8. Zelený čaj

Při redukci váhy byste se rozhodně neměli obejít bez zeleného čaje. Látky v něm obsažené urychlují metabolismus, takže se tuky spalují mnohem rychleji. Existuje však více důvodů, proč bychom neměli zapomínat na pití zeleného čaje. Obsahuje antioxidanty, které pomáhají v boji proti rakovině. Jen ale nezapomínejte na to, že zelený čaj jako jediný denní příjem tekutin nestačí.

9. Grapefruit
Grep

Když se řekne "dieta" a "ovoce", každého zřejmě napadne jako první grapefruit. A je to samozřejmě správně. Tento hořký citrus nejen  má málo kalorií, ale také obsahuje naringenin. To je flavonoid, který podporuje spalování tuků v těle. Obsahuje také vlákninu a velký podíl vody v něm člověka zasytí na delší dobu, a navíc dodá potřebné tekutiny. Mimo to je grapefruit skvělý na snižování hladiny cukru v krvi. 

10. Hořká čokoláda

Na závěr něco pro labužníky! Pokud budete dodržovat pravidla a nesníte tabulku čokolády na posezení, může být hubnutí prospěšná. Ovšem ale opravdu jen kousek, a ještě navíc kvalitní, vysoce procentní. Podle vědců totiž hořká čokoláda zpomaluje trávení, takže máme delší dobu pocit zasycení. Je tedy dobré dát si malý čtvereček po jídle. Zdravé tuky obsažené v kvalitní čokoládě navíc urychlují metabolismus. Ale to vše platí pouze za předpokladu, že si dáte skutečně malý kousek. 

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji