Pochutnejte si: Výtečné svačinky do 150 kalorií | Pro ženy | Blesk.cz

Pochutnejte si: Výtečné svačinky do 150 kalorií

30. ledna 2013 | 06:00

Uspokojte své chutě pamlsky a svačinkami, které mají jen 150 kalorií, nejsou nudné a chutnají skvěle.

Kořeněné mandle

Během pár minut si můžete doma vykouzlit výtečné kořeněné pražené mandle, které uspokojí vaše chuťové buňky i případnou návštěvu.

Suroviny:  1 a půl šálku neloupaných mandlí/  1 a půl lžíce medu/ půl čajové lžičky chilli/ půl čajové lžičky římského kmínu/ špetka soli
Na teflonové pánvi na sucho opékejte mandle asi 6 minut. Mezi tím smíchejte med s kořením a přidejte na pánev k mandlím a asi 2 minuty nechte opékat.  Směs rozložte na plech vyložený pečícím papírem a dejte do trouby na 200°C na 10 minut.

Polomáčené tyčinky

Vylepšete si slané tyčinky z obchodu a udělejte z nich bezkonkurenční svačinku, která přijde k chuti v kanceláři i na domácí party.

Suroviny: Celozrnné slané tyčinky/ 4 čtverečky 90% hořké čokolády/ lžíce arašídového másla
 Ve vodní lázni rozpusťte čokoládu, vmíchejte do ní arašídové máslo a utřete do hladka.  Do čokoládové hmoty namáčejte jeden konec slaných tyčinek a pokládejte na plech vyložený pečícím papírem. Dejte do lednice ztuhnout.

Nektarinka s parmskou šunkou a rukolou

Výtečná kombinace chutí téhle rychlé svačinky, vás skvěle osvěží i zasytí a vyjímat se bude i na slavnostním stole.

Suroviny: 3 zralé nektarinky/ parmská šunka/ rukola/ čerstvě mletý pepř/ olivový olej
Omyté nektarinky nakrájejte na měsíčky, obalte je do asi 3 lístků ruly a balíček zabalte do plátku parmské šunky, který přichyťte párátkem. Poklaďte na talíř, pokapejte olivovým olejem a opepřete.

Jahodovo-avokádový salát se skořicovými tortilla chipsy

Není nad sladkou svačinku, která dodá energii v odpoledních hodinách. Připravte si výtečný salát a domácí tortilla chipsy, kterými ohromíte všechny kolegy v práci.

Suroviny na chipsy: 2 čajové lžičky oleje/ 6 lžic celozrnné špaldové mouky/ 3 lžíce másla/ 1 čajová lžička prášku do pečiva/ půl šálku vlažné vody/ 2 čajové lžičky cukru/ půl čajové lžičky skořice

Suroviny na salát: 1 a půl zralého avokáda/ 1 šálek jahod/ 2 lžíce čerstvého nasekaného koriandru/ špetka pepře/ 2 čajové lžičky limetkové šťávy
Ve vodní lázni rozpusťte máslo, na chvíli odstavte, aby mírně zchladlo. Přidejte mouku, vodu a prášek do pečiva a vypracujte těsto. Rozdělte těsto na čtvrtiny a z každé vypracujte malou kouli, kterou nechte asi 10 minut odležet. Poté rozválejte z každé placku a nakrájejte ji na trojúhelníčky. Ty naklaďte na plech vyložený pečícím papírem, pomažte jemně olejem a posypte střídavě cukrem a skořicí. Pečte 10 minut na 250°C.
Mezitím na kousky pokrájejte jahody a avokádo a smíchejte s limetkovou šťávou, pepřem a koriandrem. Podávejte vychlazené.

Hummus s mrkvovými plátky

Jednoduchá lehká svačinka je plná vlákniny, díky které je navíc velice prospěšná vašemu tělu.

Suroviny: 1 konzerva cizrny/ 3 lžíce olivového oleje/ stroužek česneku/ sůl/ pepř/ sladká paprika/ 4 mrkve
Cizrnu nechte okapat a vhoďte ji do mixéru, přidejte olivový olej a rozmixujte do hladké pasty. Když je pasta hladká, přidejte sůl a pepř a ještě promíchejte. Hummus podávejte zakápnutý olivovým olejem a posypaný sladkou paprikou, společně s na proužky nakrájenou mrkví.