Nový trend v hubnutí: Dieta podle DNA! | Pro ženy | Blesk.cz

Nový trend v hubnutí: Dieta podle DNA!

13. ledna 2013 | 11:00

Chcete shodit přebytečná kila opravdu vědecky? Nechte si udělat analýzu vaší DNA a máte vyhráno! Rozbor vašeho genetického kódu vám totiž prozradí, co a jak máte jíst.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


„Nutriční genetika vám pomůže zhubnout, ale není to žádná zázračná pilulka, kterou spolknete a vše je vyřešené,“ říká Martin Pegner z Advanced Genetics, společnosti věnující se genetickým rozborům.

Kde si nechat analýzu udělat? „Stačí vyhledat poradce, který spolupracuje s naší společností, nebo přijít přímo do našeho centra v Praze. Po odebrání vzorku slin pak čekáte zhruba 14 až 28 dní na výsledky."

Za vším stojí DNA

DNA je nositelkou genetické informace. Je to váš jedinečný „kód“, který předurčuje vývoj a vlastnosti celého organismu. Díky vědeckému pokroku se dnes analýza lidské DNA provádí poměrně běžně v mnoha lékařských oborech.

Z genetických testů je možné o sobě zjistit celou řadu informací, mimo jiné jaké máte vlohy nebo ke kterým onemocněním jste náchylní. Nebo také to, jakým způsobem a pomocí kterých potravin úspěšně zhubnete!

Jaký jste metabolický typ?

Na základě svého genetického rozboru se dozvíte, ke kterému ze tří základních typů patříte. Výsledek se určuje v laboratoři podle genů souvisejících s metabolismem. Tyto geny jsou závislé na tom, jakým způsobem a životním stylem žili vaši předci.

1. Vysokosacharidový

K hubnutí vám v tomto případě moc nepomůže jíst maso bez příloh a jogurty. Štíhlou linii získáte spíše díky zelenině, ovoci a složeným sacharidům v celozrnných produktech.

2. Nízkosacharidový

Když ve své stravě zvýšíte podíl bílkovin a také tuků, bude se vám lépe hubnout. K tomuto typu patří až 45 % populace!

3. Zónový

Extrémy nejsou nic pro vás. Ke shození nadbytečných kilogramů vám stačí pestrá strava bez zvláštního upřednostňování jedné složky potravy.


Samotný rozbor DNA ale nestačí. "S poradcem musíte kompletně zmapovat svůj životní styl. To znamená zdravotní stav, pohybový režim, oblíbené potraviny, denní rytmus a tak dále,“ říká Pegner.

Se svým „koučem“ si pak stanovíte cíl: zhubnutí, zvýšení kondice nebo zpevnění těla. Specifické požadavky mají například sportovci nebo maminky po porodu.

Autor: sim