10 zdravotních chyb, kterými si po padesátce zkracujete život!

  • Po padesátce nezapomínejte na pořádné jídlo, ale také na sex!
    13. března 2016 | 06:00

    Cítit se i v padesáti na dvacet – no dobrá, na třicet – není jen o tom, jak vypadáte. Potřebujete, aby vám sloužilo zdraví a mohla jste být aktivní tak, jak jste zvyklá. Začněte si ho tedy hýčkat, dokud je čas. A nestačí začít v předvečer padesátých narozenin. Abyste zůstala v kondici co nejdéle, jděte do toho hned. Můžete tak oddálit mnohé nemoci, které na vás číhají.

  • Málo spíte

    Starší lidé mají občas problémy se spánkem, nemají dostatek melatoninu.
    Ve dvaceti si můžete dovolit spát i několik dnů za sebou jen pár hodin, ale s věkem tělo potřebuje pravidelný odpočinek. Pokud v posteli netrávíte alespoň sedm hodin denně, zvyšuje se u vás riziko vysokého krevního tlaku, cévní mozkové příhody, ale také obezity.
  • Málo si čistíte zuby

    Čistit zuby je základ.
    Zubní kartáček a pastu na zuby nejspíš pravidelně používáte. Ale co takhle dentální nit? Pokud ne, tak byste měla rychle začít. Mezi zuby se totiž drží mnoho plaku, na který jsou běžné kartáčky krátké. A právě dentální nit a mezizubní kartáčky pomůžou tyto nečistoty odstranit, čímž předejdete onemocnění dásní. A pozor, to nejčastěji postihuje ženy už po čtyřicítce!
    720p 480p 360p 240p
    Jak vybrat správný kartáček? Musí být měkký a obyčejný! • VIDEO: 
  • Vynecháváte jídla

    Proteinová dieta
    Snídani vypustíte, protože spěcháte do práce, oběd musí počkat, až vyřídíte trable své dcery, a ke svačině zhltnete jen oschlý chleba od snídaně? Tak a dost. Čím častěji budete během dne jídlo vynechávat, tím více toho ve výsledku sníte. Tělo si prostě o to, co potřebuje, řekne. Tímto způsobem se můžete projíst až k cukrovce druhého typu, která bývá u žen nejčastěji diagnostikována mezi 46. a 60. rokem života.
  • Neposloucháte

    Artróza postihuje až 80 % lidí ve věku nad 50 let.
    Bolí vás často záda v bedrech? Píchne vás tu a tam v břiše? Rozhodně to nepodceňujte a udělejte si výlet k lékaři. Mnoho žen takto přehlíželo prvotní příznaky a volání svého těla o pomoc, až se ukázalo, že je pozdě.
  • Odepíráte si sex

    Po padesátce nezapomínejte ani na aktivní sexuální život, jen buďte opatrné!
    Konečně máte děti z domu pryč, můžete si tedy se svým milovaným dělat, co vás napadne. Tak proč si pořádně neužít? Rozvíjet v páru intimitu pomáhá nejen vašemu vztahu, ale také sebevědomí a celkové psychické pohodě.
  • Moc solíte

    Sůl
    Doporučená denní dávka soli činí podle Světové zdravotnické organizace 2 gramy. Jinak přetěžujete ledviny, hrozí vám zvýšení krevního tlaku a také infarkt. A pozor – sůl, čili sodík, se skrývá i tam, kde byste ho nečekala! Čtěte tedy pozorně složení potravin, které kupujete.
  • Málo pijete

    Pořádně pijte.
    Voda odplavuje z těla toxiny a na hydratované pokožce se tolik netvoří vrásky. Navíc s věkem byste měla dodržovat pitný režim důsledněji. Vaše tělo už do mozku nevysílá tak jasné signály, že má žízeň. Dehydratace a s ní spojené zdravotní problémy vám proto hrozí více než v mládí.
  • Pozor na alkohol

    Alkohol sice ve velkém množství opravdu škodí, ale když si ho dáte občas, přispěje vám naopak k lepší kondici.
    Alkohol obsahuje toxiny, se kterými se tělo musí vypořádat, což je pro něj s postupem věku těžší a těžší. Jasně, občas je potřeba se trochu uvolnit, ale jinak myslete na to, že jedna sklenička denně stačí. Ostatně kocoviny jsou po čtyřicítce už opravdu k nepřežití.
  • Opomíjíte mléčné výrobky

    Je potvrzeno, že kombinace mléčných bílkovin a vápníku urychluje spalování.
    Alespoň třikrát denně si nějaký dopřejte. Obsahují vápník, který udržuje vaše kosti pevné, brání jejich lámání a zabraňuje propuknutí osteoporózy. Proto pokud jste v mládí mléčné výrobky příliš nevyhledávala, máte nejvyšší čas si je oblíbit.
  • Neřešíte rodinné zatížení

    Po padesátce rozhodně nepodceňujte lékařské prohlídky!
    A to je velká chyba. Měla byste vědět, s jakými zdravotními problémy se vaši blízcí (i vzdálenější) příbuzní potýkali, abyste jim vy sama mohla předejít. Rodinná anamnéza vás může správně nasměrovat a určí, kterým preventivním prohlídkám věnovat pozornost.

Diskuse ke článku
.
Video
1080p 720p 360p
DesktopMobile