Úterý 22. září 2020
Svátek slaví Darina, zítra Berta
Jasno 23°C

Kdy začít s dietou? Přece o víkendu!

16. listopadu 2012 | 16:00

Taky se v týdnu všelijak omezujete a během víkendu nedokážete ovládnout mlsnou? Podle odborníků se v sobotu a v neděli dietní režim porušuje nejčastěji a pracně shozená kila letí zase zpátky nahoru. Co s tím?

„Když si občas dopřejete něco dobrého navíc, není to žádný problém. Ale omlouvat kalorické úlety tím, že v pondělí začnete znovu, je hodně špatná cesta k redukci váhy,“ říká obezitolog Petr Hlavatý.

Abyste dietu ustáli i během víkendu, je prý dobré držet si ji stále „v hlavě“ a neupustit od ní. Pomůžou vám k tomu následující dobré rady:

1. Nevstávejte pozdě

Ponocováním a dlouhým spánkem narušujeme tělu dietně nastavený rytmus. Když snídáte v půl dvanácté, budete pozdě i večeřet. A to je pro linii špatně.

2. Nevynechávejte snídani

Zejména při dietě by ranní jídlo mělo tvořit čtvrtinu denní příjmu kalorií.

Podzimní dieta: Dvě kila za tři dny!

3. Naplánujte si pohyb

O víkendu se nevyplácí vynechávat sport ani jiné fyzické aktivity. Naopak – když si v sobotu pořádně zaběháte, můžete si v neděli dát bez výčitek nějaký dobrý dezert.

4. Nepijte moc alkoholu

Protože o víkendu často chodíme popíjet do restaurací, výrazně zvyšujeme příjem kalorií. To platí hlavně u tvrdého alkoholu. Navíc po vínu i panácích má člověk výrazně větší hlad, takže sní, na co přijde.

5. Na návštěvách nehřešte

Těžko se třeba u babičky odolává nebeské svíčkové a lahodnému čokoládovému dortu. Jestli se ale v pondělí chcete zapnout do džínů, aniž byste si mudela lehnout na postel, dobrotám musíte odolat. Nebo aspoň poprosit o menší porci.

Rady MUDr. Petra Hlavatého:

"Svému okolí, sdělte, že hubnete. Nikdo vás pak nebude ani o víkendu nutit, abyste zbaštili deset knedlíků a půlku kachny. Z toho, čemu nemůžete odolat, zobněte jen kousíček na chuť. Když si na to zvyknete, ani vám to nepřijde!"
Autor: ria