10 kroků k rychlejšímu metabolismu | Pro ženy | Blesk.cz
Středa 30. září 2020
Svátek slaví Jeroným, zítra Igor
Oblačno, déšť 15°C

10 kroků k rychlejšímu metabolismu

15. ledna 2013 | 07:00

To, jak rychlý máme metabolismus ovlivňuje nejen spalování kalorií a tím rychlost hubnutí, ale také to, kolik máme energie.

Nastartovat a zrychlit svůj metabolismus, není žádná věda, stačí jen odstranit příčiny jeho zpomalení. Příčinou bývá hlavně stres, špatné stravovací návyky a málo pohybu. Vyzkoušejte deset tipů, jak spalování kalorií popostrčit dopředu.

1. Posilujte
Díky svalové hmotě v těle, se metabolismus automaticky zrychlí a začne spalovat kalorie. Proto do svého pohybového plánu zařaďte posilování. Nemusí se z vás stát zrovna kulturista, stačí jen když se vaše svalstvo probudí z nic nedělání.

2. Nevynechávejte jídlo
Není nic horšího, než když budete vynechávat jídlo. Každé hladovění váš metabolismus zpomaluje a tělo si začne ukládat na horší časy. Ideální proto je jíst pravidelně a udržovat mezi jídly odstup asi 4 hodiny.

3. Jezte proteiny
Díky proteinům, které mají vysoký termický efekt, bude vaše tělo spalovat více kalorií. Proto do svého jídelníčku zařaďte nízkotučné sýry, fazole, kuřecí maso a ryby nebo arašídové máslo.

4. Staňte se fanouškem zeleného čaje
Díky zelenému čaji dostanete do těla epigalokatechiny gagát, složku, která urychluje spalování. Šálek zeleného čaje tak může váš metabolismus zrychlit až o 10%.

5. Dejte si lososa
I když je losos tučná ryba, díky kyselině dokosahexaenové dokáže zastavit vznik nových tukových buněk, Díky obsahu Omega 3 mastných kyselin pak zefektivňuje spalování a redukuje trávení.

6. Citrusy
Vitamín C obsažený v citrusových plodech se řadí mezi výborné antioxidanty a spalovače tuků. Proto by citróny, pomeranče, grepy nebo pomela neměly ve vašem jídelníčku chybět.

7. Olivový olej
Olivový olej dokáže doslova zapnout spalování tělesného tuku.

8. Nevynechávejte snídani
Je to stará známá věc, ale málokdo si ráno čas na snídani udělá. Bez vyvážené snídaně se ale tělo správně nenastartuje. Ideálním ranním pokrmem je teplá kaše, která rozproudí trávicí systém a látkovou výměnu.

9. Živá voda
Díky dostatečnému přísunu čisté vody bude vaše tělo rychleji spalovat kalorie. Vědci dokázali, že ideální je studená voda, protože tělo musí vynaložit energii, aby organismus opět ohřálo a tím začne spalovat tuky.

10. Zaskočte si na jógu
Mnoho jógových pozic dokáže přímo zázračně nastartovat metabolismus. Místo dynamického cvičení si tak raději zajděte na jógu a v příjemném duchu se procvičte k rychlejšímu hubnutí.